Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 157

Onderwerp: Koud starten 2.2KV motor

  1. #1

    Standaard Koud starten 2.2KV motor

    heb hier ondertussen vanalles gelezen over koud starten en dergelijke, maar toch m'n probleempje voorleggen:

    Heb dus een 90 type 89 bouwjaar '88 met 2.2 KV motor (in belgie dus)
    Symptomen:
    de auto had een week stilgestaan, en startte daarna direct.
    Nu, als de wagen na enkele uren terug koud staat, of gewoon de volgende dag, dan start hij koud pas na enkel seconden doorstarten. (eerst gewoon sratmotor die draait, dan komt er wat leven in, net ,iet aanslaan, en dan uiteindelijk toch, enele seconden op 1500-1600 toeren, en dan mooit terugvallen, wel eerste 2-3 seconden niet mooi rond lopen, daarna wel.
    Rij ik hem dan uit de garage, en leg ik hem stil, om na een minuutje of wat terug te starten, dan is er geen enkel probleem meer (hoewel hij eigenlijk nog even koud staat) , direct starten dus. Ook warm geen enkel probleem.
    Nu heb ik hier al vanalles gelezen over ondermeer de koudestartsproeier, of lekkende injectoren.
    Een verder symptoom is dat de wagen wat schokt op lage toeren, niet overdreven, maar toch. Op stationair toerental zou hij ook wel eens durven schokken (niet constant, zo om de paar seconden precies een cilinder die mist ofzo)

    Waar begin ik best te kijken? De wagen heeft 122.000km (oja, nogvergeten vermelden dat de 158.00 waarvan eerst sprake, verkeerdelijk afgelezen waren door een verregend raam :-) ), heeft de laatste jaren erg weinig gereden.
    Dus ik heb al een flesje injectorreiniger liggen, en er gaan deze week nieuwe bougies in.

    Duiden deze symptomen op andere zaken?

  2. #2

    Standaard

    heb ondertussen bij de dealer gevraagd om de carterontluchting te controleren, en ook de koudstartsproeier. Auto zal pas klaar zijn eind deze week (men is nog niet begonnen aan de wagen)
    Er zal een groot onderhoud gebeuren, en normaal gezien distributieriem vervangen (met spanrol, waterpomp, krukas en nokkenaskeerring, V-riemen)

  3. #3

    Standaard idd

    Idd koudstart sproeier warmloop regelaar en vooral lekkende injectoren veroorzaken deze malaise event is de multi temp sensor dood
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  4. #4

    Standaard

    lekkende injectoren, tja, ik hoop dat een busje injectorreiniger daar wat kan aan verhelpen. Hij start wel perfect als hij warm staat, dus ik hoop dat het 'enkel' aan de koudestartsproeier ligt, of beter nog: aan de bougies, en misschien ook niet te onderschatten: oude benzine in de tank! (afgelopen jaar heeft de wagen slechts 150km gereden ... dus laatste tankbeurt dateert van ergens in 2005 ...)

  5. #5

    Standaard

    Oude benzine is zeker nooit goed! Benzine zou ik deze tijd zelfs al 'vervallen' zijn na 3 maand. Ik zit nu ook nog met benzine van meer dan een jaar oud in de tank = niet goed.
    Quattro Powaa


  6. #6

    Standaard

    ok, ik wacht even af tot de auto klaar is bij de dealer, tank is nog 1/3 vol, dus gauw benzine leegrijden en dan nieuwe erin, samen met injectorreiniger

  7. #7

    Standaard

    En als het wel de koudstartsproeier is heb ik er nog wel 1 voor je liggen
    De Kracht Van Audi En VW Samen

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartdc
    ok, ik wacht even af tot de auto klaar is bij de dealer, tank is nog 1/3 vol, dus gauw benzine leegrijden en dan nieuwe erin, samen met injectorreiniger
    Je kan beter de tank niet volgooien als je er injectorreiniger ingooit .
    Je kan beter dat product toevoegen in de tank als er maar bvb 20L inzit , dan is de concentratie van dat spul ( injectorreiniger) veel beter en zal dus een betere werking hebben.

    O ja , mijn coupé GT (ook een KV blok) heeft dat ook , dat hij op stationair toerental zo om de zoveel tijd eens licht 'schud' . (precies of hij slaat eens een cilinder over)...
    Na het vervangen van : delcokap ,rotor ,bougiekabels,bougies,injectorleidingen,injectieko p,injectoren, en vacuumslangetjes en het toevoegen van injectorreiniger en een groot onderhoud heeft hij het nog steeds ...
    Het is niet echt storend , en hij blijft onder alle omstandigheden mooi draaien , dus heb ik er voorlopig vrede mee genomen.
    Hij trekt nog steeds supergoed , en verbuik valt ook goed mee voor een 2.2 met 295.000km
    "What do you feed your car?
    -> 95, sometimes 98 and once in a while a Honda..."

  10. #9

    Standaard

    ok, ben benieuwd wat het bij de mijne doet, de mijnook last van wat schokken op lage toeren ...
    Op verpakking injectoreiniger staat tank tot 20l leegrijden, dan spul toevoegen, dan eindje rijden, en dan voltanken, maar dus beter blijkbaar niet voltanken daarna..

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartdc
    ok, ben benieuwd wat het bij de mijne doet, de mijnook last van wat schokken op lage toeren ...
    Op verpakking injectoreiniger staat tank tot 20l leegrijden, dan spul toevoegen, dan eindje rijden, en dan voltanken, maar dus beter blijkbaar niet voltanken daarna..
    Inderdaad , het is beter om dat product met die 20L zo op te rijden , dan is het beter van werking , dan wanneer het verdund is met 70L benzine
    "What do you feed your car?
    -> 95, sometimes 98 and once in a while a Honda..."

  12. #11

    Standaard

    Houdt dat risico's in voor andere ondelen, zo'n injectorreiniger? Of kan het allemaal maar goed zijn?

    Aan te raden merk?
    Quattro Powaa

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Tunap levert goed spul.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve
    Houdt dat risico's in voor andere ondelen, zo'n injectorreiniger? Of kan het allemaal maar goed zijn?

    Aan te raden merk?
    WHYNN'S
    "What do you feed your car?
    -> 95, sometimes 98 and once in a while a Honda..."

  15. #14

    Standaard

    ik heb Bardahl, hadden geen Wynn's in de autoshop, wel vrij duur spul: 22E voor een flesje

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Da's een normale prijs voor dergelijk spul.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Standaard

    Ok, dus eens zoeken achter Tunap, Whynn's of Bardahl

    bedankt

    btw, vandaag eens een hoognodig iets vervangen... de luchtfilter :shock:
    Ook het huis dan eens mooi uitgekuist, carterventilatie heeft mooi haar werk gedaan. Opmerkelijk was het toen ik hem starte, hoe veel vinniger en gretiger hij op het gas was. Die oude was echt een muur voor de lucht.

    oud&nieuw :-D :
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Quattro Powaa

  18. #17

    Standaard

    Dit zou dus iets goed zijn voor de 100...?

    http://www.wynns.be/product.aspx?nav...4&p=55964&l=EN
    Quattro Powaa

  19. #18

    Standaard

    Sow, het fenomeen onderhoud was 'm zeker vreemd? :oops:

    Wynns gebruik ik nooit, daar heb ik nog al eens wat bedenkingen over zeg maar.

    Forté kun je er ook in kieperen...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    Sow, het fenomeen onderhoud was 'm zeker vreemd? :oops:

    Wynns gebruik ik nooit, daar heb ik nog al eens wat bedenkingen over zeg maar.

    Forté kun je er ook in kieperen...
    slechte ervaringen met wynns
    Quattro Powaa

  21. #20

    Standaard

    Ja, nogal. Meestal goedkope shit-zooi die weinig uithaalt.

    Je kunt er beter wat meer aan uitgeven, dan heb je ook wat.

    Trouwens: De dealer heeft dat spul ook wel, gewoon met een Audinummer geloof ik zelfs. Ik dacht dat het qua prijs niet eens veel uitmaakt.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •