Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 33

Onderwerp: Inbouwen 3 VDO meters (oliedruk+temp en voltmeter)

  1. #1

    Standaard Inbouwen 3 VDO meters (oliedruk+temp en voltmeter)

    Wie heeft ervaring met het inbouwen van bovengenoemde meters als setje in het dashboard (onder de climatronic) van een audi 80 bouwjaar 1992
    ik heb een V6, 2,6l, is er een kans dat de aansluitstekker voor de 3 meters al in het dashboard ligt? (plug and play) of is het een grotere operatie ?
    Driving the Audi 80 avant 2.6 is life, the rest is just waisting time.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bij de type 89 is het in ieder geval geen plug and play, daar moet de kabelboom worden gemaakt of gekocht en geïnstalleerd. Franx heeft dit al eens gedaan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Interessant, zou het voor een b4 wel plu&pray zijn? Zal ook wel niet dan, je ziet die dingen bij bosjes voor nop op e-bay.de namelijk.

    Lijkt me ook nog wel eens geinig..
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Audi kennende zul je ook hier wel het nodige zelf moeten bedraden...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Binnenkort komen die meters ook in de CD 5E! 8)

    Ze kunnen toch niet in 4 cylinders? :roll:
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-


  6. #6
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Ze kunnen toch niet in 4 cylinders? :roll:
    Waarom zou dat niet kunnen ?
    Als je maar weet waar je de sensoren moet monteren lijkt me dat geen probleem.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi80
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Ze kunnen toch niet in 4 cylinders? :roll:
    Waarom zou dat niet kunnen ?
    Als je maar weet waar je de sensoren moet monteren lijkt me dat geen probleem.
    Yup... Alles is te doen, help een maat van me regelmatig met een golf. Geloof het of niet maar je kan bijna alle onderdelen van de audi TT zo in een golf3 bouwen. Binnekort gaan we waarschijnlijk de teller-unit van een audi TT in zijn wagen plaatsen. 8) Hoe meer je met "zulke" mensen knutselt hoe meer je beseft dat echt alles mogelijk is.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi80
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Ze kunnen toch niet in 4 cylinders? :roll:
    Waarom zou dat niet kunnen ?
    Als je maar weet waar je de sensoren moet monteren lijkt me dat geen probleem.
    Ik heb gehoord dat het in een Type 81 4 cylinder wel een probleem is... Hoe het met de andere 4 cylinders is, weet ik niet...
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    En wat is er anders aan een Voltmeter, een oliedrukmeter of een olietemperatuurmeter bij een vijf- en een viercilinder? Dezelfde instrumenten worden voor beide modellen gebruikt...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    En wat is er anders aan een Voltmeter, een oliedrukmeter of een olietemperatuurmeter bij een vijf- en een viercilinder? Dezelfde instrumenten worden voor beide modellen gebruikt...
    Weet ik niet... Weet alleen dat Eddy Sloterwijk de klus niet geklaard heeft gekregen... En in een 5 cylinder was het geen enkel probleem... Dat zegt toch wel wat he! 8)
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  12. #11

    Standaard

    Het kan wel in een 4 cilinder. En als ik het niet voor elkaar kan krijgen betekent dat beslist niet dat het onmogelijk is. Alleen vond ik het teveel werk en geld.
    Maar je moet het een en ander aan je motor verbouwen. Franx weet er alles van. Zo moet er een ander huis aan de motor, waar het oliefilter aan hangt. Daar komt de oliedrukmeter in. Waar de olie temperatuurmeter komt, weet ik zo snel ff niet voor een 4 pitter.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  13. #12

    Standaard

    O ja: De bekabeling is niet plug en play. Als de wagen standaard de klokjes niet heeft, ligt de bekabeling er ook niet. Tevens moet je de sensoren in de motor zetten. Want die zitten er dan ook niet in.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81
    Het kan wel in een 4 cilinder. En als ik het niet voor elkaar kan krijgen beteknt dat beslist niet dat het onmogelijk is. Alleen vond ik het teveel werk en geld.
    Maar je moet het een en ander aan je motor verbouwen. Franx weet er alles van. Zo moet er een ander huis aan de motor, waar het oliefilter aan hangt. Daar komt de oliedrukmeter in. Waar de olie temperatuurmeter komt, weet ik zo snel ff niet voor een 4 pitter.
    In een 4 cylinder moet je er dus flink voor verbouwen...
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    In een 4 cylinder moet je er dus flink voor verbouwen...
    Dat valt ook wel weer mee, maar het is iets minder gemakkelijk als in een 5 pitter. Daar kun je de sensoren zo in schroeven.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    In een 4 cylinder moet je er dus flink voor verbouwen...
    Dat valt ook wel weer mee, maar het is iets minder gemakkelijk als in een 5 pitter. Daar kun je de sensoren zo in schroeven.
    Dacht ff als jij het niet voor elkaar hebt gekregen, dan lukt het niemand... :wink:

    Sorry dus voor het foute commentaar!
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  17. #16

    Standaard

    Olie tempsensor :
    -ipv de carterplug
    -ipv de oliepeilstok
    kan op elke motor gemonteerd worden...
    bv via www.biesheuvel.nl te krijgen....

    suc6..

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81
    Het kan wel in een 4 cilinder. En als ik het niet voor elkaar kan krijgen beteknt dat beslist niet dat het onmogelijk is. Alleen vond ik het teveel werk en geld.
    Maar je moet het een en ander aan je motor verbouwen. Franx weet er alles van. Zo moet er een ander huis aan de motor, waar het oliefilter aan hangt. Daar komt de oliedrukmeter in. Waar de olie temperatuurmeter komt, weet ik zo snel ff niet voor een 4 pitter.
    In een 4 cylinder moet je er dus flink voor verbouwen...
    Ahum. :oops: topicje ff gemist.

    Er moet idd nogal wat voor gebeuren. Vriend van mij heeft de boel aangesloten (is vw-audimonteur).
    Koste behoorlijk wat pegels. (maar goed: ik wil het, ik wil ik, ik wil het)

    -Bedrading die er bij zat moest ergens op aangesloten zitten op bekabeling die er (meestal) niet zit. Goed: draad is niet duur.
    -Er moest een nieuw oliefilterhuis komen waar de oliedruk en temp. sensoren op kunnen (niet standaard aanwezig).
    -Daarmee ook de sensoren aanschaffen. Ik had de verkeerde gekregen.
    (dus boven de 80 km/h een luid gepieieieieieiep en brandend lampje !!)
    -een setje metertjes met behuizing.
    (ik heb er ook een juiste asbak e.d bijgezocht voor komplete ombouw).

    Als ik alles optel kom ik om gemaakte onkosten +/- 2 a 300 euro (incl wat uurloon). Als je heeel handig (of iig handiger dan mij) zal het wel goedkoper kunnen, het is niet wereldschokkend moeilijk.

    Ben er nog niet van genezen want ik heb ook al een setje klaarliggen voor mijn type81.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #18

    Standaard

    *interessant*

    Komt ook op mijn to do-list... Ik hou graag werk voor de komende 20 jaar. 8)
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    oke hierbij bijgevoegt aan mijn to-do lise >: )
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Friso
    oke hierbij bijgevoegt aan mijn to-do lise >: )
    Hehehe, is lekker bijgezet op mijn 'done list' (grapje!)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •