Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 43

Onderwerp: motorwissel garagescene

  1. #1

    Standaard motorwissel garagescene

    Even een paar foto's van m'n audi 200TQ .
    Met deze motor heb ik al een jaar problemen .
    De koppakking is niet dicht te krijgen .
    Al drie keer geprobeerd , laatst zelfs met een
    ander cylinderkop .

    Er blijft druk op het koelwater komen , en bij
    files zakt de oliedruk tot onder alarmniveau .

    WEG ERMEE

    Jammer want de cylinderkop is volledig gereviseerd .
    Nieuwe busjes , klepseals , kleppen op de zittingen
    pasgeslepen . Heb ik twee dagen werk aan gehad .
    Die hou ik in alle geval bij .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard

    En dit blok komt uit een afbraak 200 .
    Toestand onbekend , dus ik weet niet wat het gaat worden .
    Compressie is wel zeer goed .

    En de prijs was ook goed . Heel de auto : meenemen en wegwezen .
    Zelfs niks voor moeten betalen .

    Het is een KG blok met 178 pk van 1987.
    Mijn motor was een 1B met 198 PK . Ik denk als ik alleen het blok
    overbouw , en de turbo en electronica en al de rest van de 1B behoud
    dat de KG ook 198 pk zal leveren .
    Immers , de zuigers , drijfstangen enz zijn exact hetzelfde .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #3

    Standaard

    klaar om te monteren
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #4

    Standaard

    Al wat er op dat magazijnrek ligt moet terug in de auto .

    Wordt vervolgd ....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #5

    Standaard

    Leuk zo'n foto reportage,ik hoop voor je dat het "nieuwe"blok goed is!!!


    Suc6,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford


  6. #6
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Intresante foto's
    Succes met je auto dat hij maar snel probleemloos mag rijden
    En hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen Het liefst met foto's :wink:
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  7. #7

    Standaard

    Ik doe ergens iets fout want de foto's passen niet op het scherm .
    Ik dacht dat dat automatisch aangepast werd .

    Nu ja Sander zal het wel rechtzetten zeker

    Pat

  8. Ad
  9. #8
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Met een fotobewerking programma kun je de foto's het makkelijkste verkleinen naar bijv. 640x480 en dan uploaden
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  10. #9

    Standaard

    Ach, zo kan de liefhebber van vijfcilinders ze nog als achtergrond gebruiken :wink:
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.893
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Stomme vraag misschien, maar is die probleemkop ooit gevlakt?

    Op zich staan de cilinderkoppen van Audi vijfpitters overigens bekend om hun haarscheurtjes. Sommige van die haarscheurtjes kunnen alleen tussen de olie- en waterkanalen zitten, en dan is het mis.

    Tom

  12. #11

    Standaard

    De eerste keer dat ik de koppakking verving heb ik uiteraard de
    kop laten vlakken en afpersen . Het was zo'n twijfelgeval
    één keer om de twee maand koelwater bijvoegen .

    Na alles gemonteerd te hebben lekte die motor als gek .
    Er kwam gewoon rook uit het koelsysteem . Zelfs bij
    een steenkoude motor . Een bevriend garagist had nog
    nooit zoiets gezien . De man heeft 30 jaar ervaring .

    Alles terug gedemonteerd , en tegen beter weten in het blok laten vlakken .
    Alles terug gemonteerd ...Zelfde resultaat .

    Dan maar een nieuwe kop gezocht , en gevonden .
    Toen ik dan de nieuwe en de oude naast mekaar had zag ik het .
    Ze hadden die kop veel te ruw gevlakt . Je kon de cirkelvormige
    groeven van de frees zien over heel de lengte van de kop . Langs die groeven
    gingen m'n verbrandingsgassen dan naar de koelkanalen . Vermits dit drie maand na
    de feiten was , had het geen zin meer om te gaan reclameren . Wel zien ze mij daar nooit meer .
    Het gaat over de firma Remraad uit Puurs , Belgie .

    Die nieuwe kop ook laten vlakken en afpersen , ergens anders .
    Ditmaal kon ik hem als spiegel gebruiken . Dus dat zit wel goed .
    Het probleem is veel minder nu , maar niet geheel weg .
    Eigenlijk net zoals het eerst was . Er komt druk op het koelwater , en bij
    lang stationair draaien valt de oliedruk weg . Zelfs bij 4000 rpm heb ik
    nog maar 3 bar . Weer om de twee maand water toevoegen :cry:

    Ik ben het echt wel zat om aan dat probleemblok nog te sleutelen .
    Zo'n koppakking doe je niet op één dag . Alhoewel het me de laatste keer al heel wat minder tijd kostte .

    Vandaar een andere motor erin .

    Bij elke wissel van koppakking heb ik een nieuwe koppakking en nieuwe bouten moeten kopen .
    Dat begint aardig aan te tikken . Ik heb momenteel een grote collectie bijna nieuwe , slechts eenmaal
    gebruikte pakkingen in aanbieding .

  13. #12

    Standaard

    Gauw nog een fototje voor ik weer vuile handen heb .
    Hier zie je het blok terug op z'n plaats liggen .

    Gek is dat . het was veel makkellijker om hem er terug in te stoppen
    dan om hem er uit te halen . Meestal is dat met de dingen des levens net omgekeerd . :wink:

    Rest nog alle ditjes en datjes terug te monteren en aan te sluiten .

    Aha , dit formaat picture lijkt beter op het forum te passen .

    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  14. #13
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Mooi werk, hou ons op de hoogte (met foto's het liefst :wink: )
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  15. #14

    Standaard

    Leuk werkje

    Had ik maar zo'n mooie grote garage :P
    Four rings to rule them all.

  16. #15

    Standaard

    Pech , er is er altijd een die iets meer moet doen dan een ander .

    Het KG blok heeft een aparte oliefilter voor de turbo , het 1B blok niet .
    De 1B heeft een grotere oliekoeler dan de KG .

    Dus laten we zowel die grote koeler , als die aparte filter behouden .

    Jammer genoeg passen de leidingen van de grote koeler
    niet op houder met twee oliefilters .

    Dus dat wordt morgen eerst naar de hydraulics shop om een passend
    overgangsstukje te halen .

    Vermits dit eerst moet aangesloten worden voor ik verder kan liggen de werken stil .

    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  17. #16

    Standaard

    We vorderen .
    De rechterkant begint al terug op een motor te lijken .
    De linkerkant vraagt nog wat werk .

    En we hebben nu de grote oliekoeler aangesloten op
    de dubbele oliefilter . Best of both worlds .

    Met een beetje geluk kan ik vanavond proberen te starten .

    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  18. #17

    Standaard

    Hey Pat

    dat ziet er mooi uit 8)
    Vind het wel sterk dat je dit zonder al te veel problemen kan doen. Ben echt benieuwd hoe die gaat draaien. Hoeveel km staat op het "nieuwe" blok?

    Nog veel suc6 :wink:

  19. #18

    Standaard

    GRRR

    De dealer heeft m'n oliefilters niet besteld .
    Dat starten kan ik vanvond wel vergeten .


    En A4_OBD , dat zonder veel problemen is een beetje een understatement . Het is waanzinning veel werk , en je hebt er behoorlijk
    wat gereedschap en uitrusting voor nodig . Je moest m'n rug eens voelen . De acht bouten van het inlaatspruitstuk hebben me meer dan een uur gekost om ze vast te draaien .

    Maar ja , , als je eenmaal van de microbe gebeten bent is er geen genezing meer mogelijk . En het is alleszins een leukere hobby dan
    savonds voor de tv te hangen .

    Het "nieuwe " blok heeft zo'n 130 K op de teller . Ik zou het moeten nakijken . De algemene staat van motor en turbo lijken dit te onderschrijven , dus volgens mij is er niet met de teller geknoeid .


    Pat

  20. #19
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Vervelend dat je oliefilters niet besteld zijn
    Ik ben bienieuwd hoe die straks loopt

    Succes
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  21. #20
    Mcstone's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    416
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Hoi stragenmitsuko (wat betekent dat eigenlijk?)

    Ik vindt het erg leuk om te zien en te lezen hoe je zo'n machine opnieuw opbouwt. Ik wens je veel succes, en hou op ons op de hoogte. Denk je dat je hem de 21e mee kan nemen?

    Greetzzz

    Rolf

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •