eindelijk niet meer zeeziek worden tijdens een ritje succes met de plaatsing ervan!
Er was geen twijfel mogelijk: de 290.000 km oude voorschokbrekers van mijn verse 80 doen niet meer waarvoor ze bedoeld zijn. Bij snelheden boven de 100 km/u heb je algauw vier handen en je gebit nodig om de auto in het spoor te houden, de remweg is ondanks prima remmen behoorlijk lang en op- en afritten van de snelweg zijn een avontuur.
De dealer wil iets van 125 euro per stuk voor originele Boges hebben. Heftig. Plaatselijke rem- en frictiehandel kon ze ook bij zijn leverancier krijgen: no-name voor 62 euro per stuk. Heb wel eerder zijn 'no-name' spul gehad, dat beviel erg goed (is waarschijnlijk gewoon een bekend merk in blanco doosjes). Helaas, toen ik vandaag wilde bestellen bleken deze niet meer leverbaar, dus hij is voor me rond gaan bellen. Resultaat: ik heb morgen Sachs gasgevulde dempers voor 70 euro per stuk! Dat gaat een stukje lekkerder rijden...
Ook nog even bestellen dus! Zou idd leuk zijn als er een verslag van gemaakt zou kunnen worden + beschrijving/foto's gebruikte gereedschap. Succes met de klus!
Die zou ik er idd maar meteen bij doen! anders kun je over 5.000km weer alles losmaken.....Oorspronkelijk geplaatst door tom
Succes!!!
Hmmm, kan iemand kijken in ETK@ of de toplagers van een Coupé GT 1.8 uit 1985 identiek zijn aan die van een type 89 1.8 uit 1986? Heb ik nog een setje nieuwe van liggen, namelijk. Ik meen me te herinneren dat die dingen nogal uitwisselbaar zijn, vroeger werden de toplagers van een Urquattro of een 80 V6 aangeraden als upgrade.
sorrie, ben flauw ik weet het..! :oops:Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
Oh wow, wat een verschil...
De Titanic is aan de grond gelopen! De Cadillac is niet meer! Mijn Flamingo heeft weer schokbrekers!
We zijn om 19.00 begonnen en hebben hard doorgewerkt. Koffiepauze van een kwartiertje en we waren klokslag 22.30 klaar. Alles kwam los (hoewel het een wat makkelijker dan het ander) en we hebben niets gesloopt. Niet vreemd dat de oude schokbrekers niets meer deden, eentje lag helemaal uit elkaar en de andere geeft een nieuwe inhoud aan het begrip 'lekken'- de olie spuit eruit.
De veren zaten onder de blubber maar waren roestvrij, alleen de subframes hebben binnenkort wat aandacht van een staalborstel en een kwast met Hammerite nodig. Zal 'm binnenkort eens onthalen op een sessie met de hogedrukreiniger.
Het resultaat is ongelofelijk. Gasgevulde Sachs schokbrekers (en toplagers van een 80 V6) maken de auto heerlijk strak in de bochten, maar niet keihard. Ik heb even een stukje gegast over een slechte weg met veel drempels hier, en de auto verwerkte dit allemaal met het grootste gemak. Heerlijk!
Foto's volgen, heb nu niet zo'n zin meer om te gaan klooien met ImageShack.
Mooi werk! Zijn die 80 V6 toplagers anders/beter t.o.v. ander type?