Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: Schokbrekers Audi 80 type 89

  1. #1
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Schokbrekers Audi 80 type 89

    Er was geen twijfel mogelijk: de 290.000 km oude voorschokbrekers van mijn verse 80 doen niet meer waarvoor ze bedoeld zijn. Bij snelheden boven de 100 km/u heb je algauw vier handen en je gebit nodig om de auto in het spoor te houden, de remweg is ondanks prima remmen behoorlijk lang en op- en afritten van de snelweg zijn een avontuur.

    De dealer wil iets van 125 euro per stuk voor originele Boges hebben. Heftig. Plaatselijke rem- en frictiehandel kon ze ook bij zijn leverancier krijgen: no-name voor 62 euro per stuk. Heb wel eerder zijn 'no-name' spul gehad, dat beviel erg goed (is waarschijnlijk gewoon een bekend merk in blanco doosjes). Helaas, toen ik vandaag wilde bestellen bleken deze niet meer leverbaar, dus hij is voor me rond gaan bellen. Resultaat: ik heb morgen Sachs gasgevulde dempers voor 70 euro per stuk! Dat gaat een stukje lekkerder rijden...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #2

    Standaard

    eindelijk niet meer zeeziek worden tijdens een ritje succes met de plaatsing ervan!

  3. #3

    Standaard

    Tom, kan je er een paar foto's van trekken als je de boel ga plaatsen?
    Veel succes met de plaatsing.
    Oja zijn dat dezelfde schokdempers die onder een B4 zitten?

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Foto's komen er zeker. Schokbrekers zullen niet veel anders zijn bij de B4, vermoed ik...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Vandaag mijn schokbrekers opgehaald. Ben eigenlijk vergeten om nieuwe toplagers te bestellen, die zijn met een dergelijk kilometrage meestal ook op.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Ook nog even bestellen dus! Zou idd leuk zijn als er een verslag van gemaakt zou kunnen worden + beschrijving/foto's gebruikte gereedschap. Succes met de klus!
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Vandaag mijn schokbrekers opgehaald. Ben eigenlijk vergeten om nieuwe toplagers te bestellen, die zijn met een dergelijk kilometrage meestal ook op.
    Die zou ik er idd maar meteen bij doen! anders kun je over 5.000km weer alles losmaken.....
    Succes!!!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm, kan iemand kijken in ETK@ of de toplagers van een Coupé GT 1.8 uit 1985 identiek zijn aan die van een type 89 1.8 uit 1986? Heb ik nog een setje nieuwe van liggen, namelijk. Ik meen me te herinneren dat die dingen nogal uitwisselbaar zijn, vroeger werden de toplagers van een Urquattro of een 80 V6 aangeraden als upgrade.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard

    Als je daarmee "rubber lager" bedoelt, is dat gelijk...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  11. #10

    Standaard

    Dat rubber ding is zelfs dezelfde als die van een audi 80 B4.
    Dus dat rubber ding past op een Coupe GT als op een type89 al op een B4 :shock:

    Gegroet jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Tja, blijkbaar is McPhersonpoot = McPhersonpoot bij de B-chassis. Bedankt voor het opzoeken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard

    Tom, wat is de diameter van dat lager (bovenkant)? Ik heb nog een s2 veerpootbrug die ik moet inbouwen. Ik wil graag ff weten of ik ruimte heb om te bouten.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Ik wil graag ff weten of ik ruimte heb om te bouten.
    sorrie, ben flauw ik weet het..! :oops:
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zal vanavond even zo'n ding uitgraven, als ik eraan denk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Ik wil graag ff weten of ik ruimte heb om te bouten.
    sorrie, ben flauw ik weet het..! :oops:
    :mrgreen:

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Ik wil graag ff weten of ik ruimte heb om te bouten.
    sorrie, ben flauw ik weet het..! :oops:
    Ach joh, gewoon bout aan hebben :roll:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Oh wow, wat een verschil...

    De Titanic is aan de grond gelopen! De Cadillac is niet meer! Mijn Flamingo heeft weer schokbrekers!

    We zijn om 19.00 begonnen en hebben hard doorgewerkt. Koffiepauze van een kwartiertje en we waren klokslag 22.30 klaar. Alles kwam los (hoewel het een wat makkelijker dan het ander) en we hebben niets gesloopt. Niet vreemd dat de oude schokbrekers niets meer deden, eentje lag helemaal uit elkaar en de andere geeft een nieuwe inhoud aan het begrip 'lekken'- de olie spuit eruit.

    De veren zaten onder de blubber maar waren roestvrij, alleen de subframes hebben binnenkort wat aandacht van een staalborstel en een kwast met Hammerite nodig. Zal 'm binnenkort eens onthalen op een sessie met de hogedrukreiniger.

    Het resultaat is ongelofelijk. Gasgevulde Sachs schokbrekers (en toplagers van een 80 V6) maken de auto heerlijk strak in de bochten, maar niet keihard. Ik heb even een stukje gegast over een slechte weg met veel drempels hier, en de auto verwerkte dit allemaal met het grootste gemak. Heerlijk!

    Foto's volgen, heb nu niet zo'n zin meer om te gaan klooien met ImageShack.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18

    Standaard

    Mooi werk! Zijn die 80 V6 toplagers anders/beter t.o.v. ander type?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, die zijn stugger en gaan langer mee. Zijn te herkennen aan de groene kleurcodering.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20

    Standaard

    Nog geen foto's?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •