Ik zat nog eens te denken, kan een op het verkeerde moment sluitende stationair afsluitklep ook niet voor mijn probleem zorgen? Dat ding heeft wel een stekkertje, dus is elektronisch. Weet iemand waar die door aangestuurd wordt?
Hmm, kan zo gauw geen kanaaltje bedenken die erin gaat, alleen maar die eruit gaan.Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
Ik heb nu weer zo'n 80 km gereden en het gaat nog goed. Als er echt iets kapot zou zijn zou ik toch al wel weer zijn komen te staan. Misschien was het dan toch alleen maar vervuiling.
Ik zat nog eens te denken, kan een op het verkeerde moment sluitende stationair afsluitklep ook niet voor mijn probleem zorgen? Dat ding heeft wel een stekkertje, dus is elektronisch. Weet iemand waar die door aangestuurd wordt?
Door je contactslot (heerlijk simpel nog zo'n carburateur........waar is die goede oude tijd ?:-D )Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Het kan, ik denk dat het reinigen van de carburateur de "truc" was.
De afsluiter kan blijven hangen of niet goed aangestuurd worden, een simpele truc is hem loshalen en een draadje rechtstreeks naar het stadlicht trekken, licht aan = motor aan, licht uit = motor uit.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ok, Pedro, zal het dan wel niet zijn. Ik probeer gewoon alles na te lopen. Ga zometeen naar Den Haag, mooie proefrit :-D
Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
bij de latere jaren 80 carburateur wagens werd die afsluiter vaak met een 'cutoff' schakeling uitgerust; dat is een klein elektronisch kastje wat bij een toerental boven de *** en geheel gesloten gasklep de spanning van die afsluiter afhaalt. meestal is dit niet stroringsgevoelig, maar je kunt altijd even kijken of de afsluiter wel spanning krijgt.
Inmiddels paar honderd kilometer zonder problemen gereden. Mocht het weer mis gaan dan meld ik me wel weer. Kan in ieder geval weer wat ontspannener rijden :-D
dis alleen voor de veiligheid het spuiten van sprays met lopende motor in de carb kan leiden tot motorbranden houd dus gezicht en poederspuit bij de hand
Event kan je ook backfire krijgen ik weet dit uit ervaring heeft me bijna een auto gekost nou succes