Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: chiptunen

  1. #1

    Standaard chiptunen

    Ik wil mijn audi avant 2.5 TDI V6 (140.000 km) van 1998 chiptunen.
    Heeft iemand daar ervaring mee???
    Schaadt het de motor niet en gaat inderdaad het brandstofverbruik naar beneden???

  2. #2

    Standaard

    scc6 met chippen !!!
    If you want to be somewhere fast, take an Audi [img][http://www.rs6.com/smilies/rs4-kiss.gif]http://www.rs6.com/smilies/rs4-kiss.gifhttp://[/img]

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    als het goed is dan schaad dit nix, mits je de goeie chip heb :P
    en als je chip goed bewerkt is dan gaat ie inderdaad zuiniger lopen
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  4. #4
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.565
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    en als je chip goed bewerkt is dan gaat ie inderdaad zuiniger lopen
    Als je precies de zelfde rijstijl houd wel ja.

    Maar meestal gaat men harder rijden na zo'n sjip transplantatie
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #5
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    en als je chip goed bewerkt is dan gaat ie inderdaad zuiniger lopen.
    merk er weinig van Friso.
    1op9 zuinig he.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi a4 avant 2.5 tdi
    1op9 zuinig he.
    Met een diesel :shock: .
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #7
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.565
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Een diesel en dan 1 op 9 zuinig vinden :? :? :?

    Sorry hoor maar is 1 op <boven de 11 a 12> niet normaler voor een V6 TDI ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    ik wacht daarom met smart af op mijn chip die ik heb besteld voor wel € 51,50 (incl. verz. kosten vanuit duitsland)

    kan echt niet wachten op meer nm-meters
    nog bedankt voor het idee steven!!!
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  10. #9
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Met een diesel :shock: .
    .
    ja met een diesel .
    bedoel er alleen maar mee te zeggen dat als je pk s hebt je ze dan ook gebruikt waarom anders chippen.

    zuiniger heb ik nog niet kunnen rijden Steven.
    ook op lange afstanden niet .
    vind het ook jammer dat ik geen boardcomputer heb .
    if you beat the rings then you have i car

  11. #10
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.565
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Friso
    ik wacht daarom met smart af op mijn chip die ik heb besteld voor wel € 51,50 (incl. verz. kosten vanuit duitsland)

    kan echt niet wachten op meer nm-meters
    nog bedankt voor het idee steven!!!
    Je hebt het gedaan !!
    Is het een kant en klare chip of eentje die nog geflashed moet worden ?

    Oeh oeh laat het me ff weten. Wel rollen hoor. Ervoor en erna !
    (ben helemaaaaal niet benieuwd of zo :o )

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi a4 avant 2.5 tdi
    zuiniger heb ik nog niet kunnen rijden Steven.
    ook op lange afstanden niet .
    vind het ook jammer dat ik geen boardcomputer heb .
    Goh, dat had ik echt niet verwacht. Na ja okay. Tis ook wel een zware auto natuurlijk en een V6 2,5 liter lust wel een slokje i guess :oops:
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Je hebt het gedaan !!
    Is het een kant en klare chip of eentje die nog geflashed moet worden ?

    Oeh oeh laat het me ff weten. Wel rollen hoor. Ervoor en erna !
    (ben helemaaaaal niet benieuwd of zo :o )
    natuurlijk laat ik je het weten

  13. #12

    Standaard

    Hey Niekie

    zal je een paar tips geven:

    1. Ga niet boven de +30pk en +100Nm met je chip. Als je koppeling nl. té veel koppel op zich krijgt zal ze gaan doorslippen. Je kàn natuurlijk veel meer laten chippen, maar dan wel ism een race-koppeling.
    2. Ga bij een bekende chipboer met een goede reputatie. In NL is dit ongetwijfeld JD Engineering of Wetterauer dacht ik.
    3. Laat een chip op maat maken. Hier kan je zelf bepalen hoeveel en waar het max. pk's en koppel worden losgelaten.

    Let wel: met een chip heb je ALTIJD meer slijtage van je onderdelen. Maar als je je tdi lekker warm rijdt (lees olietemp. op 90°) en je motor na een doorgasbeurt goed laat nadraaien (+/- 1min) dan kan er echt weinig fout lopen. Ook indien geen longlife-olie kan je best elke 7500km op oliewissel (incl. oliefilter) gaan. Indien longlife-olie (maar dit is bij jou niet van toepassing want longlife is enkel bij de PD-motoren) dan kan je best om de +/- 20.000km op oliewissel gaan.

    Indien je in België woont (anders ook hoor, maar het is in Wallonië) kan je ook bij onze tuner terecht voor een chip volledig op maat. Dit aan een voordeeltarief als je wil.

    Veel suc6 alvast en indien nog vragen, just ask ;-)

    Groetjes!

  14. #13

    Standaard

    Dank voor jullie informatie ik zou eens wat gaan rondbellen wat dit allemaal gaat kosten :cry: niekie from zwollywood!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •