Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Koppelingspedaal komt niet goed meer omhoog. 180 euro.Doen?

  1. #1
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Koppelingspedaal komt niet goed meer omhoog. 180 euro.Doen?

    Als ik de koppeling intrapt, komt ie niet terug omhoog. Dwz wel een stukje, maar niet helemaal. Ik neem aan dat er een veer hoort te zitten oid... Maar daar krijg ik dus weinig tekens van leven meer van. Is dit makkelijk zelf op te lossen, of kan ik het beter even laten doen?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb het zelfde probleem. Ik rij er inmiddels anderhalve maand mee, maar weinig problemen mee.

    Houd er rekening mee dat er de mogelijkheid bestaat dat het hydraulisch is, en dan kunnen de kosten best op lopen!

  3. #3
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Niemand? Dan brengt mn ma m namelijk naar de garage... Kan dr weinig tegen doen als ik niet weet wat het zou kunnen zijn

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz
    Niemand? Dan brengt mn ma m namelijk naar de garage... Kan dr weinig tegen doen als ik niet weet wat het zou kunnen zijn
    Er zou een "over het dode punt" veer in je auto moeten zitten die het pedaal weer op de juiste plaats duwt na het intrappen. Het kan liggen aan lucht in het hydraulische systeem van je koppeling of je moet het pedaal cq. de veer smeren.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  5. #5

    Standaard

    Koppelingscilinder = hoogstwaarschijnlijk overleden. Op een gegeven moment grijpt je koppeling al meteen aan als ie maar 1 mm uit de bodem komt....(Maar het kan ook aan klevende koppelingsplaat liggen).

    Rijdt absoluut stront-vervelend en heb het meteen laten maken. (alles is inmiddels vervangen bij de mijne, koppelingscilinders / drukgroep / koppelingsplaten, dus kan weer een paar ton mee)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #6
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Komt alleen je koppelingspedaal niet goed meer omhoog? Of begint je auto ook uit zichzelf te rijden, terwijl jij je koppeling ingetrapt houdt? Ik had zelf het laatste bij mijn type44 uit 88. Dit bleek een probleem in het hydraulische koppelingssysteem. Daar was een of ander busje lek, waardoor de koppeling langzaam opkwam. Bij mij was het geen dure reparatie weet ik nog...
    Audi A4 Avant B6 2.5 TDI Pro Line 163+pk BCZ // JDE Tuning by JB

  7. #7
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Koppelingscilinder = hoogstwaarschijnlijk overleden. Op een gegeven moment grijpt je koppeling al meteen aan als ie maar 1 mm uit de bodem komt....(Maar het kan ook aan klevende koppelingsplaat liggen).

    Rijdt absoluut stront-vervelend en heb het meteen laten maken. (alles is inmiddels vervangen bij de mijne, koppelingscilinders / drukgroep / koppelingsplaten, dus kan weer een paar ton mee)
    Naja, naar de garage dan maar. Hij komt echt niet verder omhoog dan nodig is, en dat is tamelijk vervelend inderdaad.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    onder het koppelingspedaal (eigenlijk erachter) zit een metalen huls met een veer erin.. deze veer wil nog wel eens knappen na een tonnetje of anderhalf .. heb met m`n 80 hetzelfde gehad.. op de sloop een andere opgehaald voor 10 euro en deze erin gezet.. uurtje werk.. werkte weer als nieuw.. ben de naam van dat ding even kwijt.. wordt een soort vacuum ingetrokken en zit een veer in.. (soort hydrolisch systeem dus)

    Peter
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  10. #9
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kater70
    onder het koppelingspedaal (eigenlijk erachter) zit een metalen huls met een veer erin.. deze veer wil nog wel eens knappen na een tonnetje of anderhalf .. heb met m`n 80 hetzelfde gehad.. op de sloop een andere opgehaald voor 10 euro en deze erin gezet.. uurtje werk.. werkte weer als nieuw.. ben de naam van dat ding even kwijt.. wordt een soort vacuum ingetrokken en zit een veer in.. (soort hydrolisch systeem dus)

    Peter
    Of 2,5 ton, of hij is al eens vervangen. Enfin, moeders heeft al een afspraak bij de garage gemaakt voor morgen. Hij wist ook al vrij zeker dat t die cylinder was toen ze vertelde dat t pedaal niet omhoog kwam. Naja scheelt mij weer werk dan... Verwacht geen hoge prijzen, garage doet t meeste vrij goedkoop, en ook vrij persoonlijk. Ben er opzich wel tevreden over.

  11. #10
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Update: Nieuwe 'Hoofdkoppelingscylinder' bij de garage kost incl montage rond de 180 euro. Als ik dat wil laten doen, moet ik hem snel terug bellen omdat hij hem moet herstellen. Dus, beter naar de sloop gaan?? Of is het voor een leek te moeilijk? Snelle reactie zou fijn zijn

  12. #11

    Standaard

    mijn keus zou zijn laten maken door garage! maar ik ben ook niet zo handig in dat soort dingen....(denk ik)....

    Maareh....wel onnodige uitgave, want je wilt een andere 80 begreep ik uit ander topic, toch?????
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #12
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Tsja, dat zit er komend half jaar toch nog zeker niet in, wie weet nog wel komend jaar. Dus dan moet ik er toch in blijven rijden, niet? Heb gebeld dat ze het mogen doen. Kan komend jaar nog geen nieuwe betalen, schnappie.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •