Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: '93 B4 2.6 V6 start niet meer

  1. #1

    Standaard '93 B4 2.6 V6 start niet meer

    Hallo.

    Even de inleiding, ik hoop dat iemand me kan helpen...

    Donderdag: Auto opgehaald na vervanging van een koel-buisje (???). Lekte koelvloeistof, vandaar. Naar amsterdam gereden waar de koelvloeistof uit het reservoir spoot. Volgens wegenwacht niet ontlucht na reperatie. Koelvloeistof bijgevuld met gewoon kraanwater, hij had geen koelvloeistof bij zich.

    Vrijdag: Witte blinkers ingebouwd.

    Vandaag (zaterdag): Ik ben bezig de trekhaak te verwijderen tot ik bij het laatste boutje niet verder kom. Veel te veel roest. Dus ik naar de ijzerhandel voor kruipolie. Kabels van de trekhaal hangen er een beetje los bij.

    Met de kruipolie op zak wil ik de motor starten die dus he-le-maal niets doet. Even voor de duidelijkheid, 5 minuten geleden is er nog niets aan de hand.

    Als ik het contact omdraai gaat de radio en ventilatie wel aan maar er gaan geen lampen op het dashbord branden. Er is niets van de startmotor te horen. Ik heb iemand met startkables erbij gehaald maar dat deed ook niets.

    Hij heeft nooit problemen met starten gehad dus dit komt zo uit het niets. Zou het kunnen dat de gebeurtenissen van de voorgaande dagen iets met mijn huidige probleem te maken kunnen hebben?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    die grote zekering van de motor?
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro_king
    die grote zekering van de motor?
    Ok dan. Ik sta op het punt om, live en direct op het audiforum.nl, een modderfiguur te slaan.....
    Komt ie;

    Hoe herken ik die zekering?? :oops:

  4. #4

    Standaard

    Het lijkt mij, dat die gewoon in je zekeringenkast zit. Die zie je als je je deur aan bestuurderszijde opent. Zit achter dat klepje in je dashboard. Je kunt op dat klepje zien waar welke zekering zit. Controleer dat maar eens. Tevens zit er onder je motorkap aan je raamzijde een afdekkap. Daaronder (of boven) aan de rechterzijde (vanaf de voorzijde van de auto gezien) zit ook een hard-plastic kastje met daarin je relais. Die kun je ook eens controleren.

    Groet Robert
    Audi Avant V6 Power!
    Dieet Forum

  5. #5
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    Vast bij het weghalen van de trekhaak niet de accu losgehaald ?

    dan is er zeker weten een zekering uitgeknald na een sluiting ergens
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manus
    Vast bij het weghalen van de trekhaak niet de accu losgehaald ?
    Erm.....niet echt nee :oops:

    En inderdaad het was een zekering. Alleen was het niet
    die grote zekering van de motor
    maar "gewoon" een 15 Ampere en wel nr.12. En ik maar zoeken naar een bizar grote mega-zekering

    Mensen, bedankt voor de input en ik beloof hierbij dat ik nooit meer met een stuk gereedschap bij mijn auto in de buurt kom. Jeeeezzz ik ben echt *te* onhandig

  7. #7

    Standaard

    och, onhandig denk dat dat nog wel meevalt.

    je hebt je trekhaak immers al tot op 1 boutje los!
    als je dat lukt zonder

    - gemold gereedschap (tenzij bouwmarkt kwali)
    - schade aan lijf en leden
    - deuken
    - brand

    ben je tenmiste toch niet écht onhandig hoor :-)

    wellicht is voor het laatste boutje de slijptol een goed idee? (denk wel aan puntje 4 he)

    Groetjes Wouter
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Bij dit soort spontane probs is het altijd raadzaam om als eerste je zekeringen na te kijken.
    Als ik met m`n wagen op vakantie ga neem ik ook altijd xtra zekeringen mee. Het zal me niet gebeuren dat ik een dure hulpdienst moet bellen omdat ik geen zekeringen bij heb.

    wellicht is voor het laatste boutje de slijptol een goed idee? (denk wel aan puntje 4 he)
    En puntje 2 :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
    och, onhandig denk dat dat nog wel meevalt.

    je hebt je trekhaak immers al tot op 1 boutje los!
    als je dat lukt zonder
    - gemold gereedschap (tenzij bouwmarkt kwali)
    Check!
    - schade aan lijf en leden
    Check!
    - deuken
    Check!
    - brand
    Brand??? Maar hoe kan je nou.....? Ach laat maar....
    Check!

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Leeftijd
    41
    Posts
    278
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RdW
    ... Brand??? Maar hoe kan je nou.....? Ach laat maar....
    Check!
    Heb ooit eens kortsluiting in een kabelboom gehad van het alarmsysteem. Dat verandert dan in een gloeiende lont door de hele auto heen. Dan kan je dus heel gauw je accu losgooien of toekijken hoe je ootootje gegrilled wordt. :shock: :wink:
    Past: Audi 80 B4 2.3E; Audi 100 S4 2.2T H6; Audi A4 B5 1.9 TDI. Current: Audi A4 B8,5 3.0 TDI Quattro S-tronic

  12. #11
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    hahahhaha ik heb dit ook wel eens mee gemaakt (iemand had geprobeerd een radio aan te sluiten)kon ik het opknappen
    Audi A2 1.4 aua

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heitec
    Heb ooit eens kortsluiting in een kabelboom gehad van het alarmsysteem.
    Ok, een alarmsysteem kan ik me iets bij voorstellen. Maar een trekhaak...?

    Snap ook nog steeds niet waar(om) ie sluiting maakte. Hij hing alleen maar een beetje los. Maargoed wel weer wat geleerd 8)

  14. #13

    Standaard

    Een trekhaak schijnt de grootste bron van vage electronische storingen te zijn die er is.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heitec
    [Dan kan je dus heel gauw je accu losgooien of toekijken hoe je ootootje gegrilled wordt. :shock: :wink:
    Hmmm, dat kan nog wel eens spannend worden. Bij m'n 100 zit de accu onder de achterbank, en ik heb nog nooit geprobeerd erbij te komen. Toch maar eens ff proberen voordat ik iets met de auto ga doen...

    @RdW: mooi dat het alleen maar om een zekering ging!
    Gimme fuel! Gimme fire! Gimme that what I Desire!

  16. #15

    Standaard

    @Audi-rijder Hopen, dat je dan je sterschroevendraaier bij je hebt, die in je gereedsschapssetje hoort te zitten. Je moet dan namelijk 2 schroeven losmaken aan de voorzijde van je achterbank. Dat wordt dan heeeel snel schroeven!
    Groet Robert
    Audi Avant V6 Power!
    Dieet Forum

  17. #16

    Standaard

    Een stopcontact van een trekhaak heeft in sommige gevallen een constante plus, bijv. voor een koelkast of werklamp...

    Appie 8)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mighty
    @Audi-rijder Hopen, dat je dan je sterschroevendraaier bij je hebt, die in je gereedsschapssetje hoort te zitten. Je moet dan namelijk 2 schroeven losmaken aan de voorzijde van je achterbank. Dat wordt dan heeeel snel schroeven!
    Groet Robert
    Ik heb van alles in de auto liggen...behalve zo'n kruiskop/sterschroevendraaier. Binnenkort er dna toch maar eens eentje inleggen, je weet maar nooit.

    Wel off-topic trouwens. :oops:
    Gimme fuel! Gimme fire! Gimme that what I Desire!

  19. #18

    Standaard

    Zo daar zijn we weer. 2 1/2 week verder en het probleem is terug :shock: De hele tijd geen probs gehad en nu is het weer raak.

    Blijkt nu....het gebeurt alleen als ik de Audi in z'n achteruit zet. Nu is mijn rechter achterlicht unit gebarsten met vocht aan de binnenkant. Zou het....(?)
    Hij doet het weer!

  20. #19

    Standaard

    Nou, dat lijkt me wel...

    Daar zou ik beginnen te kijken, daarna in de kabelboom bij de scharnieren van de achterklep, en dan heb je wel beet denk ik...


    Appie 8)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  21. #20

    Standaard

    Ok ik ben weer een stapje dichterbij......
    Alle draden, lampen en connecties even bekeken (voor zover je daadwerkelijk iets kunt zien) maar niets kunnen ontdekken. Totdat ik er bij toeval achterkwam dat de zekering er alleen uitspringt als de kofferbak gesloten is :shock:

    Nu had ik te weinig nieuwe zekeringen bij me om te zien of ie eruit springt als ie dicht *is* of ergens in het midden. Aan de ene kant ben ik blij dat ik weet waar het probleem ongeveer zit maar aan de andere kant....ik zie niet precies waar het zit. Kan er dus even niets aan doen.

    De buren zullen wel denken als ze me idere middag met kofferbak open zien inparkeren
    Hij doet het weer!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •