scc6 met chippen !!!
als het goed is dan schaad dit nix, mits je de goeie chip heb :P
en als je chip goed bewerkt is dan gaat ie inderdaad zuiniger lopen
Als je precies de zelfde rijstijl houd wel ja.en als je chip goed bewerkt is dan gaat ie inderdaad zuiniger lopen
Maar meestal gaat men harder rijden na zo'n sjip transplantatie
Met een diesel :shock: .Oorspronkelijk geplaatst door audi a4 avant 2.5 tdi
ik wacht daarom met smart af op mijn chip die ik heb besteld voor wel € 51,50 (incl. verz. kosten vanuit duitsland)
kan echt niet wachten op meer nm-meters
nog bedankt voor het idee steven!!!
.Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
ja met een diesel .
bedoel er alleen maar mee te zeggen dat als je pk s hebt je ze dan ook gebruikt waarom anders chippen.
zuiniger heb ik nog niet kunnen rijden Steven.
ook op lange afstanden niet .
vind het ook jammer dat ik geen boardcomputer heb .
Je hebt het gedaan !!Oorspronkelijk geplaatst door Friso
Is het een kant en klare chip of eentje die nog geflashed moet worden ?
Oeh oeh laat het me ff weten. Wel rollen hoor. Ervoor en erna !
(ben helemaaaaal niet benieuwd of zo :o )
Goh, dat had ik echt niet verwacht. Na ja okay. Tis ook wel een zware auto natuurlijk en een V6 2,5 liter lust wel een slokje i guess :oops:Oorspronkelijk geplaatst door audi a4 avant 2.5 tdi
Hey Niekie
zal je een paar tips geven:
1. Ga niet boven de +30pk en +100Nm met je chip. Als je koppeling nl. té veel koppel op zich krijgt zal ze gaan doorslippen. Je kàn natuurlijk veel meer laten chippen, maar dan wel ism een race-koppeling.
2. Ga bij een bekende chipboer met een goede reputatie. In NL is dit ongetwijfeld JD Engineering of Wetterauer dacht ik.
3. Laat een chip op maat maken. Hier kan je zelf bepalen hoeveel en waar het max. pk's en koppel worden losgelaten.
Let wel: met een chip heb je ALTIJD meer slijtage van je onderdelen. Maar als je je tdi lekker warm rijdt (lees olietemp. op 90°) en je motor na een doorgasbeurt goed laat nadraaien (+/- 1min) dan kan er echt weinig fout lopen. Ook indien geen longlife-olie kan je best elke 7500km op oliewissel (incl. oliefilter) gaan. Indien longlife-olie (maar dit is bij jou niet van toepassing want longlife is enkel bij de PD-motoren) dan kan je best om de +/- 20.000km op oliewissel gaan.
Indien je in België woont (anders ook hoor, maar het is in Wallonië) kan je ook bij onze tuner terecht voor een chip volledig op maat. Dit aan een voordeeltarief als je wil.
Veel suc6 alvast en indien nog vragen, just ask ;-)
Groetjes!