Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Motor schoonhouden voorkomt zomers problemen!

  1. #1

    Standaard Motor schoonhouden voorkomt zomers problemen!

    Misschien ben ik ouderwets,maar kan mij nog als kleine jongen herrineren dat mijn vader op zaterdagmiddag met poetsdoeken zijn motor stond schoon te maken tot hij er weer als nieuw uitzag!
    Mijn inziens heeft een schoon gepoetste motor meer voordelen,vooral in de zomer i.v.m koeling en dergelijke vooral nu de zomer temperaturen steeds hoger worden moet de motor vrij kunnen ventileren,en niet door een laag vet en prut gehinderd te worden,ook kan je bij problemen sneller zien waar je een probleem hebt!
    Maar mijn vraag is dan ook deze met welke producten,kan je je motor weer goed blinkend schoon krijgen,zou het met b.v.b een stoomeend kunnen,of met een hoge druk reiniger wel elecktra afdekken natuurlijk?
    Audi 90 2.2 E
    het beste wat ze ooit hebben gemaakt?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben geen voorstander van stoom of hoge druk, ook al dek je onderdelen af. Als ik de tijd had, zou ik de motorruimten van mijn auto's ook schoonhouden om precies die reden: dat je kunt zien waar het mis gaat (en het is prettiger sleutelen aan een schone motor).
    Ik houd het bij goed poetsen met een lap en wat motorreiniger.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Ik maak meestal een keer per jaar het blok schoon, Ik laat de motor dan lopen bij het 'voorzichtig afspuiten'. hij slaat bij mij nooit af trouwens. Ik ga ook niet vol op de bougies spuiten e.d.
    De rest maak ik na een lange rit...(stomen) met doeken droog en schoon. En als ik nog tijd heb poest ik wat delen na...ook b.v. onderkant motorkap/binnenschermen en motordelen.

    Ik blijf van de coatingbehandelingen af trouwens, ziet er leuk uit (in het begin....) daarna moet je die 'koek' er maar weer af zien te krijgen.
    Ik was als autopoetser vroeger vaak meer tijd kwijt aan die zooi eraf te krijgen dan het poetsen van de auto's zelf.

    Overigens kon mijn 'B2 audi 80' niet zo goed tegen de douche dan m'n 'B3 80' . duurde ff voor die weer fatsoenlijk liep. :oops:

    Mmm, als het voorjaar begint ga ik er weer aan beginnen! Vind altijd wel mooi gezicht een schone motor...
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  4. #4

    Standaard

    Sommige wasplaatsen hebben voor de hogedrukreiniger een speciaal programma met motorreiniger. In Duitsland heb ik die wel eens gebruikt, maar toen ik nog in Hoofddorp werkte, kende ik daar ook een tankstation dat het had. Werkte redelijk.

    Grappig genoeg is m'n Coupé nog nooit verzopen. Dat mag ook niet, want in regenbuien komt ook een lading water in de motorruimte terecht.

    Als je auto er last van heeft, kan het helpen om de bougiekabels te vervangen (neem wel de originele, ook al zijn ze duurder...
    Brun de/uit/uut/from/aus Amsterdam.

    http://www.coupegt.nl

  5. #5

    Standaard

    5 bussen remmenreiniger, 1 bus perslucht en een paar poetsdoeken.

    mzzl.
    Me owns audi soon...


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Risrie
    5 bussen remmenreiniger, 1 bus perslucht en een paar poetsdoeken.

    mzzl.
    kan je geen betere antwoorden bedenken b.v.b 5 flessen whiky en een pak maandvernand
    Audi 90 2.2 E
    het beste wat ze ooit hebben gemaakt?

  7. #7

    Standaard

    Ik denk dat voor de "oudere" Audi's onder ons inderdaad de motor schoonhouden positieve effecten heeft.

    Maar als je eens kijkt onder mijn kap, een A4 8E dan valt daar bijzonder weinig meer schoon te maken anders dan de plastic afdekkingen. Die doe ik dan ook wel iedere keer dat ik de auto was, maar echt de motor reinigen is er niet meer bij tegenwoordig.

    Sterker, zelfs de onderkant van de motorkap is afgedekt met isolatiemateriaal ofzo.
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Jahee, met whisky komt er van poetsen niks meer terecht.
    En maandverband gebruik je natuurlijk alleen als je motor een olielekkage heeft. :wink:
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menno
    Ik denk dat voor de "oudere" Audi's onder ons inderdaad de motor schoonhouden positieve effecten heeft.

    Maar als je eens kijkt onder mijn kap, een A4 8E dan valt daar bijzonder weinig meer schoon te maken anders dan de plastic afdekkingen. Die doe ik dan ook wel iedere keer dat ik de auto was, maar echt de motor reinigen is er niet meer bij tegenwoordig.

    Sterker, zelfs de onderkant van de motorkap is afgedekt met isolatiemateriaal ofzo.
    Hum, er zit nog een motor 'onder' die kappen van tegenwoordig!
    En die kan ook vuil worden dus, dat van positieve effecten dat maakt niet uit natuurlijk. Bij een oude motor kijkt het natuurlijk (werkt) dat natuurlijk veel prettiger.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vaak betreur dat er nog een motorkap onder de motorkap ligt.
    Ik vraag me weleens af of de fabrikant zich schaamt voor de motor ?
    Het kijkt toch juist geweldig! zeker tegenwoordig met al die techniek!
    Ik kan me niet voorstellen dat ze het alleen voor 'de herrie' doen...
    Jammer vind ik dat !
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #10
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Magic
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Risrie
    5 bussen remmenreiniger, 1 bus perslucht en een paar poetsdoeken.

    mzzl.
    kan je geen betere antwoorden bedenken b.v.b 5 flessen whiky en een pak maandvernand

    Heb je wel eens remmenreiniger geprobeerd op je motorblok Magic? Remmenreiniger is namelijk naaiend goed om al die toelie van je blok af te spuiten, daar kan geen poetsdoek, perswater, perslucht, stoom of whatever tegenaan!

  12. #11
    80B4ever
    Guest

    Standaard

    Persoonlijk vind ik de motorruimte ook minstens zo belangrijk als de rest van de auto! Ik kan dan ook bijna niet wachten om met onze "nieuwe" B4 te beginnen (moet het eerst wel beter weer worden). Die motor is gelukkig niet vet (alleen een klein plekje onder het kleppendeksel en rondom het oliefilter), maar wel VRESELIJK stoffig.
    Ik ben bezig (.....) met de restauratie van een andere 45 jaar oude auto (waarvan ik het merk niet zal noemen; beetje off-topic), en daarvan ben ik al klaar met de motorruimte (zie foto-tje). En dan moet de carosserie nog gedaan worden!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Wow, dat ziet er top uit zeg!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard

    Uitbouwen en een tandenborstel werken ook zeer goed...
    Is alleen wel wat omslachtig...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik vraag me af wat de buren ervan vinden als jij op de stoep voor je huis met een tandenborstel je blok zit te poetsen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard

    Niks van aan trekken,

    Mijn oude buren vonden mij ook zowiezo al een idioot omdat ik iedere week mijn eerste auto waste en vaak poetste..
    Ik had (heel groot vermoeden) van hun ook hele mooie krassen van een meter of 4 kadoo gekregen.
    Had ik weer iets om bij te werken.......
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Magic
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Risrie
    5 bussen remmenreiniger, 1 bus perslucht en een paar poetsdoeken.

    mzzl.
    kan je geen betere antwoorden bedenken b.v.b 5 flessen whiky en een pak maandvernand
    Maar het werkt wel hoor gozah.....ga het maar eens proberen.

    Op de "nieuwere" motoren heb je idd die plastic kappen, die heb je ook zo los...hup inspuiten met remmenreiniger, ff laten intrekken, waar het in hoekjes zit waar je met je poetsdoek niet bij kan kun je het met de perslucht "wegblazen" en waar je wel bij kan mooi poetsen met de doek.

    En mochten die zwatre plastic kappen ook "vaal" aan het worden zijn kun je die ook weer netjes zwart krijgen door bv, bumperzwart met spons eroverheen te poetsen.

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  18. #17

    Standaard

    Ik heb zelf een keertje een product gekocht voor mijn golf (de motor) te spoelen. Ik heb het nog niet gedaan want ik ben hem nog aant spuiten, maar heb mijn motor van de audi coupe ermee zuivergemaakt en het is net of hij weer nieuw is!!! geen flauwekul, echt waar!!! het product heet: FLUSH OUT, groene kruik.
    HIJ DOET HET NIET...HELP ME!!!

  19. #18

    Standaard

    Remmenreiniger, geweldig spul, je spuit het vet van je naaf.
    Het enige nadeel is dat er een berg oplosmiddelen in zit.
    Slecht voor het milieu en zekers voor de gezondheid van de mens en dier.
    Als ik het gebruik in de garage heb ik geheid koppijn, gebruik het alleen buiten en ga bovenwinds staan.

    Veel suc6

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    ik heb vandaag me motor schoongemaakt
    hij was zo vies dat ik met 2 bussen nog lang niet op de helft ben en wel al 5 uur bezig ben geweest ik ben begonnen met thinner, (alleen op metalen delen) en dat ging wat harder
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •