Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Distributieriem vervangen?

  1. #1
    2.3
    Guest

    Standaard Distributieriem vervangen?

    Mijn B4 2.3E NG heeft momenteel 176.000 km gelopen en ik vroeg me eigenlijk af wanneer het gebruikelijk is dat deze vervangen word.

    Ik neem aan dat hij al minstens 1 keer is vervangen,maar ik heb geen historie van deze auto omdat ze is ingevoerd vanuit Spanje.
    Zijn er ergens lijstjes te vinden met de kilometer standen wanneer het moet gebeuren.

    Ik wil het bij Cd laten,omdat ik zelf de tijd en kennis er niet voor heb.
    Wat zou het geintje distributieriem,spanrollen en waterpomp ongeveer moeten kosten bij CD?.

    Bedankt alvast .

  2. #2

    Standaard

    Ik heb me laten vertellen dat van sommige auto's meer de lijftijd een rol speelt dan de km' ers. BVB bij mij en mijn vader: we doen jaarlijks tussen de 5000 & 10000km met onze benzines. Mijn vader zijn 115pk is van BJ94 en heeft 80000km. De spanrol is stuk gegaan en de riem een tand versprongen. Normaal vervange ze benzine rond de 90000 km maar normaal zouden wij elke 3 jaar de riem moeten laten vernieuwen. De waterpomp hebben we niet laten vervangen, is normaal niet meer nodig als je vertrouwt op de betrouwbaarheid van onze oerdegelijke Audi bolides 8) Mijn riem is al vernieuwd geweest zo te zien
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  3. #3
    2.3
    Guest

    Standaard

    Nou Coen Donkers dus maar even gemaild.

    De Distributie riem+de rollen+de waterpomp en het arbeidsloon komt rond de 450 euro inclusief de BTW.

    Dat is best netjes toch?

  4. #4

    Standaard

    Heel netjes. Goedkoper en toch goed zul je niet snel vinden denk ik.


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  5. #5
    2.3
    Guest

    Standaard

    Dan denk ik dat ik dat maar doe.
    Kan hij gelijk even naar de abs kijken en naar wat gerammel in het onderstel.


  6. #6
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.570
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.3
    Nou Coen Donkers dus maar even gemaild.

    De Distributie riem+de rollen+de waterpomp en het arbeidsloon komt rond de 450 euro inclusief de BTW.

    Dat is best netjes toch?
    Zeker netjes. Is vergelijkbaar met m'n Cabrio 2.3E.
    Was bij mij hoog nodig want de waterpomp maakte een enigzins schurend geluid als je em met de hand rond draaide :shock:
    Ik wist ook niet wanneer de vorige eigenaar het voor het laatst had laten doen.

    Voor de distributie en waterpomp geld: niet zeker weten = vervangen !
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  7. #7
    2.3
    Guest

    Standaard

    Wat was jij voor de Cabrio kwijt dan Steven?

    Is dezelfde motor en dezelfde voorkant,zou niet veel moeten schelen,of ben je bij de stealer geweest?

  8. Ad
  9. #8
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    mijn broertje was 375 kwijt voor DB+rollen+waterpomp incl arbeidsloon en nieuwe koelvloeistof! bij een universele garage
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeV
    mijn broertje was 375 kwijt voor DB+rollen+waterpomp incl arbeidsloon en nieuwe koelvloeistof! bij een universele garage
    Ter vergelijking, ik heb de riem "zelf"(omleggen, en de boel blokkeren heeft bevriende monteur gedaan) vervangen bij mijn TDI. Ik was aan materiaal alleen al 330 euro kwijt bij de dealer.. :wink: Moet je nagaan dat daar normaliter de manuren nog bij komen...


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  11. #10
    2.3
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeV
    mijn broertje was 375 kwijt voor DB+rollen+waterpomp incl arbeidsloon en nieuwe koelvloeistof! bij een universele garage
    Kijk,ik ben dan wel 75 euro duurder uit maar ik weer dan zeker dat het goed gebeurt.

    En een leenauto voor een joet per dag zie je ook nergens meer natuurlijk .

  12. #11
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Ik was bij de garage hier in het dorp 175 kwijt voor distributieriem+spanrollen maar dan wel voor de 1.6... Voor de 2.0E heb ik 140 betaald voor alles maar heb er wel een kapotte lambdasonde aan overgehouden :S Dus tsja, iig niet meer naar de beun voor mij :P

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.3
    Dan denk ik dat ik dat maar doe.
    Kan hij gelijk even naar de abs kijken en naar wat gerammel in het onderstel.
    Dat gerammel kan de subframerubbers zijn of draagarmen of ...

    gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  14. #13
    2.3
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.3
    Dan denk ik dat ik dat maar doe.
    Kan hij gelijk even naar de abs kijken en naar wat gerammel in het onderstel.
    Dat gerammel kan de subframerubbers zijn of draagarmen of ...

    gegroet Jan
    Draagarmen en rubbers zijn vervangen,evenals de koppelstangen,de toplagers en de bovenschotels.

    En het is alleen aan de rechterkant,dus het zou wel eens een homokineet kunnen zijn.

    Toch bedankt voor het meedenken .

  15. #14

    Standaard Distributieriem vervangen.

    Voor mijn 95-er S6 (4.2 V8) was ik 1770 Euri kwijt bij de VAG dealer (Hogenboom - Rotterdam), distributieriem inclusief alle spanrollen + waterpomp+ grote beurt. Gelukkig ben ik er nu - als het goed is 120.000 km vanaf. Volgende keer ga ik naar een ander adres...
    - Er zijn 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen en mensen die dat niet kunnen -

    Groeten, Rob

  16. #15

    Standaard

    Had de mijne ook.
    Was het handschoenkastje :oops: :roll:
    Om dat te testen moet je eens met het handschoenkastje geopend rijden.
    Dan zou het geluid moeten weg zijn.

    gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  17. #16
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.570
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.3
    Wat was jij voor de Cabrio kwijt dan Steven?
    Weet ik niet meer. Was onderdeel van een *grote* grote beurt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.3
    of ben je bij de stealer geweest?
    Nee uiteraard niet. Ik vind door hun genaaid worden toch minder lekker zeg maar :?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  18. #17
    2.3
    Guest

    Standaard

    Net even Coen gemaild voor een definitieve afspraak,laat ik ook gelijk de schijven en blokken voor doen en de watertemparatuur sensor,als de vloeistof er toch al uit is,kan hij die beter maar gelijk meenemen.

    Ik word gek van die dansende meter :P.

  19. #18

    Standaard

    vervangde spanrol,distributieriem en haalde waterpomp bij C.D ,waterpomp was nieuw maar begaf het reeds na 14 dagen ,garantie hierop ?,als ik hier moet terug naar de uithoek rijden vanuit België om deze om te wisselen word dit een dure pomp
    voor vlotte praat steeds online op msn

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •