Bel een paar audi specialisten op en vraag het.
Die weten het wel.
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
De Q7 is van 2005 en heeft +/- 95.000 gelopen. Nu las ik op buitenlandse fora dat het verstandig is om de Hydraulische kettingspanners uit voorzorg te vervangen bij deze km-stand. Als de spanning van de kettingen af is en deze dus te veel spelling krijgen, kan je hele blok in de soep lopen.....
Wat is/zijn jullie ervaring(en).....of advies....
Dit is overigens geen foto van mijn motor maar van een open 4.2 FSI blok.....
Kettingen zitten aan achterzijde van het blok.....hydraulische kettingspanners zitten aan de binnenzijde van de 2 bovenste/buitenste kettingen met die plastic drukdelen.....
http://www.audiworld.com/forums/atta...s-s7300637.jpg
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Bel een paar audi specialisten op en vraag het.
Die weten het wel.
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Zodra je de ratel bij koude start gaat horen is het raadzaam om de ketting icl spanners te vervangen, zo niet dan zou ik gewoon lekker doorrijden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Benzine
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Ik ga eens extra letten de komende periode op de koude start (bij)geluiden. Vooralsnog is hier niets te horen.....
Preventief vervangen is een mogelijkheid gezien de km-stand......
Liever niet natuurlijk maar als je toch aan de beurt komt binnen 25.000 km dan doe ik het liever nu....
Is geen kleine ingreep trouwens.....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk