Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: drukaccumulator

  1. #1

    Standaard drukaccumulator

    Wat is een drukaccumulator bij een audi 80 quattro uit '83? Dat is toch een drukvatje na de pomp in de benzineleiding om constante benzinedruk te houden toch?

    Kan iemand mij vertellen wat er nu precies in dit onderdeel zit, of het een hol tonnetje is, of dat er toch nog iets speciaals in zit want het ding moet bij de dealer namelijk iets van € 200 kosten en dat vind ik aardig aan de prijs voor een drukvatje.. dus ik dacht; wat zijn de mogelijkheden om het zelf te maken?

    Iemand iedeen tips, of toevallig nog een 2e handsje liggen?

  2. #2
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb zo'n ding opengehaald van een 200Q uit 1986. Had problemen met constante druk in leidingen, daar schijnt die accumulator oa voor te zorgen.

    Het is een cylindrische buis, met erin een los compartiment met een dikke veer erachter. Volgens mij doet het ding niet meer dan opvangen van drukverschillen in de leiding bij voluit gas geven. Had dat ding eruit gehaald, en merkte geen verschil in rijgedrag.

  3. #3

    Standaard

    okey thanks voor de info, dus geen verschil? Ook niet bij ineens vol gas geven?

    Ik heb namelijk een KG blok uit een 200 Turbo in de 80q gelegd en heb ook wat brandstof problemen. Slecht starten bij warme motor en schokken en stoten bij ineens gas intrappen. Komt nu een nieuwe pomp onder en nieuwe injectoren.

  4. #4
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Heb je er een andere IC ingelegd/de fuel-cut losgekoppeld?

    Die accumulator kan (alhoewel de behuizing anders kan doen denken) weinig kapot aan.... Ik heb er evt nog een in een sloper zitten, alleen het loshalen ervan zal een uitdaging op zich zijn....

  5. #5

    Standaard

    Nee ik heb de originele sturing er nog op zitten. Een Fuel cut hoe werkt dat? heeft dat te maken met dat inhouden misschien? Weet jij eventueel ook wat het lucht slangetje is dat ook op de motorsturing unit is aangesloten?

    Okey, ik ga binnenkort alles eronderuit halen en dan zal ik zien of deze werkelijk kapot is.


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leon80audi
    Nee ik heb de originele sturing er nog op zitten. Een Fuel cut hoe werkt dat? heeft dat te maken met dat inhouden misschien? Weet jij eventueel ook wat het lucht slangetje is dat ook op de motorsturing unit is aangesloten?

    Okey, ik ga binnenkort alles eronderuit halen en dan zal ik zien of deze werkelijk kapot is.
    die fuelcut zit in de comp verwerkt en geeft als de inkomende melding foutief is een onderbreking aan je brandstofpomp via je relai.
    de oorzaken kunnen heel divers zijn en dan ook nog type afhakelijk..
    turbodruk
    toerental
    temp
    oliedruk
    klopsensor
    lambdawaarde

    in sommige gevallen wordt de wastgateveer te strak gespannen om een hogereturbodruk te verkrijgen en dat vind de comp niet echt fijn.
    bij tunning moet daar dan ook aan gewerkt worden via de chip
    :-D

  7. #7
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Je hebt een flink project ervan gemaakt, waarom maak je het niet af met een eigenbouw elektronische ontsteking? (www.034efi.com)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Tja, is wel een mooie optie. Alleen ben nog beetje huiverig ervoor. Is toch een aardige ombouw he, en heb sinds kort een hypotheek :-| want dat zal ook wel aardig wat kosten..

  10. #9
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    ah mooi, hypotheek op de auto 8)

    Ik snap wat je bedoelt, het kost idd wel wat, maar dan heb je ook een perfect lopende 80!

  11. #10

    Standaard

    Hmm tja maar ja ik heb net nieuwe injectoren gekocht en dan moet ik dus weer nieuwe kopen die je electronicsch kan sturen en das ook wel zonde geld... En zou me er eens echt goed in moeten verdiepen..wat schat je dat zoiets ongeveer kost?

    Mischien wel een idee 2e hypotheek voor de wagen ghe ghe....kunnen we meteen een S4 blok erin lepelen of zo

  12. #11
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    S4 blok is helemaal niet nodig, je kan die 10VT dusdanig ver opporren (heb je Quattro?) dat je menig S4 ermee het nakijken geeft

    Ik zou eens gaan bladeren op www.034EFI.com, en dan vooral op het forum bij de projecten.

  13. #12

    Standaard

    Ik heb idd een quattro

    Voor zo'n ontstekking heb ik momenteel geen geld maar wellicht in de toekomst. Hoeft ook niet allemaal in een keer. Maar ik heb nu een sterke benzinepomp, nieuwe injectoren en wil dat in gaan bouwen. Ik zag op 034efi ook een Drop In Fuel Pressure Regulator, 5 Bar staan. Zou ik zoiets als vervanging van die drukaccumulator kunnen gebruiken?

    Wat ik in een eerder in een post van jouw zag is dat je zei:

    "fuelcut erafhalen, moet je je ECU voor openhalen en weerstandjes solderen. Het kon ook om stekkerpunten 1 en 18 met elkaar te laten kortsluiten"

    Als ik dit zou doen dan kan ik toch de turbodruk verhogen zonder dat de ECU ingrijpt? Ik heb een Lambdameter dus ik kan de verbranding in de gaten houden.
    Ik heb zo'n 3voudig ventil die ik tussen de drukleiding naar mijn wastegate kan zetten om deze zo "voor de gek kan houden"

  14. #13

    Standaard

    Nog ff een vraagje, ik zou ook zelf een rvs pijp dicht kunnen maken met 2 aansluitingen als buffer ipv de drukacc. als deze iets schuin eronder hangt blijft de druk toch ook behouden?.... een stukje van 50 cm krijg ik wel kwijt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •