Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: Turbo kapot!

  1. #21
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Om de hoeveel kilometer vervang je de olie bij een Audi80 uit 91' dan? 159.000 op de teller..
    het ligt er meer aan hoeveel (in tijd)je rijd per jaar dan de km dwz bij 6 a 7000 pj zal je volgens voorschrift toch elk jaar een beurt geven evt met apk
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  2. #22

    Standaard

    Njah, ik schat zo'n 10.000 per jaar te gaan rijden.. dus dan verversen we de boel met de grote beurt inderdaad gewoon.. acceptabel genoeg

    Was even bang om de 5000 in ene olie te moeten doen ofzo
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  3. #23

    Standaard

    Sinds gisteren rijdt ik weer 1.8T MET turbo! Ook heb ik een nieuwe diverter-valve en een N75-ventiel type J geïnstalleerd. Wat een verschil! Zo lekker heeft de auto nog nooit gelopen! :-) Dat ander type N75 maakt echt wel verschil!
    De oude turbo heb ik eens bekeken. Dat de wastegateklep afgebroken zou zijn wist ik al, maar dat het turbohuis scheuren vertoont was nieuw! :shock: Ik denk dat als ik nog lang hiermee had doorgereden, de turbo een keer zou zijn ontploft! Ik zal wel eens wat foto's uploaden...

  4. #24
    meysstro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    167
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Gefeliciteerd Cogido, ook weer fluitend naar je werk. HEERLIJK....

    Maar ik lees in deze topic iets over de olie eerder te verversen bij hoge kilometer standen. :shock:

    Ik ben net geswitched naar long-life service. Dus long-life olie om de 30.000 te verversen. Mijn kilometer stand is 215.000 km (TDI 115 pk)

    Is dit in jullie ogen onverstandig?

    Nieuwe turbo zit er net op... En deze wil graag heel houden :?
    Greetz from meysstro a.k.a. Audi fanaat

  5. #25

    Standaard

    Anders doe je het zo..
    normale olie is om de 15k ofzo en dan zou je het om de 12k kunnen doen,
    jij moet het om de 30k doen en zou het dan om de 25~26k doen.

    En als je van jezelf vind dat je zelden je motor to the limit pushed hoeft het misschien helemaal niet en als je het gas regelmatig de bodem laat raken dan zou'k het denk ik zeker wel doen. Het rijd toch ook lekkerder met verse olie
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)


  6. #26
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meysstro
    Ik ben net geswitched naar long-life service. Dus long-life olie om de 30.000 te verversen. Mijn kilometer stand is 215.000 km (TDI 115 pk)
    ik ben verheugd dit te horen, mij is verteld bij de dealer om bij tdi geen long-life olie te gebruiken! :agrue:
    zeker in combinatie met een hoge km stand wordt de olie sneller vervuild en dit is volgens hem funest voor een goede smeering het is volgens mij financiel ook voordeliger iets vaker te verversen met een normaale goede olie. :P
    (de navraag ging over een 1.9 tdi bij de dealer)
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #27
    meysstro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    167
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    ik ben verheugd dit te horen, mij is verteld bij de dealer om bij tdi geen long-life olie te gebruiken! :agrue:
    zeker in combinatie met een hoge km stand wordt de olie sneller vervuild en dit is volgens hem funest voor een goede smeering het is volgens mij financiel ook voordeliger iets vaker te verversen met een normaale goede olie. :P
    (de navraag ging over een 1.9 tdi bij de dealer)
    Bedankt viermaal....
    Hmmm, tegenstrijdige adviezen hebben wij gekregen... :cry:
    Ik begin me zorgen te maken..

    Ik heb er ff een aparte topic aan gewaagd.
    http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2028
    Greetz from meysstro a.k.a. Audi fanaat

  8. Ad
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •