Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Vervangen stofhoes versnellingspook audi 100 C4

  1. #1

    Standaard Vervangen stofhoes versnellingspook audi 100 C4

    Als 1 van de kleine projecten op me lijstje stond het vervangen van de stofhoes van me Audi 100. Vol goede moed ben ik hier aan begonnen, wat kan daar nu voor moeilijks aan zitten?!.

    Maar natuurlijk lukt dit niet!!!. Ik heb alle zichtbare schroeven los gehaald maar toch wil het achterste deel van de middenconsole niet meegeven.

    Iemand een idee hoe dit in ze werk gaat? en of ik iets vergeet?

    Onderstaande foto's geven de schroeven aan die ik reeds verwijderd heb.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard

    Moet ik wel alle foto's toevoegen 8)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #3

    Standaard

    Zit dat niet net zoals bij de Coupé/cabrio & de 80/90? Een klein vierkant klepje dat je eruit moet wippen en dan 1 schroefje verwijderen. Pookknop eraf en dan kan je de stofhoef eraf halen.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  4. #4
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    jep, thats the trick! je wilt veel te veel demonteren :-) er zit bij je handrem een zwart klepje, deze wip je er met een platte schroevendraaier uit, dan een kruiskop pakken en de schroef losdraaien, dan draai je de knop eraf en kan je de hoes met frame er af halen! achter zit die dus met een schroef en voor zit ie onder de console geschoven met een uitsparing! succes.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  5. #5
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Hoeft niet. Je hoeft enkel een schroevendraaier tussen het afdekplastic rond de stofhoes te zetten (aan de achterkant), en deze los te wippen. Pooknop eraf draaien en je hebt de hoes in je handen.
    Koekje erbij?


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeV
    jep, thats the trick! je wilt veel te veel demonteren :-) er zit bij je handrem een zwart klepje, deze wip je er met een platte schroevendraaier uit, dan een kruiskop pakken en de schroef losdraaien, dan draai je de knop eraf en kan je de hoes met frame er af halen! achter zit die dus met een schroef en voor zit ie onder de console geschoven met een uitsparing! succes.
    Dat is bij de 80/coupe enzo wel de manier (heb ik ook al eens gedaan) maar bij de 100 werkt dat dus ff lekker niet. (tenminste lukt mij niet)

    Ik ga nog wat pielen vandaag. Laat de afloop hier weten 8)

  7. #7
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Hoeft niet. Je hoeft enkel een schroevendraaier tussen het afdekplastic rond de stofhoes te zetten (aan de achterkant), en deze los te wippen. Pooknop eraf draaien en je hebt de hoes in je handen.
    .......
    Koekje erbij?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Hoeft niet. Je hoeft enkel een schroevendraaier tussen het afdekplastic rond de stofhoes te zetten (aan de achterkant), en deze los te wippen. Pooknop eraf draaien en je hebt de hoes in je handen.
    .......
    Ik krijg hem er zo misschien wel uit. Maar hoe krijg ik hem er dan weer in?? Met buigen en groffe methodes wordt het er denk ik niet mooier op. Maar ik ga het ff proberen

  10. #9
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Erin gaat van alleen. Zitten twee haakljes aan de achterkant. Vandaar dat je er even een schroevendraaier tussen moet zetten en met gevoel die haakjes los moet wippen.
    Als alternatief kun je de hele middenconsole eruit slopen en die haakjes een beetje aan de kant duwen. Dan gaat het er op dezelfdee manier uit, kost alleen 1 uur meer werk en ergernis.
    Koekje erbij?

  11. #10

    Standaard

    mischien heb je hier wat aan:

    jos
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Een A6 staat geen suc6 in de weg.
    Het wordt vanzelf morgen, daar hoef
    je niets voor te doen!

  12. #11

    Standaard

    Nou hier weer even een update. Het vervangen van de hoes is dus nog steeds niet gelukt :oops:

    Op de afbeeldingen van A6Jos wordt gesproken over de type 44 volgens mij. Want een aantal bevestigingspunten die erop vermeld staan heb ik niet in mijn wagen.

    Wie o Wie heeft voor mij de verlossende oplossing??

    Jos

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Erin gaat van alleen. Zitten twee haakljes aan de achterkant. Vandaar dat je er even een schroevendraaier tussen moet zetten en met gevoel die haakjes los moet wippen.
    Dit werkte dus. We hebben de stofhoes vastgepakt onder het plastic randje waar ie op bevestigd is en toen met gepast geweld eruit getrokken.

    Bedankt voor alle reacties.
    Jos

  14. #13
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    ......
    Zojuist ff mijn eigen exemplar gedemonteerd. Is welliswaar een automaatafdekplaat zonder hoes, maar de bevestiging is hetzelfde.

    Ps. Bij montage heb je de schroevendraaier niet nodig. Druk je er zo weer in namelijk.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Koekje erbij?

  15. #14
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joske
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Erin gaat van alleen. Zitten twee haakljes aan de achterkant. Vandaar dat je er even een schroevendraaier tussen moet zetten en met gevoel die haakjes los moet wippen.
    Dit werkte dus. We hebben de stofhoes vastgepakt onder het plastic randje waar ie op bevestigd is en toen met gepast geweld eruit getrokken.

    Bedankt voor alle reacties.
    Jos
    Ik heb in de tussentijd dus hetzelfde gedaan :? .
    Koekje erbij?

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    ......
    Zojuist ff mijn eigen exemplar gedemonteerd. Is welliswaar een automaatafdekplaat zonder hoes, maar de bevestiging is hetzelfde.

    Ps. Bij montage heb je de schroevendraaier niet nodig. Druk je er zo weer in namelijk.
    De bevestiging is inderdaad hetzelfde en bij montage klik je hem er zo weer in. Bij het demonteren hebben we gewoon stevig aan de stofhoes en het plastic frame getrokken.

  17. #16
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Dat gaat bij de handgeschakelde exemplaren idd ook. bij de automaten niet zoals je kunt zien.
    /me heeft dus voor niets foto's zitten maken in een hete bak
    Koekje erbij?

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Dat gaat bij de handgeschakelde exemplaren idd ook. bij de automaten niet zoals je kunt zien.
    /me heeft dus voor niets foto's zitten maken in een hete bak
    Bedankt voor het maken van de foto's 8)

  19. #18

    Standaard

    even een edit op de quote

    er heeft dus een stukje code gestaan, maar ACOQ heeft dus foto's gemaakt en niet ik. :oops:

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •