Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 157

Onderwerp: Koud starten 2.2KV motor

  1. #121

    Standaard

    Ik zou zeker eens je andere bougies checken.
    Quattro Powaa

  2. #122

    Standaard

    bij deze sus: alle bougies eens losgedraaid, zien me er allemaal ok uit, zie onderstaande foto's,

    betekent dit dat we onsteking kunnen uitsluiten, of niet? Of andere delen?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #123

    Standaard

    kijk ook even of ze geen corrosie hebben (porcelein gedeelte)
    bougie kan doorgeslagen zijn met als gevolg,, lekstroom
    proud s4 owner

  4. #124
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Elektroden zien er inderdaad keurig uit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #125

    Standaard

    er is geen corrosie te zien aan het porseleinen gedeelte, dus denk echt wel dat debbougies volledig OK zijn.

    Enige wat ik me nu afvraag is wat ik daarmee kan uitsluiten als "stotter"-oorzaak.
    Kan de onsteking verkeerd afgesteld staan, maar de bougies er toch volledig in orde uitzien?
    Kunnen de injectoren toch verstopt zitten ?

    Want hier stopt momenteel zo'n beetje m'n kennis, vandaar :-)


  6. #126

    Standaard

    een aantal nieuwe bougies kosten ook niet de hele wereld!
    probeer gewoon nieuwe bougies kan je dat ook weer uitsluiten 8)
    proud s4 owner

  7. #127

    Standaard

    tja, de bougies zijn nog geen 1000km geleden vervangen, en probleem was ervoor en erna 't zelfde, dus bougies sluit ik echt wel uit hoor ... :-)

  8. Ad
  9. #128

    Standaard

    de reden dat ik de bougies er eens uitgehaald heb, was omdat men zei dat je daaruit een en ander kunt afleiden.
    Dus de mijne zien er goed uit, dus vraag ik me af wat me dit nu leert: mengsel niet te rijk, da's zeker.
    Maar kan bvb ontstekingstijdstip verkeerd staan, of zou dat dan leiden tot iets zichtbaars op de bougies door een slechte verbranding?
    Of kan het dat ondanks de goed uitzoiedne bouigies, wat dan toch wijst op goeie verbranding, de injectoren toch verstopt zitten?
    Of dat de brandstofpomp te weinig druk geeft?

    Ik vraag me dus gewoon af in welke richting ik nu best verder zoek na deze bougietest met de hierboven vermelde en zichtbare resultaten.

  10. #129

    Standaard

    Aan de bougies zal het zo te zien zeker niet liggen.

    Voor de rest is al waar ik nog zou kunnen opkomen reeds hiervoor gezegd.

    M'n 100 had dat schokken op lage snelheid en bij lage toeren dus ook. Toen ik en matteus hem gaan bekijken zijn vorig jaar was er zelfs amper mee te rijden... schokkend vertrekken tot en met.

    Met wat te draaien en te rijden verminderde dit, om uiteindelijk na wat bollen nooit meer voor te komen. Dat was volgens mij gewoon vuil in het brandstofcircuit...

    Dus mss wie weet... rijdt eens +1000km door met je auto. Mss verdwijnt het ook wel. Stilstaan is NIET goed remember
    Quattro Powaa

  11. #130

    Standaard

    anders haal je ff de injectoren eruit en controleer je ze met
    de "maatbeker truc"
    proud s4 owner

  12. #131

    Standaard

    einde deze week wordt de ontsteking gecheckt, dan heb ik alvast daarover uitsluitsel

  13. #132

    Standaard

    Net even alle fotootjes bekeken. Keurig, alle 5. Daar ligt het echt niet aan! Lekker terugdraaien dus.
    Je hebt toch wel onthouden welke bougie uit welke cilinder kwam? Eén dingetje viel me op, namelijk. 't Is jammer dat niet alle foto's even scherp zijn, maar de bougie op de laatste foto (nr. 5) ziet er wat witter uit dan de rest... het porcelijn lijkt witter... of is het een product van mijn verbeelding? Indien een injector niet helemaal meedoet lijkt me dat een verdachte, die cilinder zal het armst lopen! 't Is maar een gooi, natuurlijk.
    Te rijk loopt'ie sowieso nie Dan waren ze zwart geweest. Ze zijn allemaal een beetje wittig, dat duidt op een ietsie arm mengsel. Mijn CGT heeft ook wat wittige bougies na -tig duizend kilometertjes. 'k Zal eens kijken of ik van't weekend een fotootje voor je maken kan na een ritje.
    Of het de ontsteking is? Hmmm... Zouden ze dan niet eerder zwart zijn vanwege overbrande brandstof -> rijk mengsel?

  14. #133

    Standaard

    ja, zou ik ook denken van die ontsteking, maar checken gaat snel, dus laat ik toch even doen deze week, kan ik alweer wat uitsluiten.
    Wat die foto's betreft: dat wat witter op foto5 ligt puur aan de foto hoor, was nog niet zo simpel om die digicam ietwat scherp te laten focussen op de bougie, en niet op de grond :-)
    En jahoor, een voor een uitgedraaid en direct wxeer ingedraaid, allen op zelfde plaats dus!
    Ik gok zelf nog steeds op wat verstopte injectoren ....

  15. #134

    Standaard

    injectoren controleren dan maar
    of je koopt een flesje injector reiniger kijken of het wat doet
    proud s4 owner

  16. #135

    Standaard

    Vandaag auto dagje buiten laten staan om eens een echte koudstart te proberen, bij lichte vriestemperaturen dus.
    En wat denk je: wagen startte (met afgekoppelde koudstartsproeier !) op slag, nog een stuk beter dan als ie (ook met afgekoppelde koudstartsproeier) in de garage overnacht heeft.
    begrijpe wie begrijpe kan ... (ik begrijp er alvast niks meer van ...)

  17. #136

    Standaard

    dit kan ook toevallig zijn! isv al gereinigt?
    proud s4 owner

  18. #137

    Standaard

    nee, nog geen tijd gehad daarvoor.
    Kan natuurlijk toeval zijn, maar normaal gezien kan ik gewoon voorspellen hoe ie zal starten (waarm, koud, af of aangekoppelde koudstartsproeier)
    Enige overeenkomst is dat hij nu in de vrieskou even goed startte alsof ie een weekje stilgestaan had in m'n garage, dan start ie ook altijd zo perfect, net of ie staat te wachten om weer eens te draaien :-)

  19. #138

    Standaard

    maar even om kort te zijn: de grootste klacht was toch schokken bij het rijden?. denk ook aan simpele dingen zoals een verstopt brandstof filter!
    zoemt de pomp?
    proud s4 owner

  20. #139

    Standaard

    pomp zoemt, en brandstoffilter is vernieuwd enkele weken terug.
    Morgen ontsteking nakijken ...

  21. #140

    Standaard

    je hebt gewoon een audi 'Polar' gekocht..

    Maar serieus. Ik hoop dat je het euvel snel kunt vinden.
    Het is een interessant topic geworden. Maar liever natuurlijk dat je het probleem met 2 relply's opgelost hebt.
    Number one in the hood G!

Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •