Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Audi 80 TD, slecht starten, flink roken en geen vermogen.

  1. #1
    Guest

    Standaard Audi 80 TD, slecht starten, flink roken en geen vermogen.

    Even een vraagje aan de techneuten onder ons:
    Ik heb voor een maatje van me de turbo van z`n Audi 80 laten reviseren bij mij op de zaak.
    Na het inbouwen trok ìe slecht dus zei ik dattie de overdrukklep moest afstellen. Dat heeft hij gedaan maar nu, na 1000Km start het ding slecht, rookt als een ketter en gaat niet harder dan 100Km/u. Nu schijnt hij die klep op minimaal(helemaal open?) te hebben afgesteld.
    Ik denk zelf dat die problemen komen omdat die klep veel te licht staat en bij het minste geringste de druk afblaast. Met als gevolg te weing O² en dus een onvolledige verbranding. Heb ik dit goed of heeft er iemand nog andere suggesties?

    Alvast bedankt


    Mvgr Tenz

  2. #2

    Standaard

    vraag het even op nl.auto of gummen.org (garage forum), daar zitten wat meer techneuten.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Heeft een TD een luchtmassameter? Dit klinkt namelijk verdacht als een overleden exemplaar...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Da`s een hele goeie! Totaal niet aan gedacht. Laat ik wel ff weten, wordt vervolgd.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Heb nog even overlegd met een vriend die voor z'n beroep aan deze auto's sleutelt, maar er zit dus geen LMM in de TD, die kwam pas in de TDI.

    Wat er mis kan zijn:

    -wastegate vast
    -turbo dood
    -intercooler gescheurd
    -luchtfilter vuil

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Ok, thnx. Ik was er ondertussen ook al achter dattie geen LMM had maar ik zal de overige opties aan `m doorgeven. Turbo dood lijkt me sterk, tenzij hij `m verkeerd heeft ingebouwd en het ding geen olie heeft gekregen. Ik denk zelf dat het hem toch in de waste-gate zit.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #7
    Guest

    Standaard

    Turboslang gescheurd misschien? Heb met een A6 TDI ooit dezelfde klachten gehad. Bleek bij mij de slang te zijn.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard turbo

    bij mijn ouwe op zijn s350 td(mercedes)zat de turbo zelfs los!!!! had geen vermogen en je hoorde em suisen.... misschien een idee???ik vond hetzelf een vreemd verhaal, maar het was toch zo volgend de dealer...

  10. #9

    Standaard

    controleer maar of de pomp en distributie op tijd staat hier ligt het vast aan.

    vr.gr. Rico van der Pol

  11. #10

    Standaard

    kunnen het niet de kleppen zijn? van de cilinders dus zelf

    ik weet dat bij oudere diesels ala 205 d /td bij slecht starten en roken
    het de kleppen kunnen zijn

    of de gloeibougies, dat ie maar op 2 cilinders goed gloeit

    de td is een hele oude motor type d8 ik altijd, veel ouder dan de tdi's

    ik denkt dat het de kleppen zijn imho

  12. #11

    Standaard

    als ik het goed lees heeft hij alleen de turbo eraf gehad en is er dus niets met de kleptiming of brandstofpomp veranderd, dus die opties lijken me af te vallen.

    Trekt hij ook slecht onderin? Bij zo'n TD merk je er onderin nix van of de turbo nou wel of niet werkt, dus daaruit zou je kunnen afleiden of het dus wel aan de turbo ligt. Als de waste-gate te soepel staat afgesteld gaat hij dus ook eerder open en ben je idd zo je turbodruk kwijt, met als gevolg dat hij boven de 2000 toeren ofzo dus absoluut niet het zetje in de rug geeft wat hij normaal hoort te geven. Ik heb dit zelf ooit ervaren, maar de auto ging toen niet roken, maar kwam gewoon heel moeilijk op gang bovenin...

    Ik heb er verder ook niet zo super veel verstand van, maar dat roken moet toch ergens anders vandaan komen dan van de turbo, of hij moet echt kapot zijn gelopen, dan rookt hij wel ja!
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  13. #12
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Geplaatst: Wo Nov 05, 2003 14:53



    Eerste bericht van TenS3 lijkt me
    One liter, driver's licence eater...


  14. #13

    Standaard


    1 van de eerste iig, ja!
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RC
    vraag het even op nl.auto of gummen.org (garage forum), daar zitten wat meer techneuten.
    hmmmmm :roll: heb ff op dat gummen.org forum gekeken en ik vond t een _beetje_ tegenvallen.. :cry:
    veeels teveel grote ego's en kletspraat. Hulde aan dit forum wat dat aangaat ! echt waar. praktische techneuten zijn hier ruim aanwezig, dat heb ik al wel gemerkt. www.problemcar.nl vind ik ook een echte topper.

    groetjes Wouter

  16. #15

    Standaard

    haha niet eens gezien dat het zo'n oude topic was, naar aanleiding van de laatste reactie voor mij bij dit topic gekomen...... pfff iets beter kijken voortaan dus
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  17. #16

    Standaard

    het meeste heb je al gehoord maar ik zet het eff op rijtje
    zoals je dat beschrijft krijgt de motor te veel diesel veroorzaakt door het verlies van lucht.
    oorzaken
    turbo druk te laag-lek in het systeem-slang gescheurd, turbo overleden, westgate verkeerd afgesteld,veer in de westgate overleden, intercooler lek, regelklep turbo druk defect( indie aanwezig)
    verstuivers lekken
    katalisator verstopt

    haal het slang voor het aansturen van westgate los,
    wel slangetje digtknijpen, kijk wat er da gebeurt, de klep hoort dan helemaat digt te gaan, niet te veel toeren maken met de auto anders valt de turbo over zijn toeren
    vrouwelijke hand en paarden tand mag nooit stilstaan

  18. #17

    Standaard

    Hmm, een westgate waar vind je die onder de motorkap?

    Of heb ik de invoering van het fonologisch spellingsysteem gemist?


    Kan iemand me uitleggen waarom we nu, anno 2005, een probleem van November 2003 proberen op te lossen?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Kan iemand me uitleggen waarom we nu, anno 2005, een probleem van November 2003 proberen op te lossen?
    Uhm.....

    Het schikte nu pas? :twisted:

  20. #19
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    is het eigenlijk opgelost??
    '01 rs4 641 ps

  21. #20

    Standaard

    Al jaren geleden :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •