een aantal jaren geleden gebruikte ik nooit een momentsleutel dus altijd op het gevoel met de hand, nu ik een jaar lang altijd de momentsleutel gebruikt heb doe ik niet meer anders :-|
Al het met hetzelfde 'handje'is gebeurt (zelfde kracht) maakt het niet zoveel.... Rij er eens 10 km mee en check ze effe allemaal (moet je zowiezo eigenlijk altijd doen).
Je voelt zelf wel of ze met het zelfde gevoel vastzitten
Momentsleutel is wel iets geschikter ervoor, maar okee hee! :-D
Naar aanleiding van dit topic + het hebben van een paar vrije dagen besloot ik m'n klauwtjes ook eens te schilderen. Dat roestbruin is zooo 2004 8)
Ik heb me goed ingelezen in de ervaringen met normale Hammerite. Vele fora besnuffeld want de hittebestendige versie is er alleen in zwart en ik wilde een grijze tint, een beetje naar donkergrijs toe.
Die kleur hebben ze alleen in [s:1c1c9aa46a]hagelslag[/s:1c1c9aa46a] hamerslag en dus niet in een hittebestendige versie.
Mijn zorg was dan ook hoe het zich zou houden op langere termijn.
Naar wat ik gelezen heb is de normale Hammerite prima bruikbaar, ondanks het niet hebben van het predicaat "hittebestendig".
Na een tijdje schrobben om alle losse roest en meuk los te krijgen en de klauwen met remmenreiniger goed afgespoeld te hebben ben ik gaan schilderen.
Het loont zich om alle semi losse prut te verwijderen. Ik kreeg geen troep in m'n kwastje dus ik heb dat goed gesmurfd.
Ik heb de remblokken etc. laten zitten en met een klein kwastje alle holtes etc. geraakt.
Ik heb alles wat je kan zien geraakt. Ook die delen waarvoor je je knar in de wielkast moet steken en van die delen ook de onderkant. Zodoende zijn alleen de achterkanten niet gedaan.
De krik en de bokken waar de auto op stond konden niet hoog genoeg waardoor ik niet goed onder de auto kon liggen. De onderkanten van de klauwen zijn wel volledig gedaan.
De Hammerite kleur die ik gebruikt heb is "Hamerslag H118".
Het is een dikke smurrie die je in 2 lagen moet aanbrengen volgens de handleiding op het blikje.
Die 2e laag moet ná 4 uur, maar vóór 8 uur worden aangebracht.
Regelmatig roeren is het devies om de verf zo dun mogelijk te houden en er vormt zich al vrij snel een film op de bovenkant (in het potje).
Gisteren om 14:00u begonnen. Na 4 uur, dus om 18:00u de 2e laag aangebracht. De auto heeft de hele nacht op de bokken gestaan en pas vanochtend de wielen er weer opgezet.
De lak is echter nog niet droog. Op het potje staat "na 2 uur stof- en water-droog". Nou ammehoela...
Daarom rij ik vandaag niet met de auto. Hoewel de warmte van het remmen het drogen zou versnellen zal er ook hete remstof neerdalen op de nog enigzins natte verf...
Het resultaat spreekt voor zich [img][http://download.sezaro.com/smilies/tongetje.gif]http://download.sezaro.com/smilies/tongetje.gif[/img]
Ja maar ik heb er niet veel aan gehad want ze doken direct de kroeg in [img][http://download.sezaro.com/smilies/1900.gif]http://download.sezaro.com/smilies/1900.gifhttp://[/img]Oorspronkelijk geplaatst door Renio
Heb ook deze kleur gekozen tijd geleden. Lekker neutraal en toch zichtbaar aanwezig als net detail!