Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 97

Onderwerp: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

  1. #61
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Mijn Franse collega heeft gister nog ge-emailed en ik heb nu in het Engels eea gestuurd naar de zaakbehandelaar. Want tot op heden nog geen nieuws en ik ga niet op goed geluk vliegen naar Bordeaux voor ik de kosten weet. Ik heb hier even overheen gemaild en mijn mening gegeven en dat ik eea op papier verwacht qua kosten en wat men nu echt gedaan heeft.

    We wachten weer geduldig af, maar Audi Assistance Nederland zit er toch ook nog achteraan.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  2. #62
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.656
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    wat een soap is dit zeg....
    sterkte !
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #63
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Respect voor je geduld @PaulK.
    Kick ass and chew bubblegum

  4. #64
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Ik slaap al dagen slecht hoor en heb al 2x een goede migraine gehad deze week. Het financiële gedeelte is klote, maar de onmacht en de frustratie zijn vele malen groter. Is niet in financiële middelen uit te drukken, maar gevoelsmatig zou je ze willen aanklagen hiervoor.

    Als ik mijn werk zo zou uitvoeren zou ik echt binnen een week op straat staan. Onbegrijpelijk.

    Ik denk dat als ik bevestigd krijg dat de auto echt klaar is dat ik dinsdag vrij neem en naar Bordeaux ga. Is de enige dag dat ik geen meetings heb waar in onderuit kan. Het weekend zijn we weg. En de week erna zit ik in Athene voor werk t/m vrijdag laat en heb dan dat weekend liever tijd met mijn gezin.

    Dus nu mogelijk dinsdag vliegen en de auto halen samen met een vriend waar ik het ticket ook voor betaal uiteraard. Kunnen we afwisselen tijdens de terugrit en in 1x naar Nederland rijden. Wel zo gezellig en veilig en die 250 euro extra voor het 2e ticket kan er ook nog wel bij
    Altijd positief blijven zeg ik maar, maar de bloeddruk is torenhoog.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  5. #65
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Net bevestigd gekregen via mijn Franse collega dat de auto echt klaar is. Mechatronic is vervangen en men zegt dat ze deze hebben aangewezen en ik door inplannen afspraak goedkeuring heb gegeven ter reparatie. Dan nog hebben ze vooraf niet laten weten wat het zou kosten terwijl ik vaak gebeld heb. Ze zeggen dat de taal het onmogelijk maakte maar de 2 dames aan de balie van de showroom hebben mij 3 dagen lang in zeer correct Engels geholpen dus dit is grote onzin. Ze hebben de sensor onderaan de versnellingsbak aangewezen en de stekker.

    Maar die discussie ga ik niet meer aan. De auto is gemaakt en geschatte kosten 3600-4000 euro. Dit zonder de 70% coulance regeling op de Mechatronic. Hier doen ze moeilijk over omdat het geen Frans geregistreerd voertuig is. Ook dikke onzin vind ik dus heb nu de Nederlandse Audi Klantenservice erbij betrokken. Ze kennen de coulance regeling maar willen hem dus mogelijk niet toepassen. Wedden dat ze hem incasseren bij de importeur en mij het volle pond proberen te laten betalen.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Factuur moet je via de nl dealer indienen. Deze zal de coulance, indien van toepassing, moeten afwerken met jouw.
    Franse dealer zul je gewoon moeten afrekenen.
    Je kunt de franse dealer natuurlijk wel houden dat ze de oude /vervangen onderdelen in de auto leggen, die zijn tenslotte van jouw.
    Gelukkig is in iedergeval je audi gerepareerd en klaar om weer te rijden. Zo snel mogelijk ophalen en daarna de voorwaarden van de audi assist nalezen met rechtsbijstand.

  7. #67
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CasR Bekijk Berichten
    Factuur moet je via de nl dealer indienen. Deze zal de coulance, indien van toepassing, moeten afwerken met jouw.
    Franse dealer zul je gewoon moeten afrekenen.
    Je kunt de franse dealer natuurlijk wel houden dat ze de oude /vervangen onderdelen in de auto leggen, die zijn tenslotte van jouw.
    Gelukkig is in iedergeval je audi gerepareerd en klaar om weer te rijden. Zo snel mogelijk ophalen en daarna de voorwaarden van de audi assist nalezen met rechtsbijstand.
    Ik vrees dat auto ophalen pas 11 september wordt. Kan gewoon niet eerder ivm werk. Klote dus maarja we gaan het zien. Ik houd jullie op de hoogte
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  8. Ad
  9. #68
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    En hoe zit het nu met de bobine dan die voor de tweede keer stuk is gegaan in korte tijd. Daar nog iets van vernomen?

