Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Waterlekkage Audi A3 Sportback

  1. #1
    audi a3 sportback
    Guest

    Standaard Waterlekkage Audi A3 Sportback

    Hallo,

    Zoals beloofd, na mijn voorstellingsrondje kom ik met het probleem dat ik heb met mijn Audi.

    Sinds ongeveer een jaar heb ik waterlekkage in de kofferbak.

    Het water loopt van achter naar voren. Het komt van onder de bagagehaken die onder het linker- en rechterachterlicht zitten. Het loopt dan in de bak van het reservewiel, en via de zijkanten daarboven onder de zijbekleding naar voren.

    De auto is hiervoor al een keer of 7 naar de garage geweest.

    Dit hebben ze allemaal gedaan:

    3 keer de bekleding in de kofferbak verwijderd.

    Het rubber van de tankopening/carrosserie lekte een beetje. Dichtgekit.

    Achterlichten meerdere malen in- en uitgebouwd. Rubbers gecontroleerd, en gelet op een juiste montage.

    Diverse rubbers vervangen en/of extra dichtgekit.

    Kofferbakrubber gecontroleerd op schade.

    Waterafvoerleidingen onder de auto omgelegd zodat deze niet meer richting achterlichten lopen.

    Het vreemde van dit verhaal is dat als ze gaan testen met water bij de dealer (wasstraat, hogedrukspuit, stoomcleaner) er geen druppel water binnenkomt. Daarom begrijp ik ook niet waarom ze er al zoveel werk aan hebben verricht, terwijl ze het probleem niet hebben gevonden.

    Zodra als ik de auto heb opgehaald, en het regent dezelfde nacht, dan zit er wel water in de auto.

    Alle goede bedoelingen ten spijt, maar ik begin er genoeg van te krijgen.
    De dealer doet zijn best, stopt er een heleboel tijd in (de laatste en voorlaatste keer hebben ze de auto een week in de werkplaats gehad), maar ze lossen het niet op.

    Vooral in de winter is het vervelend met beslagen ramen of ramen die bijna aan de binnenkant bevriezen.
    En wat gebeurd er met de bekleding op langere termijn, en wat voor vreemde luchtjes ga je krijgen.
    Dat kan natuurlijk niet bij een dergelijke, nieuwe, moderne auto.

    Je zult begrijpen dat ik zo langzamerhand een beetje wanhopig wordt, en ik er aan denk om de auto in te ruilen.
    Dat is natuurlijk erg vervelend, want je schrijft een (te) groot bedrag af, en het is verder een hele mooie en fijne auto.

    Bij de Audi organisatie schijnt dit probleem verder niet bekend te zijn, en ben ik de enige. (Bof ik even, om zo uniek te zijn.)


    Je voelt 'm al aankomen, is er iemand die een oplossing heeft?

    Mijn dank is bij voorbaat gigantisch groot.

    Groeten-
    Peter

  2. #2
    von F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard

    Hmm, ik heb jaren terug in mijn Seat Leon een soortgelijk vreemd probleem gehad qua lekkage. Wanneer er een flinke regenbui kwam gutste het water naar binnen, echter met een hogedruk reiniger niets te vinden, idem in de wasstraat... Bij mij ging het echter om de verwarming en aan de voorzijde, uiteindelijk bleek er een filter verkeerd gemonteerd (gevouwen) te zijn, waardoor dit overliep wanneer er te veel water in kwam (beetje vaag uitgelegd maar verder ook niet zo interessant).

    Ik zou als ik jou was naar het volgende kijken: controleer de rubbers rondom de achterklep eens op scheuren of vouwen waardoor het water verkeerd weggeleid wordt (richting de achterlampen etc.). Een andere (klassieke) tip is het met krijt bewerken van de binnenzijde van de achterklep, lampen etc. wanneer je een regenbui verwacht, wanneer er dan ergens contact met water optreedt zou dit moeten verkleuren. Dan kun je in ieder geval gerichter (laten) zoeken.

    Hopelijk kun je er iets mee.

  3. #3

    Standaard

    Wat heb je er zelf al aan gedaan? Heb je zelf ook al het binnenwerk helemaal verwijderd en in en regenbui gekeken? esnoods rij je zo een tijdje rond.Genoeg regen de laatste tijd. Misschien het rubber van je achterruitwisser? Of het rubber van de vergrendeling van de achterklep aan de buitenkant? Maar wat ik zeg. Trek hem zelf helemaal leeg dan zie je wat...

    Wel jammer dat de dealer dan met kit gaat werken als ze niet weten wat het is...hoog hobby bob gehalte...

  4. #4
    audi a3 sportback
    Guest

    Standaard

    @ von F: Ik ken het probleem met je Seat. Mijn Toledo had 4 lekke deuren, bekend probleem. Maar ook de verwarming en het interieurfilter waren/zijn ook een vaak terugkerend probleem. Het vreemde is wel dat wanneer ik de auto opgehaald heb dan staat er na de eerste regenbui of wasbeurt wel water in. Terwijl er bij de dealer een hele week lang water overheen gaat en alles droogblijft. Bovendien kreeg ik vorige week de opmerking dat ze niets hadden kunnen testen omdat het gevroren had de hele week.

    @ M@rtin: De auto zit nog in de garantie, dus voorlopig doe ik zelf niets, behalve de boel drooghouden. Bovendien, als ik alles er uit moet halen gaat het zeker fout, en gaan er dingen stuk. Ik heb 1 keer de dorpelbekleding van de kofferbak losgehaald, en toen waren er meteen een paar klemmen kapot. Mij ontbreekt de handigheid voor dat soort dingen.

    In dit geval lijkt het inderdaad op een hoog hobby gehalte. Maar het is wel moeilijk om waterlekkage op te sporen.
    Zeker als het een niet bekend probleem is. Je mag dan echter wel verwachten dat ze eerst het probleem op gaan zoeken. Al het normale onderhoud e.d. doen ze wel goed. Ook het inbouwen van de car kit e.d.


    Ik denk inderdaad dat ze nu ook maar eens goed naar het rubber van de kofferbak en de opening van het slot moeten gaan kijken. Wat overigens wel heel opvallend is dat de vorige keren als er aan de auto gewerkt was, de lekkage bijv. eerst links en rechts at, ineens maar aan een kant was. Bracht ik de auto een paar weken later weer, dan was het aan de andere kant als ik 'm ophaalde. Dus toen hebben ze toch ongemerkt iets gedaan waardoor het een soort van opgelost was.

    Volgende week breng ik de auto vol goede moed weer weg, en dan moeten ze me maar stap voor stap op de hoogte houden wat ze gaan doen. Ik wil 'm nu niet eerder terug dan wanneer ze het probleem gevonden en opgelost hebben.

  5. #5

    Standaard

    Bij mijn sportback zie ik dat af en toe ook vocht tussen de achterklep rubbers naar binnenkomt. Maar niet met een grote hoeveelheid, dit zelfde probleem bij mijn golf V gehad.
    Ik heb wel laatst een lekkende ruitenvloeistofslang gehad achter, hierbij liep de achterklep vol met vloeistof. Wat uiteindelijk ook weer in de achterbak komt.
    met de fiets kom je er ook wel, moet je wel eerst een fiets hebben!


  6. #6

    Standaard

    hmmm....water blijft lastig.... maar als het garantie is zou ik zelf inderdaad niets doen. Ik heb het ook aan de voorkant gehad. Natte voeten bij het instappen en ijs aan de binnenkant van het raam.Uiteindelijk zelfs het voorraam vervangen en wat het nou precies is geweest?

    Whoren het wel.Succes

  7. #7
    audi a3 sportback
    Guest

    Standaard

    Hallo,

    Nadat de auto 3 weken bij de dealer is geweest, heb ik 'm nu anderhalve week terug.
    En dat werd wel tijd ook, 3 weken in een huur Leon is toch wel iets anders dan een A3 (maar ze hebben alleen de brandstof gerekend, en da's toch wel aardig, en zeker goedkoper dan het aantal gereden kilometers in rekening brengen).

    Het kofferbakrubber en wat rubbers in de c-stijl zijn vervangen. In de c-stijl hebben ze uiteindelijk waterdruppels gezien, en daarom de rubbers vervangen.

    En tot op heden is alles droog gebleven. Zou het dan toch na een jaar eindelijk opgelost zijn?
    Ik hoop het wel.

    Groeten-
    Peter

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Welke rubbers zijn dat eigelijk bij de C styl?

    Hopelijk is het nu allemaal verdwenen.......
    Heb er deze winter ook weer een beetje last van gehad en nu is het weer weg....... raar allemaal...


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi a3 sportback Bekijk Berichten
    Hallo,

    Nadat de auto 3 weken bij de dealer is geweest, heb ik 'm nu anderhalve week terug.
    En dat werd wel tijd ook, 3 weken in een huur Leon is toch wel iets anders dan een A3 (maar ze hebben alleen de brandstof gerekend, en da's toch wel aardig, en zeker goedkoper dan het aantal gereden kilometers in rekening brengen).

    Het kofferbakrubber en wat rubbers in de c-stijl zijn vervangen. In de c-stijl hebben ze uiteindelijk waterdruppels gezien, en daarom de rubbers vervangen.

    En tot op heden is alles droog gebleven. Zou het dan toch na een jaar eindelijk opgelost zijn?
    Ik hoop het wel.

    Groeten-
    Peter
    Laatst gewijzigd door M@rtin; 19-03-09 om 10:01. Reden: aanpassen

  10. #9
    audi a3 sportback
    Guest

    Standaard

    Welke rubbers het zijn weet ik niet Martin.
    Het zit namelijk zo, ik heb de auto nieuw gekocht bij een Seat dealer. Ik had al een Seat, en moest uitwijken naar een andere dealer, omdat de mijne er mee stopte. Dus toen naar een andere Seat dealer gegaan. Met de dichtstbijzijnde audi dealers had ik niet zulke goede ervaringen, dus heb ik mijn Audi bij de Seat dealer besteld.

    Zij hebben de auto wel bij een Audi dealer gebracht (al een aantal keer) voor het garantiewerk.
    Het enige wat ik dus weet is dat er wat rubbers vervangen zijn, maar welke en waar precies kon de Seat dealer niet zeggen.
    Stond ook verder niet op de werkorder.

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi a3 sportback Bekijk Berichten
    Welke rubbers het zijn weet ik niet Martin.
    Het zit namelijk zo, ik heb de auto nieuw gekocht bij een Seat dealer. Ik had al een Seat, en moest uitwijken naar een andere dealer, omdat de mijne er mee stopte. Dus toen naar een andere Seat dealer gegaan. Met de dichtstbijzijnde audi dealers had ik niet zulke goede ervaringen, dus heb ik mijn Audi bij de Seat dealer besteld.

    Zij hebben de auto wel bij een Audi dealer gebracht (al een aantal keer) voor het garantiewerk.
    Het enige wat ik dus weet is dat er wat rubbers vervangen zijn, maar welke en waar precies kon de Seat dealer niet zeggen.
    Stond ook verder niet op de werkorder.

    Ach ja....niks aan te doen... Ik hoop dat je van je "probleem" af bent en nog veel plezier mag hebben van je auto...

  12. #11

    Standaard Re: Waterlekkage Audi A3 Sportback

    De oorzaak kan van onder het dak komen, als er daar drainagetubes zijn. Als die dichtslibben loopt het water vooraan en/of achteraan in de auto, soms niet zichtbaar want achter de panelen.
    Dit is een veelvoorkomend probleem waarvoor de Audi/Volkswagen groep onlangs veroordeeld werd in de VS. Kijk op www.LeakingAudi.com en misschien herken je de situatie.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •