Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Trillende a3 bij optrekken

  1. #1

    Standaard Trillende a3 bij optrekken

    Goedendag,

    Ben een trotse bezitter van een audi a3 1.9 tdi uit 98, al redelijk wat kilometers erop zitten. Nu heb ik bij optrekken een erg trillend gevoel/geluid, voor mijn gevoel komt het van mijn aandrijving af, deze trilling blijft gewoon tot 120 km per uur.

    Verschillende mensen zeggen tegen mij dat het mijn homokineet is en dat een oplossing is deze te wisselen met de andere kant. Nu is mijn vraag is dit een bekent probleem en hoe weet ik als het de wielzijde is of de bakzijde. En is wisselen niet een uitstel executie? En is het wel mijn homokineet ik heb niet een ratelend geluid wat ik veelal lees hier in forums. Ik weet er wordt veel geschreven over homokineten maar heb niet het juiste topic kunnen vinden wat mijn vraag beantwoord. Ik lees vaak over tikken bij insturen, zelf heb ik alleen in de ochtend dat bij mijn eerste stuur beweging ik een tik hoor maar het is niet contstant.

    Tweede vraag het wisselen van schokbrekers achter is dit een grote klus?

    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Waarom zou je willen wisselen? Koop gewoon een nieuwe? (idd uitstel van.. )
    Accept no substitutes or fakes

  3. #3

    Standaard

    Congrats met je eerste technische antwoord Von! :mrgreen:

    @TS: dit zou inderdaad goed de homokineet bakzijde kunnen zijn. Dan hev je wel trillingen en geen ratelend geluid.

    Omwisselen is vrij onzinnig, zo duur zijn die dingen nou ook weer niet, en het is maar de vraag of het je probleem oplost. Wél weet je dan zeker dat je met halfbakken spul de weg op gaat, en heb je een keer zoveel werk.

    Los van het feit dat wisselen lang niet altijd gaat, ivm dikteverschil van de aandrijfassen. (Ter comensatie van het lengteverschil, zodat het gewicht identiek is) Geen idee hoe dat bij jou zit.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  4. #4

    Standaard

    Trilt ie ook met remmen?



    Enne Appie ik weet wel wat hoor :P
    Accept no substitutes or fakes

  5. #5

    Standaard

    Appie en Vonnie bedankt voor jullie reacties/opmerkingen. Ga vandaag in ieder geval even kijken als ik een homokineet kan bestellen, voor de bakzijde, neem aan dat ik dan een set bestel voor elke kant1? Zie namelijk op internet dat ze steeds praten over 1 kant voor de bakkzijde prijs rond de 100 euro reparatie setje.

    Vonnie bij het remmen trilt hij in het begin niet maar denk de laatste paar kilometers voel ik een trilling


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vonnie
    Enne Appie ik weet wel wat hoor :P
    ;-)


    Ik zou er even achter zien te komen welke kant er speling heeft. Vaak voel je het al als je de as bij de betreffende homokineet vastpakt en stevig heen en weer sjort.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  7. #7

    Standaard

    Het is lastig om te bepalen welke kant nou speling heeft. Merk toen ik dit ging testen bijna geen spelling was aan beide kanten. en heel klein beetje.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Heeft deze uitvoering niet toevallig een dualmass-vliegwiel?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  10. #9

    Standaard

    daar dacht ik bij deze topictitel ook al meteen aan!
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  11. #10

    Standaard

    Ik heb het ook gehad, dat trillen, en de oorzaak is meestal best moeilijk te achterhalen.

    Bij mij bleek het uiteindelijk mijn fuseestuk te zijn... Ja ik was ook met stomheid geslagen
    Accept no substitutes or fakes

  12. #11

    Standaard

    Beetje late reactie maar net terug van vkantie (bali) maar TenS3 wat bedoel je daar dan mee dual mass vliegwiel?

    Ga zaterdag denk ik toch even mijn homokineten omdraaien is denk ik 4 uur werk en dan even kijken als er iets verander, want had voor mijn vakantie aan mijn aandrijf assen lopen trekken maar merkte dat er wel iets spelling was aan beide assen. Hou jullie op de hoogte

  13. #12

    Standaard

    heb je al een oplossing gevonden voor de trillingen in je audi a3?
    Audi A3 '02 1.9TDI Ambition

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneed
    Beetje late reactie maar net terug van vkantie (bali) maar TenS3 wat bedoel je daar dan mee dual mass vliegwiel?
    Vertaald het tweemasssavliegwiel. Slim bedacht maar niet zo degelijk uitgevoerd, waardoor het bij hogere kilometerstanden nog wel eens stuk wil gaan, met inderdaad trillingen in de aandrijflijn tot gevolg.

    Da's een goede om te (laten) checken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •