Vandaag dan begonnen met het vervangen van de koppelstang.
Allereerst leek deze niet op de oude. Na enig rondvragen bleek dat audi later met een gemodificeerd model is gekomen en deze gewoon gemonteerd kan worden. De koppelstang is ook aangeschaft bij de dealer.
In de oude setup is te zien dat normaal gesproken de veerpoot los moet om de oude koppelstang te kunnen verwijderen. Aangezien ik de oude niet meer nodig had en deze dus waardeloos was geworden heb ik de draad doorgezaagd zodat ik hem wel kon demonteren. De nieuwe constructie is anders te weten met een moer en bout die door de koppelstang heen lopen en dus te monteren en demonteren is zonder de veerpoot los te halen.
Na alles teruggemonteerd te hebben de bouten aangedraaid
Bout koppelstang aan stabilisatorstanf 100 nm
bout koppelstang aan draagarm 40 nm (additioneel 90 graden)
daarna auto laten zakken gereedschap opgeruimd en dan het grote moment... is het geklapper weg... oprit afdraaien en klinker weg opgezocht... en en.... ja hoor heerlijk stil zoals een audi hoort te zijn.
Deze klus is goed zelf te doen.