Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: A4 1.8t 2003 loopt op 3 cilinders

  1. #1

    Standaard A4 1.8t 2003 loopt op 3 cilinders

    Beste mensen,

    Mijn audi a4 1.8t 2003 lpg loopt nog maar op 3 cillinders.
    Het is begonnen dat eerst het motormanagment lampje ging knipperen en cillinder uitviel echter ff erna sprong die weer over op 4 cillinders. Dit heb ik een aantal keer gehad, toch maar bougies vervangen voor zekerheid maar zagen nog goed uit. Bobine vervangen. Maar nu blijft die constant op 3 cillinders lopen.
    Het is de 4de cillinder want als ik onder het lopen die bobine los haal merk ik geen verschil. Bij de 3 andere wel.

    Uitlezen gaf niks bijzonders aan behalve uitval cillinder 3/4

    Wat kan dit zijn ??
    Laatst gewijzigd door *:..don john$on..:*; 22-06-15 om 16:30.
    :)

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.876
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 1.8t 2003 loopt op 3 cilinders

    Titel aangepast, we doen hier niet aan titels met 'help'.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 1.8t 2003 loopt op 3 cilinders

    1. injector cyl 3 en 4 even omwisselen, of doet hij het op benzine en lpg
    2. als dat het niet oplost zou ik maar eens compressie gaan meten, verbrande klep oid... kan allemaal zeker op lpg
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  4. #4

    Standaard Re: A4 1.8t 2003 loopt op 3 cilinders

    Excuses voor de hulp vraag in titel,

    Is zowel op lpg als benzine indd, verbrande klep lijkt me vreemd omdat die de ene keer wel hapert en andere keer niet, vandaag 300 km gereden niks aan de hand en net van thuis naar supermarkt stotterde die weer, injectors ga ik gelijk proberen om dat uit te sluiten beide injectors die moeilijk doen zou erg toevallig moeten zijn maar wie weet.. ik kom er op terug bedankt voor je hulp vast
    :)

  5. #5

    Standaard Re: A4 1.8t 2003 loopt op 3 cilinders

    Daar ben ik weer.. inmiddels compressie laten meten cillinder 1 120 cil 2 120 cil 3 130 cil 4 140 dus allemaal netjes.
    Foutcode geeft aan dat cillinder 4 uitval heeft.

    Echter heb ik een foto toegevoegd en denk dat dit de boosdoener is. Kunnen jullie me vertellen wat dit is zit achter op cillinder 4 eronder zit als het goed de egr klep?

    Is er iemand omgeving limburg waar ik naartoe kan gaan om dit te laten repareren ga liever niet naar de audi garaga ivm slechte ervaringen.

    Alvast bedankt voor jullie hulp
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    :)


  6. #6
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 1.8t 2003 loopt op 3 cilinders

    Mooi dat dat is uitgesloten.
    Das de recirculatieklep van dampen uit het carter en kleppendeksel. Doet verder niet zoveel, verklaart mi niet dat hij op 3 cyl loopt.
    Heb je de kabelboom van bobines en massapunt op de kleppendeksel al eens goed bekeken of doorgemeten?
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  7. #7

    Standaard Re: A4 1.8t 2003 loopt op 3 cilinders

    Alle 4 de bobines vonken wel dus dan moeten ze ook stroom geven toch?

    De drukregelklep was ook defect die heb ik al vervangen.

    Ik zie ook dat de vermogenseindtrap de boosdoener kan zijn en die behoort op het luchtfilterhuis te zitten maar ik kan hem bij mijn 1.8t 2003 niet vinden hebben deze modellen dit nog wel?
    Laatst gewijzigd door *:..don john$on..:*; 25-09-15 om 22:04.
    :)

  8. Ad
  9. #8
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 1.8t 2003 loopt op 3 cilinders

    De kabelboom gaat ook wel vaker kapot. net als die eindtrap/ICM inderdaad, maar ik dacht dat lateree modellen die niet meer hadden
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •