Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Need help! Carburateur typ89 werkt niet meer goed

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
    je kunt carb. reiniger meestal ook langs een of ander kanaaltje in de vlotterkamer spuiten, dan heb je hetzelfde effect als injectorreiniger maar dan beter :-)
    Hmm, kan zo gauw geen kanaaltje bedenken die erin gaat, alleen maar die eruit gaan.

    Ik heb nu weer zo'n 80 km gereden en het gaat nog goed. Als er echt iets kapot zou zijn zou ik toch al wel weer zijn komen te staan. Misschien was het dan toch alleen maar vervuiling.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  2. #22

    Standaard

    Ik zat nog eens te denken, kan een op het verkeerde moment sluitende stationair afsluitklep ook niet voor mijn probleem zorgen? Dat ding heeft wel een stekkertje, dus is elektronisch. Weet iemand waar die door aangestuurd wordt?
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot
    Ik zat nog eens te denken, kan een op het verkeerde moment sluitende stationair afsluitklep ook niet voor mijn probleem zorgen? Dat ding heeft wel een stekkertje, dus is elektronisch. Weet iemand waar die door aangestuurd wordt?
    Door je contactslot (heerlijk simpel nog zo'n carburateur........waar is die goede oude tijd ?:-D )
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot
    Ik zat nog eens te denken, kan een op het verkeerde moment sluitende stationair afsluitklep ook niet voor mijn probleem zorgen? Dat ding heeft wel een stekkertje, dus is elektronisch. Weet iemand waar die door aangestuurd wordt?
    Door je contactslot (heerlijk simpel nog zo'n carburateur........waar is die goede oude tijd ?:-D )
    Hahahaha ok Pedro, thnx. Maar wat vind je van mijn hypothese?
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  5. #25

    Standaard

    Het kan, ik denk dat het reinigen van de carburateur de "truc" was.
    De afsluiter kan blijven hangen of niet goed aangestuurd worden, een simpele truc is hem loshalen en een draadje rechtstreeks naar het stadlicht trekken, licht aan = motor aan, licht uit = motor uit.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.


  6. #26

    Standaard

    Ok, Pedro, zal het dan wel niet zijn. Ik probeer gewoon alles na te lopen. Ga zometeen naar Den Haag, mooie proefrit :-D
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot
    Dat ding heeft wel een stekkertje, dus is elektronisch. Weet iemand waar die door aangestuurd wordt?
    Door je contactslot

    bij de latere jaren 80 carburateur wagens werd die afsluiter vaak met een 'cutoff' schakeling uitgerust; dat is een klein elektronisch kastje wat bij een toerental boven de *** en geheel gesloten gasklep de spanning van die afsluiter afhaalt. meestal is dit niet stroringsgevoelig, maar je kunt altijd even kijken of de afsluiter wel spanning krijgt.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Inmiddels paar honderd kilometer zonder problemen gereden. Mocht het weer mis gaan dan meld ik me wel weer. Kan in ieder geval weer wat ontspannener rijden :-D
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  10. #29

    Standaard carb reiniger

    dis alleen voor de veiligheid het spuiten van sprays met lopende motor in de carb kan leiden tot motorbranden houd dus gezicht en poederspuit bij de hand
    Event kan je ook backfire krijgen ik weet dit uit ervaring heeft me bijna een auto gekost nou succes
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •