Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
Resultaten 141 tot 157 van de 157

Onderwerp: Koud starten 2.2KV motor

  1. #141

    Standaard

    dat wou ik ook! Begint me behoorlijk tegen te steken moet ik zeggen dat het zo moeilijk te vinden is ....
    Je kan moeilijk vanalle dure onderdelen gaan vervangen zonder garantie op succes. Heb al (heel) groot onderhoud laten doen met riem enzo, koppelingscilinders vervangen, nieuwe radiator

    Dus hoge kosten wil ik moemnteel echt wel vermijden
    Even afwachten wat de ontsteking ons morgen leert ...

  2. #142

    Standaard

    Ok, de ontsteking kunnen we ondertussen van het lijstje schrappen! Die is gecheckt en staat perfect. (voor gebruik met benzine 98RON)
    Onsteking op 18
    Toerental 800 t/m

    Men vermoedt bij de dealer ook dat 1 of meerdere injectoren wat verstopt ziten

  3. #143

    Standaard

    Het zit je niet mee he? :-?
    Eerder opperde iemand: doorrijden (evt met injectorreiniger) en misschien dat de verstopping er vanzelf uit gaat. Vind ik geen gek idee, het is in elk geval wel heel makkelijk
    En anders... de injectoren schoonmaken. Ik had geloof ik op dit forum gelezen dat ze er niet zo makkelijk uitkomen. Wat ouderwetse kruipolie erop en een paar dagen wachten zou uitkomst kunnen bieden. Daarna zachtjes eens proberen. Die dingen zijn toch geschroefd? Dan wel voorzichtig zijn met de schroefdraad in de aluminium kop.

  4. #144

    Standaard

    Als je het echt niet vindt... bol gewoon eens 1000km met injectorreiniger en fuel system reiniger

    Grote kans dat het weg is!
    Quattro Powaa

  5. #145

    Standaard

    ja, daqt ben ik inderdaad in eerste instantie van plan, gewoon een eind doorrijden, en hopen dat het betert!


  6. #146
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Kun je eens wat foto's maken? Vooral van het vacuumsysteem?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  7. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mink
    Wat ouderwetse kruipolie erop en een paar dagen wachten zou uitkomst kunnen bieden.



    Die injectorenzitten met een dikke o-ring in hun zitting .
    Wat je daar met kruipolie wil gaan doen is me een raadsel ?
    Heb touwens nog nooit een gecshroefde injector tegengekomen bij eender welk merk .

    Mensen , Bartdc zoekt naar een oplossing , niet naar indianenverhalen die geen sikkepit met de zaak te maken hebben .


    @Bartdc . Om de injectoren eruit te halen heb je een soort mini koevoet nodig die achter de injectorhaakt en zich afzet op het kleppendeksel .
    Daarmee wrik je de injector eruit .
    Het kan ook met twee dikke schroevendraaiers , maar dat is mat mindr failproof .

    Bij het terugplaatsen moet je zeker de o-ringen vervangen want die zijn platgedrukt .

    Pat




    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  8. Ad
  9. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mink
    Wat ouderwetse kruipolie erop en een paar dagen wachten zou uitkomst kunnen bieden.



    Die injectorenzitten met een dikke o-ring in hun zitting .
    Wat je daar met kruipolie wil gaan doen is me een raadsel ?
    Heb touwens nog nooit een gecshroefde injector tegengekomen bij eender welk merk .

    Mensen , Bartdc zoekt naar een oplossing , niet naar indianenverhalen die geen sikkepit met de zaak te maken hebben .


    @Bartdc . Om de injectoren eruit te halen heb je een soort mini koevoet nodig die achter de injectorhaakt en zich afzet op het kleppendeksel .
    Daarmee wrik je de injector eruit .
    Het kan ook met twee dikke schroevendraaiers , maar dat is mat mindr failproof .

    Bij het terugplaatsen moet je zeker de o-ringen vervangen want die zijn platgedrukt .

    Pat




    Pat

    Volledig mee akkoord

    De injectoren kun je er ook uithalen door op het aansluitmoertje achteraan een tang te zetten (en dan stevig krijpen) , en dan met een schroevendraaier tegen de tang "wringen" , zo haal ik ze er altijd uit.
    Wat je ook kan doen (is misschien zelfs nog makkelijker) , is een platte metalen lat (strip) nemen , en daar op de kop een gleuf inslijpen die precies over de injector past . (door de moer achterop die iets groter is , heb je dan "grip" )en dan met die lat de injectoren eruit wippen.
    "What do you feed your car?
    -> 95, sometimes 98 and once in a while a Honda..."

  10. #149

    Standaard

    Ehm... ik probeer een beetje mee te denken, maar het blijkt dat dit mijn kennis overstijgt. Ik dacht dat die dingen geschroefd waren :oops:
    Leermomentje!

  11. #150

    Standaard

    Heb net een gaatje (of beginnend gaatje, denk niet dat het er volledig door is, misschien wel scheurtje, kan ik niet zien) ontdekt in de luchtaanzuigkap (zie foto, zo heet dat ding toch?)

    Dient dit geheel vacuum te zijn? Indien ja, zit hier natuurlijk een mogelijk vacuumlek, met het stoteren tot gevolg.

    Of verkoop ik nu onzin? :-)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #151
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Lijkt me wel zo goed als die helemaal dicht is. Is na de spinnekop en stuwschijf. Denk dat je de dader gevonden hebt.
    Koekje erbij?

  13. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartdc
    Of verkoop ik nu onzin? :-)
    Neen zeker niet .
    K-jetronic's zijn bijzonder gevoleig aan vacuumlekken .

    Je zuigt lucht aan die niet gemeten is , en waarvoor de bijbehorende hoeveelheid brandstof niet geinjecteerd wordt .
    Nu lijkt me dit wel een relatief klein lekje , het zal al je problemen niet oplossen , maar je bent op de goede weg denk ik .

    Zo'n kap heb ik nog wel enkele van ligggen moest hij erger beschadigd zijn het lijkt .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  14. #153

    Standaard

    OK, dan ga ik hiermee eens experimenteren, ens proberen afdichten tijdelijk en ziet wat verschil dat eventueel geeft.
    Alvast bedankt voor 't aanbod Pat!
    Ik hou jullie op de hoogte ! :-)

  15. #154

    Standaard

    tip van mij! koop een fles remreiniger en laat de motor lopen
    spuit gedosseerd op plekken waar jij denkt waar het niet pluis is
    als het toerental opeens verandert (hoger) zal daar ergens een lek zitten
    proud s4 owner

  16. #155

    Standaard

    net de auto een,s goed warm gereden, het vermeende gaatje in de aanzuigbaas dichtgehouden, maar jammer genoeg geen verschil afgedekt of niet, dus waarschijnlijk is het geen echt gat, enkel oppervlakkig.

    Ondertussen denk ik subjectief gezien dat het schokken wat verbeterd is, heb er weer een flesje injectorreiniger ingegooid, en rijdt wat steviger door dan in 't begin (was wat voorzichtig in begin wegens de zeer rustige rijstijl van vorige eigenaar)
    In de gaten te houden hoe 't evolueert, maak me er niet al teveel zorgen over momenteel, auto rijdt verder prima! (en dat remvloeistofprobleem (zie ander topic) vind ik pas echt een probleem!)

  17. #156

    Standaard

    weer even verder ondertussen. Remplobleem opgelost 'zie ander topic), en schokken veel verbeterd door injectorreiniger. Binnen enkele weken nog eens een busje indoen.
    Wagen rijdt echt prima nu , en uiteraard een plezier om rijden zo'n 5-cilinder :-)

  18. #157

    Standaard

    mooi!
    my first quattro was a wilkinson

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •