Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 2B motor Compressietest

  1. #1
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard 2B motor Compressietest

    Jaja, ik ben vandaag ook weer even aan het spelen geweest met mn auto(tje) en heb van mn garagist zo'n compressiemeetgeval mogen lenen;

    Van voren af aan de auto naar de motor toekijken:

    Cylinder 1 : 9,5-10 Bar
    Cylinder 2 : 12 Bar
    Cylinder 3 : 9,5-10 Bar
    Cylinder 4 : 12 Bar
    Cylinder 5 : 12 Bar


    Vrij nette waarden of niet?(voor een blok wat inmiddels 317.500 heeft gereden)

    Nu heb mn kop wel een tikkende klep, en ik heb een hekel aan dat geluid, hoeveel werk was dat om te repareren, en is dit mogelijk zonder speciaal gereedschap?

    Ook maakt mn motor een takkeherrie op de spanrollen oid als ie koud is, hoe krijg ik dit weg?

    mzzls

  2. #2

    Standaard

    Nu heb ik niet zoveel verstand van techniek etc. maar ik geloof dat als je een tikkende klep hebt, je ze allemaal moet vervangen omdat je op het oog niet kunt zien welke klep het is, corrigeer me als ik het verkeerd heb!
    Hij die beslist
    Zich weleens vergist
    Brengt meer geld in de kist
    Dan hij die het nooit wist

  3. #3

    Standaard

    Je hebt het verkeerd

    Motor koud
    Kleppendeksel eraf
    Dan met een hamersteel oid op de klepstoter duwen .
    Je kan op het gevoel zeggen welke stoter er tikt .
    Die voelt los aan , de anderen vast .

    Je compressie waarden lijken me meer dan behoorlijk .
    De voorwaarden voor een correcte test zijn :
    Motor warm
    Boegies eruit
    Ontsteking afgekoppeld voor de veiligeid
    Volle battery
    Plankgas geven en blijven geven .
    Starten tot de compressiemeter niet meer verder gaat .
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  4. #4
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Yup, zo heb ik het exact gedaan Pat :-) Ik heb alleen per cylinder de boegie eruitgedraait en het zaakje getest, na de test nieuwe boegie erin en door naar de volgende cylinder.


    Nóg een klein vraagje (laatste ;-)), als ik een van de 100's op contact zet gaat draait de benzinepomp achterin eventjes voor 2-3 sec.
    Bij de 200 is dit niet het geval, da ding doet niks als ik m op contact zet.... moet dat niet, moet die pomp geen druk opbouwen oid??


    Over de kleppen, op die manier kan ik dus testen welke klep teveel speling heeft, maar wat dan?
    Hoe vervang ik dat ding/stel ik m af (hydraulische toch?)

    hoi

  5. #5

    Standaard

    Voor het vervangen van de stoter moet de nokkenas eruit .
    Dat is bijna hetzelfde als een distributieriem vervangen .

    Speciaal gereedschap : momentsleutel

    Waarschijnlijk ook nieuwe kleppendekselpakking .
    O-ring van de waterpomp zou ik ook vervangen .
    Anders heb je grote kans op lekken .
    Die waterpomp moet namelijk los om de distr riem los te kunen
    maken .

    Dat rumoer kan je omlooprol zijn .
    Dat kan je pas testen als de distriem uit de weg is .

    Nadien alles terug juist inbouwen , distributieriem terug spannen
    en de stroomverdeler afstellen .

    Er zijn makkelijker klussen , maar ook moeilijker .
    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .


  6. #6

    Standaard

    die benzinepomp is normaal .
    Mijn 200 doet dat ook .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •