Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 456789101112 LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 224

Onderwerp: 2.0tdi sneller dan 3.2Fsi benzine!

  1. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wojtek
    Een beetje tuner weet dat de 1.8T 20V een topmotor is die beresterk is en als geen ander geschikt is om te tunen tot ver boven de 400 betrouwbare pk's.
    Waarom is dit relevant?
    Is het geluid van een 1.8T relevant (quote pedro sr)?
    Vind een motor die goed te tunen is belangrijker dan het geluid ervan.
    EPS kan je de 1.8T fantastisch laten klinken.

  2. #142

    Standaard

    Sorry, je bent me helemaal kwijt, ik begrijp er niets meer van :turn-l: ?

    Ik ga even lekker slapen en ga het morgen nog eens lezen, op dit moment heb ik geen idee waar je het over hebt :sleeping: .
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  3. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
    Als ik emotie wil, zet ik Mutter van Rammstein op, een echte tranentrekker , een 1.8T klinkt niet zo fantastisch, daar heb je meer cylinders voor nodig imho.
    Zo ingewikkeld is het niet hoor :wink:
    Laten we maar ophouden met het vervuilen van dit topic.

    :agrue:

    mvg, Mike

  4. #144

    Standaard

    Haha, goeiemorgen....Een nieuwe dag, een frisse start in benzine versus dieselland :wink:

  5. #145
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Goeie morgen Marit.
    D'r is niet veel veranderd sinds gisteren. Benzine is nog steeds sneller... :wink:
    RS6 C5
    A3 TDIe


  6. #146

  7. #147

    Standaard

    Goede morgen allemaal.
    :morning:

  8. Ad
  9. #148

    Standaard

    :agrue:
    Ahh gekken moeten er ook zijn niet dan..........

  10. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
    Dat moment is niet zo kort, een leuke diesel heeft max. koppel bij 1500rpm, tot 4000rpm,
    Pedro, ik ben geen tuner, maar met bovenstaande stelling ga ik niet akkoord!
    De meeste diesels bereiken hun max. vermogen bij 4000rpm.
    Op dit toerental is hun koppel al sterk gereduceerd.
    Bv. koppel van een 2.0 TDI (on topic) is 240Nm bij 4000 rpm (t.o.v. een max. beschikbaar koppel van 320Nm bij 1750 tot 2500 rpm).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
    Bovendien heeft een TD niet zoveel last van het turbo-gat door toepassing van de VTG-turbo, bij de TB-motoren is dit nog niet vaak mogelijk (enkel Porsche volgens mij).
    Bij m'n TFSI-tje ondervind ik geen turbogat (of zou het aan mij liggen? :wink: ), ... steeds directe reactie op het gaspedaal ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
    Nogmaals, een TB is sneller, maar niet overdreven veel,
    Ik vind het verschil van een 2.0 TFSI (kleine benzinemotor in vgl. met voorgestelde 3.2 FSI) met een 2.0 TDI toch nog aanzienlijk (in het voordeel van de benzinemotor wel te verstaan)... mede door de hogere toeren die behaald kunnen worden (terwijl 280 Nm steeds voor handen is (1500 tot 5000 rpm).
    Het max. vermogen (200 pk) wordt bereikt van 5100 tot 6000 rpm.
    Bij het bereiken van de rode zone (6500 rpm) beschik ik nog steeds over 190 pk (hierbij is het koppel geslinkt tot 210 Nm.

    Bovendien is zo'n dieselblok zwaarder dan een vergelijkbaar benzineblok.

    Zoals Wojtek reeds schreef : ik zou enkel overstappen naar een diesel uit economisch oogpunt.

  11. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niemand
    Goeie morgen Marit.
    D'r is niet veel veranderd sinds gisteren. Benzine is nog steeds sneller met het leegschudden van je portemonnee... :wink:
    Wij dieselrijders voelen mee hoor...

    :mrgreen:

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  12. #151

    Standaard

    Ik probeer niemand te overtuigen een diesel te kopen, mijn stelling is en was dat de verschillen steeds kleiner worden en een diesel al behoorlijk competatief is.

    Als ik zeg een leuke diesel t.o.v. een 3,2 B , dan bedoel ik niet de instapper 2.0, maar een 3.0TDI, deze heeft een mooi koppelverloop en behoorlijk meer Nm, ja ik weet dat er een turbo op zit en op de FSI niet.
    Ik ben van mening dat een grote turbo-benzine motor iets voor liefhebbers (zoals ik) is, deze wordt zelden in een seriemodel gebruikt omdat de "sportiviteit" of het nerveuze gedrag als storend wordt ervaren door veel berijders, dit is bij een TDI niet het geval, deze blijft soepel doch krachtig aanvoelen.

    Nogmaals, een TB wint het op snelheid dik, ik weet het, maar de verschillen worden kleiner, wen er maar aan.

    p.s. met een 2.0TB heb je een behoorlijk groter turbo-gat als de genoemde 2.0TDI, het blijft een fijne motor, maar het is wel zo.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  13. #152

    Standaard

    [quote="pedro sr."]

    Nogmaals, een TB wint het op snelheid dik, ik weet het, maar de verschillen worden kleiner, wen er maar aan.

    Volgen geleerden (zie ook Autovisie) maakt de benzine motor weer een inhaalslag en worden de verschillen weer groter.

    Na een decennium dat in de teken van dieseltechniek stond, maakt de benzinemotor een inhaalslag. Dat kan onder andere met de variabele compressieverhouding. Vamaf 2010 zeggen de experts.
    - Comeback kleinere en sneller reagerende turbo's om met name benzine motoren bij lage toerentallen evenveel koppel te verschaffen als moderne dieselmoteren.
    - Downsizing: het verkleinen van de cilinderinhoud ter vermindering van het benzine verbruik, zonder dat de prestaties verminderen.
    - Directe injectie en turbotechniek en variabele compressieverhoudingen.
    - Een variabele compressie staat in eerste instantie het stoken van verschillende brandstofsoorten toe met een kwaliteit tussen de 80 en 130 octaan.
    - Bij gelijk vermogen 27% benzine verbruik besparing.
    -I.c.m. turbo-oplading, downsizing, directe injectie en vermogensregeling m.b.v. variabeleklephoogte is verbruiksvermindering van 45% mogelijk.
    - Moderne dieselmotor kost 1000 Euro meer (ter vergelijking van 1.5 viercilinder met 220pk)

    mvg, Mike

  14. #153

    Standaard

    - Moderne dieselmotor kost 1000 Euro meer
    -------------------------------------------------

    Oehlala ik rij luxe... Nog ff en TDI's worden ook luxe artikelen, ik rij TDI om mij te onderscheiden van de rest... :mrgreen:

    Bumpersticker materiaal, voel je vrij om het te produceren:

    -Ik rij TDI, omdat ik het waard ben.
    -TDI, ik kan het betalen jij nie!
    -Terwijl ik rijd word ik geblazen..en jij?
    -Altijd het voorjaar onder je kap, neem een fluitende TDI.
    -Ik rem niet voor FSI's!
    -(voor op je a2 TDI) Afstand houden, kleine (TDI) aan boord!
    -Al is de benzinemotor nog zo snel, de tankmeter achterhaald hem wel!

    8)
    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  15. #154
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Offtopic:

    Zegguh, Klaasklapfrits. Als je iemand quote, is het not done om die quote te veranderen in eigen tekst...

    Anders krijg je zoiets...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Ik weet 't ik ben een Nerd en l*l meestal uit m'n nek.
    Richard.
    ...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  16. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Zegguh, Klaasklapfrits. Als je iemand quote, is het not done om die quote te veranderen in eigen tekst...
    Ook niet als de toevoeging zuiver en alleen op pure waarheden berust? Of in dit geval, er wordt verduidelijkt wat je eigenlijk wilde zeggen maar niet uit je vingers wilde komen omdat het misschien te confronterend was.

    Ik zal het niet meer doen!

    ook niet minder....

    8) :mrgreen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Offtopic:
    Anders krijg je zoiets...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Ik weet 't ik ben een Nerd en l*l meestal uit m'n nek.
    Richard.
    Kan ik het wel mee eens zijn, met die quote dan he. 8) Hij had van mij kunnen zijn. 8)

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  17. #156

    Standaard

    [quote="Wojtek"]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.

    Nogmaals, een TB wint het op snelheid dik, ik weet het, maar de verschillen worden kleiner, wen er maar aan.

    Volgen geleerden (zie ook Autovisie) maakt de benzine motor weer een inhaalslag en worden de verschillen weer groter.

    Na een decennium dat in de teken van dieseltechniek stond, maakt de benzinemotor een inhaalslag. Dat kan onder andere met de variabele compressieverhouding. Vamaf 2010 zeggen de experts.
    - Comeback kleinere en sneller reagerende turbo's om met name benzine motoren bij lage toerentallen evenveel koppel te verschaffen als moderne dieselmoteren.
    - Downsizing: het verkleinen van de cilinderinhoud ter vermindering van het benzine verbruik, zonder dat de prestaties verminderen.
    - Directe injectie en turbotechniek en variabele compressieverhoudingen.
    - Een variabele compressie staat in eerste instantie het stoken van verschillende brandstofsoorten toe met een kwaliteit tussen de 80 en 130 octaan.
    - Bij gelijk vermogen 27% benzine verbruik besparing.
    -I.c.m. turbo-oplading, downsizing, directe injectie en vermogensregeling m.b.v. variabeleklephoogte is verbruiksvermindering van 45% mogelijk.
    - Moderne dieselmotor kost 1000 Euro meer (ter vergelijking van 1.5 viercilinder met 220pk)

    mvg, Mike
    Zo lust ik er nog wel een paar , de geleerden zeggen........

    De ontwikkelingen gaan door, ook bij benzine-motoren inderdaad, maar gaat ook op voor diesels.
    In 2010 zal de diesel ook wel wat veranderingen hebben ondergaan denk je niet?

    Nogmaals, een benzine-motor is fijn, een diesel ook, een diesel is geen trage knikkerbak meer, de verschillen worden steeds kleiner.
    Voor iedereen met een benzine-motor: groot gelijk, ik zou ook geen TT met een diesel willen, dat klopt, maar de huidige diesel-motoren zijn snelle, betrouwbare, fijne motoren, dat is mijn mening, om snel van a naar b te gaan is het niet noodzakelijk een benzine-uitvoering te kopen.

    Wen er toch maar aan dat je flink moet planken om een diesel met vergelijkbare cylinder-inhoud bij te houden.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  18. #157
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Vooral snel van a naar b...
    Terwijl een benzineauto moet tanken, rijdt de diesel door.
    Wel eens met een 911 gereden: 250km, dan kan je weer tanken...
    Assumption is the mother of all fuckups.

  19. #158

    Standaard

    [quote="pedro sr."][quote="Wojtek"]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.



    Wen er toch maar aan dat je flink moet planken om een diesel met vergelijkbare cylinder-inhoud bij te houden.

    Daar verneem ik in de praktijk anders weinig van.
    Diesel naast me voor een stoplicht.
    Bij groen licht trek ik rustig op.
    Na enkele seconden zie ik een klein rookpluimpje in mijn binnenspiegel.

    Tip: je moet je eens wat meer gaan verdiepen in de mening van anderen.
    Sommige mensen hebben echt iets aan hun studie gehad. ook bovengenoemde geleerden.

  20. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haroldv
    Vooral snel van a naar b...
    Terwijl een benzineauto moet tanken, rijdt de diesel door.
    Wel eens met een 911 gereden: 250km, dan kan je weer tanken...
    Van jou als topic opener had ik toch wel wat meer inhoud verwacht.
    Laat verdere opmerkingen maar achterwege :wink:

  21. #160
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    ik ook, maar meer als een dikke 60liter benzine ging er niet. Moet er wel bijvertellen, dat ik ook nog nooit 289 km/h heb gereden in een diesel..
    Assumption is the mother of all fuckups.

Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 456789101112 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •