Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: nieuwe a4 2.7 tdi motor turbo kapot?

  1. #1

    Standaard nieuwe a4 2.7 tdi motor turbo kapot?

    Nou dat begint lekker met mijn nieuwe audi, slechts 8000 km gereden en een of ander regelapparaat is kapot en de turbo ook.
    De auto dealer wilde de onderdelen bestellen maar er zat een blokade op.

    Er was een ook schrijven over geweest?
    Ik vindt het allemaal erg vaag, weet iemand of er problemen zijn met de nieuwe TDI motors

  2. #2
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Vervelend zeg!
    RS6 C5
    A3 TDIe

  3. #3

    Standaard

    Nou, het gaat erg lekker met mijn nieuwe audi al meer dan een week kapot en een nieuwe turbo is er niet te krijgen .
    Het kan nog wel een week duren er zijn problemen met de nieuwe motoren(TDI) volgens de dealer.
    Er zijn al meer turbo's kapot gegaan en ze hebben ze niet in voorraad?

    Ik snap er helemaal niks van

  4. #4

    Standaard

    owww dat zuigt wel enorm zeg! ...weet voor de rest niet goed wat er over te zeggen... is niet goed uitgekiend door Audi precies
    Don't drive faster than your guardian angel can fly

  5. #5
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Vervelende zaak idd

    Al verder dan de dealer gekeken? ... telefoontje naar Pon o.i.d. ?
    One liter, driver's licence eater...



  6. #6

    Standaard

    Ja ze zijn er volop mee bezig , het probleem ligt in duitsland.
    De onderdelen zijn er niet waarschijnlijk volgende week de dealer vertelde dat er al meerdere 2.7 tdi met problemen waren.

  7. #7
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Heb je in de tussentijd een leenauto ? ... lijkt me toch het minste wat een dealer kan doen als hij niet aan de onderdelen kan komen (door de blokkade van hogerhand)

    Heb je voorbeelden van andere 2.7tdi verhalen?
    One liter, driver's licence eater...


  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ja ik heb een leenauto , een volkswagen passat, niet verkeerd maar toch.

    De audi die ik heb is helemaal af volledig afgestemd op al mijn wensen.
    Alle opties etc.

    Ik was vandaag nog even bij de dealer, en zag dat hij helemaal onder het stof zat, en dat ze onderdelen van de motor in de auto hadden gelegd(afdekplaat van de motor).
    Ik ben er helemaal ziek van, en er schijnen dus meerdere problemen te zijn , het is een een of andere regelunit die niet goed is en daardoor gaan de turbo's kapot.

  10. #9
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door doit
    Ik was vandaag nog even bij de dealer, en zag dat hij helemaal onder het stof zat, en dat ze onderdelen van de motor in de auto hadden gelegd(afdekplaat van de motor).
    Ik ben er helemaal ziek van, .....
    :? kan ik me wat bij voorstellen ... hou goed in de gaten dat je'm netjes terug krijgt.. (niet met krassen in de lak)

    In ieder geval sterkte met deze rot situatie!
    One liter, driver's licence eater...


  11. #10

    Standaard

    Sterkte man!
    Don't drive faster than your guardian angel can fly

  12. #11

    Standaard

    klopt ik heb op mijn werk laatst ook een collega een turbo zien vern van een 2.7 tdi!

  13. #12

    Standaard

    heb voor mijn werk ook een a6 met 2,7 tdi moeten ophalen in Marseille, ook deze had een kapotte turbo, ofja de turbo zelf was mechanisch in orde, alleen een regelapparaat voor de turbo was kapot. is niet los te krijgen dus komt er een compleet nieuwe turbo op. maar zo te zien komen deze problemen dus vaker voor?

    was fijn rijden met een a6 in noodloop 1100 km rijden, ding reed niet harder dan 130 .

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bart_wijchen
    was fijn rijden met een a6 in noodloop 1100 km rijden, ding reed niet harder dan 130 .
    troost ... veel harder dan 130 rijden mag je toch niet
    Don't drive faster than your guardian angel can fly

  15. #14

    Standaard

    De turbo`s van veel nieuwe auto`s (niet alleen Audi) gaan tegenwoordig kapot. De turbo`s van vroeger werkten met 0,5 bar overdruk en die van de 2.7 TDI werkt met 1,6 bar overdruk. Ze worden veel zwaarder belast, i.c.m. langere onderhoudsintervallen....

  16. #15

    Standaard

    Nou mijn nieuwe audi is dus nu al twee weken stuk aan het eind is nog lang niet inzicht .

    Het is een serieus probleem meerdere auto's met de nieuwe motoren zijn stuk en de onderdelen zijn niet voorraadig of niet goed en moeten eerst vervangen,geruild? worden.

    Al met al kan het nog wel een poosje duren.

  17. #16
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm.... wordt je een beetje goed op de hoogte gehouden door je dealer?

    Lijkt me toch wel het minimale wat ze kunnen doen..

    /me zou helemaal knettergek worden in deze situatie :oops:
    One liter, driver's licence eater...


  18. #17
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.197
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    zwaar kl*te, doit

    het valt me wel op dat er nauwelijks ruchtbaarheid aan wordt gegeven. het lukt audi (pon) blijkbaar nog dit in relatieve stilte op te lossen... ook op motortalk.de lees ik er weinig ophef over.

    ben nu wel extra blij dat ik gekozen heb voor een A6 2.0tdi + extra veel opties, ipv 2.7tdi...

    sterkte!

    en mijn mening zonder te willen stoken in jouw relatie met de dealer: claim eens een wat leukere leenauto! paar dagen passat is zeker geen straf, maar als tegemoetkoming in het langdurige ongemak zou op zijn minst een vergelijkbare A4, of eerder nog een A6, op zijn plaats zijn......

    bij mijn ex-A4 heb ik keer akkefietje gehad met leasemij. ze wilden mij voor 2 weken een ford mondeo als vervangende auto meegeven. ik heb toen een auto geëist "diesel, navigatie, minimaal EUR 50k nieuwprijs" (en ook gekregen!...!...)
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  19. #18

    Standaard

    nou we zijn inmiddels 17 dagen verder mijn auto nog steeds kapot en niemand die ook maat iets weet, ik wordt er helemaal gek van.

    Jarenlang voor een audi gespaard een nieuwe gekocht met alles erop en eraan en dan gebeurt je dit..... :shock:

  20. #19

    Standaard

    Sorry, maar ik had tien dagen geleden de koop al ongedaan gemaakt... :?

    En dan ergens anders een gelijke bestellen met een andere motor.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  21. #20

    Standaard

    Echt heel vervelend voor je!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •