die grote zekering van de motor?
Hallo.
Even de inleiding, ik hoop dat iemand me kan helpen...
Donderdag: Auto opgehaald na vervanging van een koel-buisje (???). Lekte koelvloeistof, vandaar. Naar amsterdam gereden waar de koelvloeistof uit het reservoir spoot. Volgens wegenwacht niet ontlucht na reperatie. Koelvloeistof bijgevuld met gewoon kraanwater, hij had geen koelvloeistof bij zich.
Vrijdag: Witte blinkers ingebouwd.
Vandaag (zaterdag): Ik ben bezig de trekhaak te verwijderen tot ik bij het laatste boutje niet verder kom. Veel te veel roest. Dus ik naar de ijzerhandel voor kruipolie. Kabels van de trekhaal hangen er een beetje los bij.
Met de kruipolie op zak wil ik de motor starten die dus he-le-maal niets doet. Even voor de duidelijkheid, 5 minuten geleden is er nog niets aan de hand.
Als ik het contact omdraai gaat de radio en ventilatie wel aan maar er gaan geen lampen op het dashbord branden. Er is niets van de startmotor te horen. Ik heb iemand met startkables erbij gehaald maar dat deed ook niets.
Hij heeft nooit problemen met starten gehad dus dit komt zo uit het niets. Zou het kunnen dat de gebeurtenissen van de voorgaande dagen iets met mijn huidige probleem te maken kunnen hebben?
Alvast bedankt!
Het lijkt mij, dat die gewoon in je zekeringenkast zit. Die zie je als je je deur aan bestuurderszijde opent. Zit achter dat klepje in je dashboard. Je kunt op dat klepje zien waar welke zekering zit. Controleer dat maar eens. Tevens zit er onder je motorkap aan je raamzijde een afdekkap. Daaronder (of boven) aan de rechterzijde (vanaf de voorzijde van de auto gezien) zit ook een hard-plastic kastje met daarin je relais. Die kun je ook eens controleren.
Groet Robert
Erm.....niet echt nee :oops:Oorspronkelijk geplaatst door Manus
En inderdaad het was een zekering. Alleen was het nietmaar "gewoon" een 15 Ampere en wel nr.12. En ik maar zoeken naar een bizar grote mega-zekeringdie grote zekering van de motor
Mensen, bedankt voor de input en ik beloof hierbij dat ik nooit meer met een stuk gereedschap bij mijn auto in de buurt kom. Jeeeezzz ik ben echt *te* onhandig
och, onhandig denk dat dat nog wel meevalt.
je hebt je trekhaak immers al tot op 1 boutje los!
als je dat lukt zonder
- gemold gereedschap (tenzij bouwmarkt kwali)
- schade aan lijf en leden
- deuken
- brand
ben je tenmiste toch niet écht onhandig hoor :-)
wellicht is voor het laatste boutje de slijptol een goed idee? (denk wel aan puntje 4 he)
Groetjes Wouter
Bij dit soort spontane probs is het altijd raadzaam om als eerste je zekeringen na te kijken.
Als ik met m`n wagen op vakantie ga neem ik ook altijd xtra zekeringen mee. Het zal me niet gebeuren dat ik een dure hulpdienst moet bellen omdat ik geen zekeringen bij heb.
En puntje 2 :wink:wellicht is voor het laatste boutje de slijptol een goed idee? (denk wel aan puntje 4 he)
Heb ooit eens kortsluiting in een kabelboom gehad van het alarmsysteem. Dat verandert dan in een gloeiende lont door de hele auto heen. Dan kan je dus heel gauw je accu losgooien of toekijken hoe je ootootje gegrilled wordt. :shock: :wink:Oorspronkelijk geplaatst door RdW
Hmmm, dat kan nog wel eens spannend worden. Bij m'n 100 zit de accu onder de achterbank, en ik heb nog nooit geprobeerd erbij te komen. Toch maar eens ff proberen voordat ik iets met de auto ga doen...Oorspronkelijk geplaatst door Heitec
@RdW: mooi dat het alleen maar om een zekering ging!
@Audi-rijder Hopen, dat je dan je sterschroevendraaier bij je hebt, die in je gereedsschapssetje hoort te zitten. Je moet dan namelijk 2 schroeven losmaken aan de voorzijde van je achterbank. Dat wordt dan heeeel snel schroeven!
Groet Robert
Zo daar zijn we weer. 2 1/2 week verder en het probleem is terug :shock: De hele tijd geen probs gehad en nu is het weer raak.
Blijkt nu....het gebeurt alleen als ik de Audi in z'n achteruit zet. Nu is mijn rechter achterlicht unit gebarsten met vocht aan de binnenkant. Zou het....(?)
Ok ik ben weer een stapje dichterbij......
Alle draden, lampen en connecties even bekeken (voor zover je daadwerkelijk iets kunt zien) maar niets kunnen ontdekken. Totdat ik er bij toeval achterkwam dat de zekering er alleen uitspringt als de kofferbak gesloten is :shock:
Nu had ik te weinig nieuwe zekeringen bij me om te zien of ie eruit springt als ie dicht *is* of ergens in het midden. Aan de ene kant ben ik blij dat ik weet waar het probleem ongeveer zit maar aan de andere kant....ik zie niet precies waar het zit. Kan er dus even niets aan doen.
De buren zullen wel denken als ze me idere middag met kofferbak open zien inparkeren