  10. #69
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ries Bekijk Berichten
    En hoe zit het nu met de bobine dan die voor de tweede keer stuk is gegaan in korte tijd. Daar nog iets van vernomen?
    Nee nog niks. Ook geen definitieve factuur maar tegen mijn franse collega is gezegd dat alles is aangepakt, ook de corosie in de stekker, sensor, bobine dus ik ga het merken bij het ophalen. Audi NL klantenservice is nu wel aan het kijken wat ze voor me kunnen betekenen.

    Franse dealer zegt echt dat ze het onderdeel hebben aangewezen onder de auto maar dat was echt de stekker die we probeerden schoon te maken. Dan nog vind ik dat als ik vanaf de week ervoor dagelijks bel er een lampje moet branden en je altijd een definitief kostenplaatje (schatting) moet voorleggen voor je begint. Heb ik overigens ook om gevraagd toen ik daar weg ging en de auto achterliet. Als het bij deze kosten blijft en er coulance komt dan valt het allemaal wel mee.

    Ik wil alles zsm afsluiten en gewoon weer gaan rijden en genieten. Bij terugkomst snel langs JD engineering voor aanpassen versnellingsbaksoftware en snel vergeten.

    Zo afspraak met een hovenier voor een nieuwe tuin, maar het budget wordt steeds kleiner 😝
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  11. #70
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    We hebben weer een update, zowel positief als negatief:

    Positief: tickets geboekt voor 4 september dus over 6 dagen gaan we de S6 weer ophalen

    Negatief: Gebeld door Audi Nederland nadat ik een klacht had ingediend. De 70% coulance op het onderdeel wordt niet toegekend omdat de auto is getuned bij JD Engineering. Een Mechatronic is dan niet fabrieksorigineel en daarom kan men helaas niks voor me betekenen. Daarom een vraag aan jullie. Slijt een Mechatronic harder door tuning? Wat doet een Mechatronic precies? En is het weigeren dus terecht of enkel een manier om onder de coulance uit te komen?

    ik werd uiteraard minder blij aan de telefoon, maar men zei dat ik toch wel blij mocht zijn dat ik alsnog mijn tickets vergoed krijg van de terugreis 3 weken geleden. Toen zei ik dat ze maar beter niks konden verdraaien want dat staat totaal los van de tuning. Ik zei de tuning staat gewoon in het systeem bij de dealer zodat er geen motormanagement software update wordt uitgevoerd dus doe niet alsof ik geheimzinnig doe of niet eerlijk ben. En daarom ben ik ook zo teleurgesteld in mijn dealer die dus gewoon de Audi Assistance niet toekent. Ik heb ook aan Audi Assistance klantenservice Nederland laten wetend at je er volgens mij niks aan kan doen als je een auto koopt waarvan 1 van de 4 beurten door een universeel bedrijf is uitgevoerd, waarna je daarom naar je dealer gaat voor een check up en uitvoeren bepaald onderhoud, ze zich dus gewoon terug trekken.

    het schijnt dat de ANWB nu mijn tickets van 3 weken terug gaat betalen. Gelukkig ben ik net lid van ze geworden!!!

    Jammer dus dat Audi zich volledig terug trekt van alles. Ook werd weer gezegd dat ik blij mocht zijn dat Audi Assistance Nl contact voor mij had onderhouden met de dealer. Toen heb ik maar heel hard gelachen, want van Audi Assitance heb ik al heel lang niks meer gehoord en heb zelf contact met de Franse dealer onderhouden via een Franse collega van mij. hoe meer ze zeiden hoe meer ze zichzelf tegenspraken.

    Door het gehele verloop ben ik eerlijk gezegd zeer gaan twijfelen aan het merk Audi en wat hun klanten voor ze betekenen. Dat de tuning coulance in de weg zit snap ik met bepaalde onderdelen en als de Mechatronic hierdoor meer te lijden heeft dan zal niemand mij horen dus ik hoop dat iemand mij hier wat over kan vertellen.

    bedankt.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  12. #71

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Los van de onderhoudsbeurt die niet door een Audi dealer was uitgevoerd staat in de voorwaarden voor mobiliteitsgarantie ook dat garantie vervalt als:
    "Als één of meerdere vreemde vervangstukken gemonteerd worden in de Audi of als de Audi stukken aangepast worden op een andere manier dan voorgeschreven door het merk, of als de software van de wagen niet-originele wijzigingen heeft ondergaan, zoals chiptuning, zelfs als deze ingrepen uitgevoerd worden door een erkend Audi verdeler."
    Dat ze je al enigszins hebben geholpen lijkt dan meer dan wat ze hadden hoeven doen? (als ik door de bomen het bos nog zie in dit verhaal)

    Citaat uit een SSP over de mechatronic:
    The Mechatronic system controls, regulates, and
    performs the following functions:
    – Adaptation of oil pressure in the hydraulic system to
    requirements
    – Dual clutch regulation
    – Clutch cooling regulation
    – Shift point selection
    – Transmission control and regulation
    – Communication with other control modules
    – “Limp home” program circuitry
    – Self-diagnostics

  13. #72
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Ik heb zelf niet kunnen lezen dat bij tuning je mobiliteitsgarantie vervalt? Waar kan ik dit terugvinden, want dat is mij nooit verteld door de dealer terwijl ik juist heb gemeld dat de auto getuned is i.v.m. software updates van hun kant.

    Dat de garantie vervalt na tuning is bekend en logisch, maar ik vraag me af wat dit met coulanceregeling doet op onderdelen waarvan bekend is dat deze vaak stuk gaan. Er blijken volgen JD Engineering zelf terugroepacties op dit onderdeel te zijn geweest. Maar als in de voorwaarden staat dat na tuning ook alle coulance vervalt dan heb ik pech en zal ik het moeten accepteren. risico van het tunen, alleen vraag ik me dan wel weer af wat men had gedaan als er bv ABT tuning op zat. Maarja dat is weer een andere discussie.

    Ik kijk uit naar Maandag want dan hebben we de auto weer terug.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  14. #73
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Hoop dat maandag alles vlekkeloos verloopt voor je.
    Garantie en coulance kan je op je buik schrijven zo te lezen.
    Kick ass and chew bubblegum

  15. #74

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Staat gewoon in de algemene voorwaarden van mobiliteitsgarantie zoals ik al zei, ook online heel eenvoudig terug te vinden. Coulance is geen recht, daar zijn meestal geen publieke voorwaarden voor te vinden. Je kunt je ook afvragen waarom JD die bak tuned als ze naar nu blijkt al wisten dat dit een slecht onderdeel zou zijn... (vooropgesteld dat het überhaupt een zwak onderdeel was) Hopelijk is de boel nu goed opgelost. Als er meer kilometers op staan kan dat trouwens komen door de adaptatierit van de bak

  16. #75
    Geeer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    En hoe is het?? las op fb dat je op de terugweg bent.....top man.. veel succes met de rit en de rest van de kilometers met deze wagen.https://www.facebook.com/pauldekrake...location=group
    Audi S5 Sportback 3.0 Tfsi, daytona grijs, 2017, 354pk, 500Nm
    Audi A6 Avant 3.0 BiTurbo competition
    Nardo grijs, 2016 JD Tuning stage 2 410 pk, 834 Nm
    Audi A6 3.0 biturbo S-line Tiptronic, 2014, JD Tuning stage 2 417 pk, 850 Nm

  17. #76
    StefA5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Ben ook erg benieuwd naar de afloop...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Audi A5 3.0 TDI Quattro Avus Silver

  18. #77
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Hij is waarschijnlijk te druk om weer met zijn V8 te kunnen knallen...

  19. #78
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Wow wat een powerrrr. Goed thuis gekomen en nu op weg terug van Athene naar Brussel. Druk met werk maar een volledige update volgt snel en verassende afloop. Later meer ...... maar kan nog niet alles vertellen omdat er nog eea loopt.

    Maar tot nu toe weer genieten dus en de auto gaat woensdag naar JD voor aanpassen versnellingsbaksoftware.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  20. #79
    MvdV75's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    48
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Je houdt het wel spannend!!!!
    Audi A5 8T 1.8 Tfsi 177 pk Adrenalin Sport Competition Plus (2017)
    Audi A4 B8 1.8 Tfsi 170 pk S Edition Competition Plus (2015)

  21. #80
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Systeemstoring automaat S6 C7 (op vakantie in FR)

    Ben benieuwd naar de afloop.

    Verstuurd vanaf mijn XT1072 met Tapatalk
    Kick ass and chew bubblegum

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •