Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Scherm(display) blijft zwart bij kou!

  1. #1
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Scherm(display) blijft zwart bij kou!

    In mijn A6 van 2005 met MMI blijft het display (in het midden van het dashboard) donker als het erg koud in de auto is. Na een stukje te hebben gereden en als de temp. gestegen is gaat hij weer aan is dit een storing of gebeurt dit vaker? Ik las het vandaag toevallig van een ander model maar, bij mij kan het niet even aan zetten!

    Bert

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.586
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Had ik vanmorgen ook. Don't worry

    LCD vind die kou niet zo leuk en zodra er stroom door gaat lopen wordt het warmer en wordt ie vanzelf feller.
    Ik heb het de rest van de dag niet meer gezien maar morgenochtend, na een koude nacht, doet ie het vast weer.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Had ik vanmorgen ook. Don't worry

    LCD vind die kou niet zo leuk en zodra er stroom door gaat lopen wordt het warmer en wordt ie vanzelf feller.
    Ik heb het de rest van de dag niet meer gezien maar morgenochtend, na een koude nacht, doet ie het vast weer.
    Ja idd het is mij opgevallen dat hij het alleen doet bij flinke kou.

    Bert

  4. #4

    Standaard

    Ik dacht dat ik ooit gehoord had dat dit een soort van beveiliging bij LCD schermen is..
    A winner is not one who never fails, but one who never quits.

  5. #5

    Standaard

    Wij hebben dit gehad bij de Seat van mijn vriendin, na een koude nacht is de helft van de LCD uitgevallen, sindsdien is het nooit meer goed gekomen. Er moest een nieuwe in volgens Seat.
    Ik had nog zo gezegd: geen brommertje!


  6. #6

    Standaard Re: Scherm(display) blijft zwart bij kou!

    Bij mij geldt dit voor de informatie display tussen km-teller en toerenteller in (A6 avant, okt 2005). Na een tijd rijden (tussen de 24 - 38 minuten) gaat plots het scherm aan waarna een seconde later ook weer goed de navigatie aanwijzingen worden weergegeven. Dan doet hij het ook perfect!

    Dealer geeft aan dat het om een fout op de printplaat zou gaan. Enige remedie zou zijn vervangen van die hele unit. Zou meer dan 1100 euro gaan kosten...

    Kan die printplaat niet doorgemeten worden en gewoon gemaakt worden? Ik vind het idioot dat het functioneren van die unit "in eens" temperatuur afhankelijk zou zijn geworden.

    Weet iemand een andere oplossing?
    of een adres waar dit op een andere manier gecorrigeerd kan worden?

    EDIT - kms-apeldoorn.nl gebeld en gemailed.
    Voor hen is het een bekend euvel en voor €250,- ex. BTW incl 2 jr garantie te verhelpen, klaar terwijl u wacht met afspraak. Hiervoor wordt de kleuren FIS display vervangen waarmee het opgelost moet zijn...
    Laatst gewijzigd door oth; 24-01-11 om 17:22. Reden: deels oplossing gevonden....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •