Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Werkzaamheden grote beurt

  1. #1
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.591
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Werkzaamheden grote beurt

    Bonjour,

    Wat doet de dealer tijdens een grote beurt voor een 80 Cabrio ?
    En wat zou zoiets kosten ?

    (Ik heb nog geen tijd gehad om ff naar de dealer te rijden. Ben steeds na zessen pas in de stad en dan zijn ze al dicht :roll: )
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #2

    Standaard

    -Olie verversen,olie filter,luchtfilter,v-snaar,distribuitie riem,brandstof filter,vloeistoffen bijvullen/controleren,rem vloiestof verwisselen,remblokken controleren en indien nodig verwisselen,remschijven schoonmaken,bougies,en of bougiekabel(s) indien nodig,kleppen stellen,wat pakkingjes verwisselen,motor managment uitlezen etc. etc.
    Het beste kun je toch bellen..want soms doen ze distributie riem niet (wel belangrijk!).Succes!

    Voor een A4 kost het zo'n 360 Euro!

    --> via "edit"-button kun je je eigen bericht nog veranderen wanneer je iets vergeten bent. 340

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie
    Voor een A4 kost het zo'n 360 Euro!
    Voor een Audi A4?

    Bij mij kost het zo'n 600!!

  4. #4

    Standaard

    dit is ook afhankelijk van je km stand, bij km standen die boven de 1,5 ton liggen komen er altijd andere zaken bij kijken, dit staat allemaal beschreven in de vraagbaak, als je die hebt kan je het ook zelf doen..

  5. #5


  6. #6

    Standaard

    Gewoon ff googelen: "vraagbaak audi" en zoek maar uit.

    Op Marktplaats worden ze ook wel aangeboden.

  7. #7

    Standaard Re: Werkzaamheden grote beurt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Bonjour,

    Wat doet de dealer tijdens een grote beurt voor een 80 Cabrio ?
    En wat zou zoiets kosten ?

    (Ik heb nog geen tijd gehad om ff naar de dealer te rijden. Ben steeds na zessen pas in de stad en dan zijn ze al dicht :roll: )
    Ik heb pas een doe-het-zelf 'grote beurt' overzicht samengesteld voor m'n beide auto's:
    Audi A6 2.5 TDI van feb 1999
    Audi TT 225 van aug 1999
    Onderdelen van Brezan (Mann-filters, beste kwaliteit motorolie etc.).
    Ook heb ik een kostenoverzicht gemaakt van de gebruikte materialen in Excel. Twee typen grote beurten: goedkope 15.000 en dure 30.000 beurt. De 'distributieriem beurt' is bij mijn auto's om de 120.000 km, die heb ik er niet bij staan. Het olie- en filterwerk doe ik zelf, de speciale zaken (inspectie/VAGCOM/riemen ed.) gebeuren door een monteur/garage. APK en airco-service bij een 'vakgarage'.
    De drie bestanden heb ik als bijlagen meegestuurd, hopelijk heb je d'r wat aan. Gebruik je onderhoudsboekje om een overzicht op maat samen te stellen.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    O ja, een grote beurt kost me dus:

    A6: 100 euro voor de 15k beurt en 175 euro voor de 30k beurt.
    TT: 145 euro voor de 15k beurt en 190 euro voor de 30k beurt.

    Let wel: incl. prima onderdelen, volsynthetische motorolie en een uur arbeidsloon voor een 1e klas monteur. Excl. eventuele extra materialen garage en APK.

    En het is nog leuk ook om zelf met je auto bezig te zijn. Je weet dat het onderhoud ook daadwerkelijk en goed (jawel mensen...) wordt uitgevoerd.

  10. #9

    Standaard Grote Beurt A3

    Ik heb net gebeld met Hoogenboom (omgeving R'dam) en een grote beurt en distributieriemen vervangen gaat me 803 euro kosten en ben 'm twee dagen kwijt...is dat echt zo duur??? Wie weet een goedkopere dealer/oplossing?? (A3 1.9 TDI)

    179.000 km.

  11. #10

    Standaard

    Bel CarMan uit Strijen eens.
    Gebruikt gewoon originele Audi-onderdelen, maar is wel een stuk goedkoper in de uurprijs.
    10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, TACHTIG

  12. #11

    Standaard Re: Grote Beurt A3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rderidder
    Ik heb net gebeld met Hoogenboom (omgeving R'dam) en een grote beurt en distributieriemen vervangen gaat me 803 euro kosten en ben 'm twee dagen kwijt...is dat echt zo duur??? Wie weet een goedkopere dealer/oplossing?? (A3 1.9 TDI)

    179.000 km.
    Nou ja, 803 euro is ca. 1750 oude guldentjes. Dat heb ik nog nooit voor een grote beurt (zonder vervangende onderdelen) betaald...
    Twee dagen? Is dat normaal?

  13. #12

    Standaard Re: Grote Beurt A3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jmkoole
    Nou ja, 803 euro is ca. 1750 oude guldentjes. Dat heb ik nog nooit voor een grote beurt (zonder vervangende onderdelen) betaald...
    Twee dagen? Is dat normaal?
    ho halt, daar zit wel een distributie riempje bij Dus ik vind 800 euro voor een distributieriem + grote beurt niet extreem verrassend.

    ter indicatie:
    Ik was onlangs voor een grote beurt + inspectie distr.riemen + APK + 2 x michelin 700 eurootjes kwijt.
    Huidig transport= iets anders

  14. #13

    Standaard A3

    Heb net mijn auto bij Hoogenboom gebracht, en extra kosten 500 euro:
    Koplampen stellen
    Dimlicht kapot
    Remvloeistof
    Stabilisatorstang voor
    Temp. voeler airco
    Remblokken

    Dus totaal 1300 euro......

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •