Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Kapot bakje A3

  1. #1
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Kapot bakje A3

    Hallo,

    Ik dacht laat ik mijn 'probleem' hier maar even droppen. Ik heb een Audi A3. onder de radio en knoppen van de kachel zit een soort klep welke toegang geeft tot onder meer de sigaretten aansteker. Je moet even een duwtje geven tegen het klepje en dan zakt deze naar beneden, en weer omhoog duwen en dan zit hij weer vast.

    Nu is die van mij zodanig kapot dat hij niet meer vast klikt en dus niet meer omhoog kan, waarschijnlijk is er iets mis met de veer ofzo. Wie weet hoe dit te repareren is?

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Bij de mijne als ik die te hard omhoog duw dan gaat ie ook weer naar beneden,maar als ik het zachtjes doe dan klikt ie wel vast.
    Greetz
    speed is nothing without control

  3. #3

    Standaard

    haha, ik heb hetzelfde probleem. Aan de rechterkant van het asbakklepje zit bij mij een soort geleidingkje welke ik kan bewegen. De linker zit wel vast. Ik ga nu proberen om die andere vast te lijmen op de juiste positie. Als ik het geleidingkje met mijn vinger naar achteren duw dan blijft het klepje wel zitten (volgens mij is dit een wazig verhaal)
    ________________________________
    1999 A3 TDI - 66KW

  4. #4
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Nou ik begrijp in ieder geval dat er twee 'geleidinkjes' zijn die vast horen te zitten. Zal eens kijken of dat bij mij ook het probleem is. Mischien een vaag verhaal, maar als ik er mee verder kom, toch bedankt!

  5. #5

    Standaard

    weet niet 100% zeker of ze vast moeten zitten, zal nog es kijken bij mijn linker...
    ________________________________
    1999 A3 TDI - 66KW


  6. #6

    Standaard bakje

    Bovenaan het bakje zit een kruisschroef. deze losdraaien en het hele zaakje zachtejes naar voren trekken. Je moet nu even de zwarte stekker en witte plug losmaken door aan de zijkant te drukken (als je het ziet begrijp je me wel). Het hele bakje komt nu los en ik zou even de veren aan de zijkant bekijken. Waarschijnlijk zit deze niet goed waardoor bakje niet opengaat of terugklapt.

    succes!!
    Wat jij vindt, moet je naar de politie brengen.

  7. #7
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Bedankt Mauro.

    Ik hoop dat dit een klusje gaat worden van weinig moeitje en veel plezier!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    even proberen..l;inkt als een zwak punt van de A3?
    ________________________________
    1999 A3 TDI - 66KW

  10. #9
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb inmiddels de boel los gehad, hierbij bleek dat er een pennetje niet meer aanwezig is (afgebroken). Dit is een pennetje die een soort gelijder in gaat en er dus voor zorgt dat het bakje blijft hangen. Is een plastic pennetje van hooghuit 2mm in doorsnee, en kan erg makkelijk knappen idd.

    Aangezien ik de sigaretten aansteker nooit gebruik heb ik voor een praktische oplossing gekozen en heb de veren verwijdert en hem met een zwart plakbandje vast gemaakt, nu zit hij weer mooi omhoog en je ziet er niks van.

    Dus al met al bedankt voor de info, ik ben weer geholpen.

  11. #10

    Standaard

    mooie oplossing zo...
    ________________________________
    1999 A3 TDI - 66KW

  12. #11
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ja ga geen nieuw bakje bestellen. Hoe is het met die van jouw, is die al weer gereparreerd?

  13. #12

    Standaard

    als ik voorzichtig doe werkt het allemaal gewoon, dus voorlopig zit het mij best. Ik rook niet, dus hoef eigelijk nooit in die asbak te zijn.
    ________________________________
    1999 A3 TDI - 66KW

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    hallo asbak rebellen links en rechts zitten het pennetje en de platte uitschuifbare ijzertjes die de pennetjes aandrukken.
    oplossing de asbak demonteren de platte ijzertjes iets verder buigen zodat die de pennetjes iets harder aandrukken en opgelost (bij mij dan he) succes
    Ben je bijna aan het eind is er weer een nieuw begin en dan is het eind weer verder weg joh.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •