Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 33 van de 33

Onderwerp: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

  1. #21
    Parvizio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    471
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Thumbs up Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Hey Kevin,

    Hele duidelijke en handige uitleg!

    Kan je meer van dit soort dingen posten? Kunnen wij hier heel goed gebruiken.

    Ga zo door
    Schrijf en taalfouten zijn voorbehouden.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    99
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Hey! leuke how to!

    Bij ons in de carrosserie (ik herstel meestal de velgen) doen we het ook ietwat anders, maar daar heb je proffesionele potpistolen enz enz..

    1. velg wassen/ontvetten
    2. velg schuren met 180 (indien heel groef 80 en dan terug fijn opschuren tot 180-240)
    3. Indien je wel de velg in primer/grondverf zet is 240 genoeg,ikzelf schuur de velg op met korrel 400 omdat ik het fijner vind.. (eigen mening)
    4. De grondverf opschuren met korrel 500 tot 800 om geen schuurkrassen te hebben (machinaal) met water ja vind ik 2000 perfect om te eindigen
    5. de velg opschuren tot korrel 500-800 (indien je geen grondverf/primer zal zetten) met water opschuren met 1200-2000 vind ik goed/het best om weinig tot geen schuurkrassen te hebben (zou niet mogen normaal)

    Nog enkele tips: indien je een warmeluchtblazer hebt kan je deze gebruiken tussen de laagjes door (niet lang hoor totdat je ziet dat de verf bijna droog is) en dan je 2/3de laag aanbrengen of een infraroodlamp is ook goed :-)

    Met zo'n velgen kan je natuurlijk gewoon schuren en heb je geen staalborstel nodig(omdat ik die wel groef vind..) De staalsponsjes / watjes die zijn top om heel fijn te eindigen :-)
    Ik zou gewoon de velg schuren als hem volledig in primer staat, en niet tussen de laagjes door ;-) ook tussen de laklagen is het niet nodig om de velg te schuren tussendoor, tenzij je stofjes hebt natuurlijk dan is het wel beter om het te schuren. om een proper afgewerkte velg te hebben

    vind het trouwens leuk dat je meedeelt aan de anderen om de omliggende omgeving wat vochtig te maken om geen stof te maken is een goede tip en dat je het niet met een schroevendraaier moet doen

  3. #23

    Standaard Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Ik vind het een leuke en nuttige How to.

    En wat vissered zei in het begin van dit topic,moet je je niks van aantrekken.
    Jij bent gelukkig met je velgen, en dat is het belangrijkste.

  4. #24

    Standaard Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrings Bekijk Berichten
    Hey! leuke how to!

    Bij ons in de carrosserie (ik herstel meestal de velgen) doen we het ook ietwat anders, maar daar heb je proffesionele potpistolen enz enz..

    1. velg wassen/ontvetten
    2. velg schuren met 180 (indien heel groef 80 en dan terug fijn opschuren tot 180-240)
    3. Indien je wel de velg in primer/grondverf zet is 240 genoeg,ikzelf schuur de velg op met korrel 400 omdat ik het fijner vind.. (eigen mening)
    4. De grondverf opschuren met korrel 500 tot 800 om geen schuurkrassen te hebben (machinaal) met water ja vind ik 2000 perfect om te eindigen
    5. de velg opschuren tot korrel 500-800 (indien je geen grondverf/primer zal zetten) met water opschuren met 1200-2000 vind ik goed/het best om weinig tot geen schuurkrassen te hebben (zou niet mogen normaal)

    Nog enkele tips: indien je een warmeluchtblazer hebt kan je deze gebruiken tussen de laagjes door (niet lang hoor totdat je ziet dat de verf bijna droog is) en dan je 2/3de laag aanbrengen of een infraroodlamp is ook goed :-)

    Met zo'n velgen kan je natuurlijk gewoon schuren en heb je geen staalborstel nodig(omdat ik die wel groef vind..) De staalsponsjes / watjes die zijn top om heel fijn te eindigen :-)
    Ik zou gewoon de velg schuren als hem volledig in primer staat, en niet tussen de laagjes door ;-) ook tussen de laklagen is het niet nodig om de velg te schuren tussendoor, tenzij je stofjes hebt natuurlijk dan is het wel beter om het te schuren. om een proper afgewerkte velg te hebben

    vind het trouwens leuk dat je meedeelt aan de anderen om de omliggende omgeving wat vochtig te maken om geen stof te maken is een goede tip en dat je het niet met een schroevendraaier moet doen
    bedankt voor de feedback. Ik ga je punten zeker meenemen als ik er nog is aan begin. Me auto moet ook overgespoten worden maar ik denk dat ik dat maar uitbesteed. Nu nog iets betaalbaars vinden..

  5. #25

    Standaard Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Parvizio Bekijk Berichten
    Hey Kevin,

    Hele duidelijke en handige uitleg!

    Kan je meer van dit soort dingen posten? Kunnen wij hier heel goed gebruiken.

    Ga zo door
    Ik heb geprobeerd om me ramen te blinderen en hier een tutorial voor te schrijven. Alleen dit is moeilijker dan ik dacht, de zijruiten zijn perfect maar de achterruit is misschien iets te hoog gegrepen voor een amateur. Als ik deze perfect heb geblindeerd komt hier ook een handleiding van. Rechte ruiten zijn zo makkelijk maar bolle *%)#%*$


  6. #26

    Standaard Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Mooie How to.
    Wij hebben ook nog zulke velgen met banden in de schuur liggen. Wellicht ga ik ze eens aanpakken.
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  7. #27

    Standaard Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Ik heb je howto in praktijk gebracht

    Heeft een heel aardig resultaat opgeleverd.

    Omdat het resultaat niet superglad aanvoelt en er een paar stofjes zijn ingewaaid maar besloten 4 dagen na de laatste blanke lak laag de velgen nog even te polijsten. Dat had ik dus beter niet kunnen doen.

    Had 80mm polijstpads voor op de (accu)boormachine en P5 polijstpasta gekocht.
    Omdat het oppervlak niet glad is, gaat het polijsten schokkerig. (daardoor) met de rode pad ondanks weinig toeren verschillende malen de lak beschadigd. Ben ik weer een ervaring rijker, een illusie armer en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen .

    Iemand nog polijsttips voor nieuw spuitwerk?

  8. Ad
  9. #28
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Eerst een week goed laten drogen.
    Dan ff kleien.
    En dan met een handpadje en een licht polijstmiddel met de hand poetsen.

    Ik heb de velgen van onze Peugeot 206 in de Foliatec gezet.
    Ziet er best wel strak uit.
    2 uurtjes werk.
    En ik was voor 50euro klaar

    http://www.fastcar.co.uk/2012/07/11/...y-film-review/
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  10. #29
    DeckedM
    Guest

    Standaard Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rommert Bekijk Berichten
    Ik heb je howto in praktijk gebracht

    Heeft een heel aardig resultaat opgeleverd.

    Omdat het resultaat niet superglad aanvoelt en er een paar stofjes zijn ingewaaid maar besloten 4 dagen na de laatste blanke lak laag de velgen nog even te polijsten. Dat had ik dus beter niet kunnen doen.

    Had 80mm polijstpads voor op de (accu)boormachine en P5 polijstpasta gekocht.
    Omdat het oppervlak niet glad is, gaat het polijsten schokkerig. (daardoor) met de rode pad ondanks weinig toeren verschillende malen de lak beschadigd. Ben ik weer een ervaring rijker, een illusie armer en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen .

    Iemand nog polijsttips voor nieuw spuitwerk?
    Niet doen dus, zeker niet met spuitbuswerk... dan kun je gerust een paar weken wachten en een DAP gebruiken ipv de accuboormachine

  11. #30

    Standaard Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Bedankt voor de tips:
    tip 1. langer wachten
    tip 2. met de hand polijsten
    tip 3. langer wachten
    tip 4. een verzegeling gebruiken

    Kleien op nieuwe lak verwacht ik eigenlijk niet zo veel van.
    Een dap lijkt mij geen optie ivm de kleine oppervlaktes en de de slechte bereikbaarheid van de binnenkant van de spaken.............

    Ik hoop nu niet te hoeven polijsten.
    Hoe lang adviseren jullie na de laatste laklaag te wachten om de velgen in de was te zetten/te verzegelen?

  12. #31
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Kleien kun je wel overslaan.
    Soms kleien ze wel opnieuw gespoten auto,s.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Ik heb ook wat pech gehad met mijn velgen. Toen ik ze bij het begin van deze "winter" wisselde met mijn winterwielen is er eentje omver gevallen op kiezels, waardoor er over de hele velg wat krasjes en kleine putjes te zien zijn. Zou dit er gewoon uit te polieren zijn of zal ik hiervoor de hele velg moeten schuren en spuiten?

    ook is op diezelfde velg en op een André lichte borduurschade te zien. Kan ik deze ook herstellen zoals hier in het topic of niet? Het zijn gepolierde velgen, en ik wil deze graag zo houden, dus geen matte kleur zoals bij de topic starter.
    image.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  14. #33
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: How to : Audi A8 velgen herstellen en spuiten

    Dat wordt lastiger... Dan moet je eerst alle lak eraf halen, opnieuw polijsten en dan weer aflakken met blanke lak.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •