Sorry, je bent me helemaal kwijt, ik begrijp er niets meer van :turn-l: ?
Ik ga even lekker slapen en ga het morgen nog eens lezen, op dit moment heb ik geen idee waar je het over hebt :sleeping: .
Sorry, je bent me helemaal kwijt, ik begrijp er niets meer van :turn-l: ?
Ik ga even lekker slapen en ga het morgen nog eens lezen, op dit moment heb ik geen idee waar je het over hebt :sleeping: .
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Haha, goeiemorgen....Een nieuwe dag, een frisse start in benzine versus dieselland :wink:
Zeker, zeker.
(`t maakt mij niet uit, trouwens)
Pedro, ik ben geen tuner, maar met bovenstaande stelling ga ik niet akkoord!Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
De meeste diesels bereiken hun max. vermogen bij 4000rpm.
Op dit toerental is hun koppel al sterk gereduceerd.
Bv. koppel van een 2.0 TDI (on topic) is 240Nm bij 4000 rpm (t.o.v. een max. beschikbaar koppel van 320Nm bij 1750 tot 2500 rpm).
Bij m'n TFSI-tje ondervind ik geen turbogat (of zou het aan mij liggen? :wink: ), ... steeds directe reactie op het gaspedaal ...Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
Ik vind het verschil van een 2.0 TFSI (kleine benzinemotor in vgl. met voorgestelde 3.2 FSI) met een 2.0 TDI toch nog aanzienlijk (in het voordeel van de benzinemotor wel te verstaan)... mede door de hogere toeren die behaald kunnen worden (terwijl 280 Nm steeds voor handen is (1500 tot 5000 rpm).Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
Het max. vermogen (200 pk) wordt bereikt van 5100 tot 6000 rpm.
Bij het bereiken van de rode zone (6500 rpm) beschik ik nog steeds over 190 pk (hierbij is het koppel geslinkt tot 210 Nm.
Bovendien is zo'n dieselblok zwaarder dan een vergelijkbaar benzineblok.
Zoals Wojtek reeds schreef : ik zou enkel overstappen naar een diesel uit economisch oogpunt.
Ik probeer niemand te overtuigen een diesel te kopen, mijn stelling is en was dat de verschillen steeds kleiner worden en een diesel al behoorlijk competatief is.
Als ik zeg een leuke diesel t.o.v. een 3,2 B , dan bedoel ik niet de instapper 2.0, maar een 3.0TDI, deze heeft een mooi koppelverloop en behoorlijk meer Nm, ja ik weet dat er een turbo op zit en op de FSI niet.
Ik ben van mening dat een grote turbo-benzine motor iets voor liefhebbers (zoals ik) is, deze wordt zelden in een seriemodel gebruikt omdat de "sportiviteit" of het nerveuze gedrag als storend wordt ervaren door veel berijders, dit is bij een TDI niet het geval, deze blijft soepel doch krachtig aanvoelen.
Nogmaals, een TB wint het op snelheid dik, ik weet het, maar de verschillen worden kleiner, wen er maar aan.
p.s. met een 2.0TB heb je een behoorlijk groter turbo-gat als de genoemde 2.0TDI, het blijft een fijne motor, maar het is wel zo.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
[quote="pedro sr."]
Nogmaals, een TB wint het op snelheid dik, ik weet het, maar de verschillen worden kleiner, wen er maar aan.
Volgen geleerden (zie ook Autovisie) maakt de benzine motor weer een inhaalslag en worden de verschillen weer groter.
Na een decennium dat in de teken van dieseltechniek stond, maakt de benzinemotor een inhaalslag. Dat kan onder andere met de variabele compressieverhouding. Vamaf 2010 zeggen de experts.
- Comeback kleinere en sneller reagerende turbo's om met name benzine motoren bij lage toerentallen evenveel koppel te verschaffen als moderne dieselmoteren.
- Downsizing: het verkleinen van de cilinderinhoud ter vermindering van het benzine verbruik, zonder dat de prestaties verminderen.
- Directe injectie en turbotechniek en variabele compressieverhoudingen.
- Een variabele compressie staat in eerste instantie het stoken van verschillende brandstofsoorten toe met een kwaliteit tussen de 80 en 130 octaan.
- Bij gelijk vermogen 27% benzine verbruik besparing.
-I.c.m. turbo-oplading, downsizing, directe injectie en vermogensregeling m.b.v. variabeleklephoogte is verbruiksvermindering van 45% mogelijk.
- Moderne dieselmotor kost 1000 Euro meer (ter vergelijking van 1.5 viercilinder met 220pk)
mvg, Mike
- Moderne dieselmotor kost 1000 Euro meer
-------------------------------------------------
Oehlala ik rij luxe... Nog ff en TDI's worden ook luxe artikelen, ik rij TDI om mij te onderscheiden van de rest... :mrgreen:
Bumpersticker materiaal, voel je vrij om het te produceren:
-Ik rij TDI, omdat ik het waard ben.
-TDI, ik kan het betalen jij nie!
-Terwijl ik rijd word ik geblazen..en jij?
-Altijd het voorjaar onder je kap, neem een fluitende TDI.
-Ik rem niet voor FSI's!
-(voor op je a2 TDI) Afstand houden, kleine (TDI) aan boord!
-Al is de benzinemotor nog zo snel, de tankmeter achterhaald hem wel!
8)
Richard.
Ook niet als de toevoeging zuiver en alleen op pure waarheden berust? Of in dit geval, er wordt verduidelijkt wat je eigenlijk wilde zeggen maar niet uit je vingers wilde komen omdat het misschien te confronterend was.Oorspronkelijk geplaatst door eszes
Ik zal het niet meer doen!
ook niet minder....
8) :mrgreen:
Kan ik het wel mee eens zijn, met die quote dan he. 8) Hij had van mij kunnen zijn. 8)Oorspronkelijk geplaatst door eszes
Richard.
[quote="Wojtek"]Zo lust ik er nog wel een paar , de geleerden zeggen........Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
De ontwikkelingen gaan door, ook bij benzine-motoren inderdaad, maar gaat ook op voor diesels.
In 2010 zal de diesel ook wel wat veranderingen hebben ondergaan denk je niet?
Nogmaals, een benzine-motor is fijn, een diesel ook, een diesel is geen trage knikkerbak meer, de verschillen worden steeds kleiner.
Voor iedereen met een benzine-motor: groot gelijk, ik zou ook geen TT met een diesel willen, dat klopt, maar de huidige diesel-motoren zijn snelle, betrouwbare, fijne motoren, dat is mijn mening, om snel van a naar b te gaan is het niet noodzakelijk een benzine-uitvoering te kopen.
Wen er toch maar aan dat je flink moet planken om een diesel met vergelijkbare cylinder-inhoud bij te houden.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
[quote="pedro sr."][quote="Wojtek"]Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
Daar verneem ik in de praktijk anders weinig van.
Diesel naast me voor een stoplicht.
Bij groen licht trek ik rustig op.
Na enkele seconden zie ik een klein rookpluimpje in mijn binnenspiegel.
Tip: je moet je eens wat meer gaan verdiepen in de mening van anderen.
Sommige mensen hebben echt iets aan hun studie gehad. ook bovengenoemde geleerden.