Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Knoerstend geluid stuur (Audi 80)

  1. #1

    Standaard Knoerstend geluid stuur (Audi 80)

    Ik heb, vooral bij het koud wegrijden, bij het sturen een koerstend geluid.
    Wanneer ik wat verder op weg ben gaat dit weer weg.

    Ligt dit aan de stuurstang die een rubber raakt of zo?

    Weet ook iemand hoe ik er weer vanaf kan komen?

    Koos

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zit het achter het stuur (sleepring voor claxon versleten), in de stuurbekrachtiging (te laag niveau van de stuurpompolie) of in de ophanging? In het laatste geval zou een spoorstangkogel of een toplager aan het slijten kunnen zijn, of zelfs een homokineet.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Niveau stuurpompolie = goed.
    Spoorstangkogel/toplager = goed (onlangs weer geheel lopend en sopel gemaakt, was nog prima in orde).
    Homokineet = goed (5.000 km terug vervangen).

    Het zal dan wel de sleepring voor de claxon zijn, maar wat is / doet ie precies?

    Koos

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    same here,
    geluid alsof er een kat verkracht word!

    dit is gewoon je stuurbekrachtigingpomp die je hoord
    no-probs (zei de dealer)

  5. #5
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Als je ook een airbag hebt, zit hier ook het doorgeefcontact voor de airbag in. Het prulletje kost de lieve som van 200 Euro .
    Het doel van die ring is eenvoudig: Het doorgeven van het claxon/airbag signaal van het beweegbare gedeelte van het stuur naar het vaste deel van de stuurkolom.
    Koekje erbij?


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn stuurpomp maakt bij koude motor ook wel eens een bijgeluidje, daar is inderdaad niets mis mee.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    Als het een krakend geluid is zijn het vaak de koppel stangen die je stabilisator stang met de schokbreker verbindt, inspuiten met vet werkt maar meestal komt het probleem weer terug, vervangen...!?

    Een koerstend geluid zegt mij niks maar als het echt kraakt, helemaal als het koud is, na een stukje sturen is word het meestal wat minder, dan kun je er vanuit gaan dat hierboven je oplossing is...
    Komt vaker voor.

    Suc6

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik denk niet dat dat het probleem is. Ik hoor het geluid direct vanuit de stuurkolom komen. Het geluid is te omschrijven alsof de stuurkolom langs een rubber schuurd.

    Koos

  10. #9
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Als het een soort ''boeinkkloeinkoeinkboeink'' is bij sturen, maak je dan geen zorgen. Dit zijn kunsstof lagers waar je veerpoten in kunnen draaien. Dat kun je oplossen met talkpoeder, maar echt nodig is het niet. Dit alles heb ik geleerd van mij garage nadat ik ernstig bezorgd mijn symptoom liet horen. :oops:
    '01 rs4 641 ps

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •