even de krik onder de draagarm en iets opkrikken echt een klein beetje, dan haal je de spanning eraf en tik je hem er zo af!
al wat ik probeer, de linker zit muur vast.
allebij de moeren zijn los.
bout gedeelte bij de spoorstang zit los.
bout gedeelte bij de draag arm is geenbeweging in te krijgen.
zelfs met een grote koevoet niet.
even de krik onder de draagarm en iets opkrikken echt een klein beetje, dan haal je de spanning eraf en tik je hem er zo af!
zat al geen spanning meer op, echt geloof me.
de anderezijde was al los welke aan de spoorstang zit
ben er mee naar de garage gegaan, daar de lasbrander op de bout gehouden zodat deze uitging zetten, en daarna laten schrikken met water.
toen een flinke tik met een moker op de bout en daar kwam alle witte oxidatiegruis aan uit de oog op de draagarm.
hij was dus vast geoxideerd door de reaktie van alu van de draagarm op het staal van de bout.
maar goed, 5 gehaktballen (want dit koste het dus bij de garage waar ik altijd heen ga) en een weerk verder... .
begint het weer te klapperen rechts voor.
maar dan anders, en vermoed dat het een draagarm is.
nou zit ik te denken aan zo`n draag arm setje van klik ->180,-
of klik ->200,-
maar twijfel....
scheelt wel een aardig wat in de portomenee
Het is maar je leven waar je geld in (of niet) wilt steken...
Persoonlijk zou ik alleen maar draagarmen van goede bekende merken eronder schroeven. Origineel is rete duur, maar er zijn complete sets al van ~400euro. In deze sets heb ik meer vertrouwen dan de **KWALITEIT** draagarmen zoals op MP.
vriend van me had ook zon 180 euro set van marktplaats, na 1 maand zat overal alweer speling op en na 2 weken waren de rubbers van stuurkogels en bovenste draagarmen al uitgedroogd en vertoonde scheuren, goedkoop is duurkoop, en het is niet echt dat je zegt een leuk klusje om twee keer te doen
top dat het gelukt is met de stabi's
Ik zij ook dat ik twijfelde, twijfels zijn zo goed als weg. :-)
Mail vestuurd naar vassparts voor info....
Geen mail terug gehad tot nog toe ?
Iemand nog goede niet al te dure adresjes voor draagarm setjes???
Vandaag ook dit klusje gedaan maar dan op een a6 4f. Zeer duidelijke foto's en aanwijzingen, dit kan je echt goed zelf doen.
Ik zal later nog een foto maken van de koppelstangen die er onderuit kwamen. De rechtse viel het rubber bij demontage er bijna uit.
De auto heeft overigens pas 95.000km gelopen.
Bedankt voor deze "how to"
Ik heb mijn onderdelen trouwens besteld via volgende site:
http://www.mister-auto.nl/fl/stabili...089TC1877.html
Alleen waren de bijgeleverde bouten voor aan de stabilisatorstang vast te zetten net te lang,dus heb ik de oude moeten gebruiken.
Hier de foto's :
ImageUploadedByTapatalk1348049369.320000.jpg
Rubber is geheel kapot
ImageUploadedByTapatalk1348049406.182704.jpg
Had er een steun onder gezet voor de druk van de stabilisatorstang te halen. Ik kon hierdoor de bouten met de hand los en vast draaien.
ImageUploadedByTapatalk1348049529.453415.jpg
Dan de bovenste bout vast
ImageUploadedByTapatalk1348049581.984954.jpg
En dan op de grond laten zakken en de onderste bout vast.
Rechts was ik 25 min bezig, daarna links gedaan in 10 min.
Dat heb ik zeker gevoeld maar kon het niet thuis brengen waar het vandaan kwam, de auto klapperde veel en stuurde ook niet lekker de laatste weken.
Gelukkig hebben ze mij bij vag-techniek laten zien wat er vervangen moest worden ( zij hadden ze niet op voorraad ) en heb ik het zelf gedaan.
Het klapperend rijden is weg en hij stuurt weer strak!
@flyingdutchman
Toch klopt het echt, het zijn ophangingsdelen en de bouten zijn van 10.2 staal echt goed dus die breken echt niet.