Bij de type 89 is het in ieder geval geen plug and play, daar moet de kabelboom worden gemaakt of gekocht en geïnstalleerd. Franx heeft dit al eens gedaan.
Wie heeft ervaring met het inbouwen van bovengenoemde meters als setje in het dashboard (onder de climatronic) van een audi 80 bouwjaar 1992
ik heb een V6, 2,6l, is er een kans dat de aansluitstekker voor de 3 meters al in het dashboard ligt? (plug and play) of is het een grotere operatie ?
Yup... Alles is te doen, help een maat van me regelmatig met een golf. Geloof het of niet maar je kan bijna alle onderdelen van de audi TT zo in een golf3 bouwen. Binnekort gaan we waarschijnlijk de teller-unit van een audi TT in zijn wagen plaatsen. 8) Hoe meer je met "zulke" mensen knutselt hoe meer je beseft dat echt alles mogelijk is.Oorspronkelijk geplaatst door audi80
En wat is er anders aan een Voltmeter, een oliedrukmeter of een olietemperatuurmeter bij een vijf- en een viercilinder? Dezelfde instrumenten worden voor beide modellen gebruikt...
Het kan wel in een 4 cilinder. En als ik het niet voor elkaar kan krijgen betekent dat beslist niet dat het onmogelijk is. Alleen vond ik het teveel werk en geld.
Maar je moet het een en ander aan je motor verbouwen. Franx weet er alles van. Zo moet er een ander huis aan de motor, waar het oliefilter aan hangt. Daar komt de oliedrukmeter in. Waar de olie temperatuurmeter komt, weet ik zo snel ff niet voor een 4 pitter.
O ja: De bekabeling is niet plug en play. Als de wagen standaard de klokjes niet heeft, ligt de bekabeling er ook niet. Tevens moet je de sensoren in de motor zetten. Want die zitten er dan ook niet in.
Dat valt ook wel weer mee, maar het is iets minder gemakkelijk als in een 5 pitter. Daar kun je de sensoren zo in schroeven.Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
Olie tempsensor :
-ipv de carterplug
-ipv de oliepeilstok
kan op elke motor gemonteerd worden...
bv via www.biesheuvel.nl te krijgen....
suc6..
Ahum. :oops: topicje ff gemist.Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
Er moet idd nogal wat voor gebeuren. Vriend van mij heeft de boel aangesloten (is vw-audimonteur).
Koste behoorlijk wat pegels. (maar goed: ik wil het, ik wil ik, ik wil het)
-Bedrading die er bij zat moest ergens op aangesloten zitten op bekabeling die er (meestal) niet zit. Goed: draad is niet duur.
-Er moest een nieuw oliefilterhuis komen waar de oliedruk en temp. sensoren op kunnen (niet standaard aanwezig).
-Daarmee ook de sensoren aanschaffen. Ik had de verkeerde gekregen.
(dus boven de 80 km/h een luid gepieieieieieiep en brandend lampje !!)
-een setje metertjes met behuizing.
(ik heb er ook een juiste asbak e.d bijgezocht voor komplete ombouw).
Als ik alles optel kom ik om gemaakte onkosten +/- 2 a 300 euro (incl wat uurloon). Als je heeel handig (of iig handiger dan mij) zal het wel goedkoper kunnen, het is niet wereldschokkend moeilijk.
Ben er nog niet van genezen want ik heb ook al een setje klaarliggen voor mijn type81.
Hehehe, is lekker bijgezet op mijn 'done list' (grapje!)Oorspronkelijk geplaatst door Friso