Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: N2O....the way to go??

  1. #1
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard N2O....the way to go??

    Na een gesprek met een medewerker van RICA die zijn Volvo erg stevig getuned had (van 140 naar ~250pk) dmv o.a een turbo.
    En na het zien van dit filmpje:
    http://koti.mbnet.fi/pkoto/Audi/Movie/Audi-Power.mpeg
    (staat ook in de movie-box onder de noemer: "Dit wil ik ook")

    Begon bij mij de kriebel......

    Volgens de bovengenoemde medewerker (die ook onder m'n motorkap gekeken had) was de simpelste, goedkoopste en snelste manier (om maar niet te spreken over de "goedkoopste") van het verder tunen van mijn motor het installeren van NOS (is niet echt de correcte term maar dat terzijde).
    Volgens deze man biedt dit systeem alleen maar voordelen.....power wanneer je dit wilt.....normaal motorgebruik de rest van de tijd en geen schade of overbelasting van de motor.
    Als ik op mijn motor een N2O systeem (lachgas) zou installeren (1200,- euro totale inbouw) dan zou ik met een "druk op de knop" +60pk verkrijgen .
    Als ik op deze site kijk: http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/
    Is het voor <200,- euro ook zelf te bouwen (maar daar zou ik me niet zo snel aan wagen).
    Als je wat verder leest (ook de link naar een N2O-forum) dat leest je meerdere malen dat het idd niet echt schadelijk is voor de motor. (mits het gebruik niet vol continu is).
    Toch heb ik het gevoel dat bijv. de acceleratie die te zien is op het filmpje niet "geheel" gezond kan zijn voor je motor e.d.....zo'n snelle toename in (vermogen) toeren en snelheid zal toch wel degelijk z'n uitwerking hebben op de zuigers, drijfstang, lagers....etc......
    (of niet soms??!!??)....en zou dit echt (extreem) schadelijk voor de wagen zijn.
    Ik neem wel aan dat het zeer aan te raden is om de remmen ook een upgrade te geven :wink:

    Mijn vraag beste mede-forumers....wat is jullie mening.
    Laat je wagen lekker origineel....gewoon doen als je dit wil....niet doen, slecht verhalen over gehoord....enz, enz!!.
    En alle ander informatie die jullie kunnen oplepelen!

    Grtz. Arlo
    (heeft dat filmpje al 30x kwijlend zitten bekijken :oops: )
    One liter, driver's licence eater...


  2. #2

    Standaard

    Wanneer je niet de intentie hebt te gaan sprinten zou ik het niet doen, puur uit kostenperspectief geredeneerd.

    Hoeveel kost het bijvullen van een fles eigenlijk en hoe lang gaat die mee? (hoeveel ben je kwijt voor dat eventjes meer vermogen).

    Het lijkt me toch dat er een hogere belasting plaatsvindt, ook thermisch.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Een fles kost iets van 40,- euro...hoe vaak die een injectie geeft weet ik (nog) niet precies...'t zal toch wel iets van 15x zijn denk ik (??=gok)

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    Ik zou het niet doen. Lachgas injectie vind ik de domste en gevaarlijkste manier van tunen (opvoeren dus). Het is zoiets van we draaien de kraan open en we zien wel. En als het verkeerd gaat een gat in een zuiger...... :oops:
    Opvoeren kost geld en alle waar naar zijn geld. Lachgas komt oorspronkelijk uit de VS en op die V8 blokken die ze daar gebruikten met hun lage compressie was het niet zo erg kritisch. Een hoog gecomprimeerd europees blok is toch een ander verhaal.

  5. #5

    Standaard

    gister zag ik een corrado met 2 flessen NOS zag, en de tuner/eigenaar ervan zei dat bij juist gebruikt en hoeveelheid het weinig schade aanricht. Staat wel gaaf twee knoppen op je stuur met "NOS" erboven.

    Toch zou ik het nooit doen, volgens mij vreet het je blok op!
    Het is geel en vliegt over de weg........
    http://www.cardomain.com/id/much2much


  6. #6
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Hmm...dus er bestaat zeker wel eens kans op schade :? ...dan maar niet denk ik (was wel erg gek op die acceleratie in dat filmpje).
    Maar ik ga toch echt niet stunten met m'n blok....

    Jammer...misschien iets voor later (andere auto erbij)
    Maar er komt als het goed is ook nog een motorfiets bij....dus dan kan ik daar m'n adrenaline wel vandaan halen (ben geen junk ofzo hoor :oops: )

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  7. #7
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Arlo schreef:
    Maar er komt als het goed is ook nog een motorfiets bij....dus dan kan ik daar m'n adrenaline wel vandaan halen (ben geen junk ofzo hoor )
    wat voor een motorfiets ?
    ik ken ze ook die hier met NOS werken :onfire:
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #8
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    @viermaal.....dat weet ik nog niet...
    Mijn voorkeur gaat uit naar een "blackbird"...maar ik zie zelf al in dat dat misschien een "beetje" te heftig is als eerste fiets.

    En anders zal het wel een 750VFR..worden of iets in die lijn.

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  10. #9

    Standaard

    beetje off-topic maar je wil wel een honda???

    open anders een andere topic
    If you want to be somewhere fast, take an Audi [img][http://www.rs6.com/smilies/rs4-kiss.gif]http://www.rs6.com/smilies/rs4-kiss.gifhttp://[/img]

  11. #10
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenRS4
    beetje off-topic maar je wil wel een honda???
    open anders een andere topic
    Ik ga geen topic openen over een motorfiets....

    Het is dat Audi geen motorfietsen maakt want anders had ik er wel zo een genomen :wink: ...
    Op het gebied van motoren ben ik nog helemaal niet "merk-vast"...hoewel is de bmw rs-serie ook erg mooi vind...(wel erg groot)

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  12. #11

    Standaard

    Hoeveel heeft je auto gelopen?

    N2O is een geweldige slijtage slag voor je motorblok. Dus voordat je eraan begint, denk er goed over na.

    Eigenlijk is elke motor onderweg om kapot te gaan (als je het heel rudimentair bekijkt). En N2O help onder andere dat proces wel te versnellen.

    Groet.
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  13. #12
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    @ Jeffer.
    Zo rond de 178dkm...
    Ik denk dat je gerust N2O kan gebruiken....zij het met mate, niet 4x op een dag even "boosten" zal ik maar zeggen.

    Ik weet bijna zeker dat ik het niet in m'n Competition ga plaatsen (toch een beetje zonde als het echt mis gaat)

    Maar wie weet....in de toekomst (en ik heb nog een bmw met een 3.5l :wink

    Ik ben iig erg benieuwd naar het effect in jouw auto (ik las net in je 500+pk topic dat je over N2O nadacht)

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  14. #13

    Standaard

    Koleertjes, in dat filmpje lijkt het wel of tie een vrije val maakt :shock:

    Wel ontzettend bruut, maar:
    Op dat moment voelde ik ook erg met de aandrijving, alle metaal en technieken mee van desbetreffende audi. Auw auw knerp piep...

    Met dat NOS wordt er teveel gevraagd van de auto. Dat trekt hij niet en de motor zal het ook niet lang blijven accepteren.
    'T is er stomweg niet op gebouwd.

    Zonde van die mooie competition. Mijn advies: nee :wink:
    Huidig transport= iets anders

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •