Oorspronkelijk geplaatst door
quattrings
Hey! leuke how to!
Bij ons in de carrosserie (ik herstel meestal de velgen) doen we het ook ietwat anders, maar daar heb je proffesionele potpistolen enz enz..
1. velg wassen/ontvetten
2. velg schuren met 180 (indien heel groef 80 en dan terug fijn opschuren tot 180-240)
3. Indien je wel de velg in primer/grondverf zet is 240 genoeg,ikzelf schuur de velg op met korrel 400 omdat ik het fijner vind.. (eigen mening)
4. De grondverf opschuren met korrel 500 tot 800 om geen schuurkrassen te hebben (machinaal) met water ja vind ik 2000 perfect om te eindigen
5. de velg opschuren tot korrel 500-800 (indien je geen grondverf/primer zal zetten) met water opschuren met 1200-2000 vind ik goed/het best om weinig tot geen schuurkrassen te hebben (zou niet mogen normaal)
Nog enkele tips: indien je een warmeluchtblazer hebt kan je deze gebruiken tussen de laagjes door (niet lang hoor totdat je ziet dat de verf bijna droog is) en dan je 2/3de laag aanbrengen of een infraroodlamp is ook goed :-)
Met zo'n velgen kan je natuurlijk gewoon schuren en heb je geen staalborstel nodig(omdat ik die wel groef vind..) De staalsponsjes / watjes die zijn top om heel fijn te eindigen :-)
Ik zou gewoon de velg schuren als hem volledig in primer staat, en niet tussen de laagjes door ;-) ook tussen de laklagen is het niet nodig om de velg te schuren tussendoor, tenzij je stofjes hebt natuurlijk dan is het wel beter om het te schuren. om een proper afgewerkte velg te hebben
vind het trouwens leuk dat je meedeelt aan de anderen om de omliggende omgeving wat vochtig te maken om geen stof te maken is een goede tip en dat je het niet met een schroevendraaier moet doen