Waarom zou je willen wisselen? Koop gewoon een nieuwe? (idd uitstel van.. )
Goedendag,
Ben een trotse bezitter van een audi a3 1.9 tdi uit 98, al redelijk wat kilometers erop zitten. Nu heb ik bij optrekken een erg trillend gevoel/geluid, voor mijn gevoel komt het van mijn aandrijving af, deze trilling blijft gewoon tot 120 km per uur.
Verschillende mensen zeggen tegen mij dat het mijn homokineet is en dat een oplossing is deze te wisselen met de andere kant. Nu is mijn vraag is dit een bekent probleem en hoe weet ik als het de wielzijde is of de bakzijde. En is wisselen niet een uitstel executie? En is het wel mijn homokineet ik heb niet een ratelend geluid wat ik veelal lees hier in forums. Ik weet er wordt veel geschreven over homokineten maar heb niet het juiste topic kunnen vinden wat mijn vraag beantwoord. Ik lees vaak over tikken bij insturen, zelf heb ik alleen in de ochtend dat bij mijn eerste stuur beweging ik een tik hoor maar het is niet contstant.
Tweede vraag het wisselen van schokbrekers achter is dit een grote klus?
alvast bedankt
Congrats met je eerste technische antwoord Von! :mrgreen:
@TS: dit zou inderdaad goed de homokineet bakzijde kunnen zijn. Dan hev je wel trillingen en geen ratelend geluid.
Omwisselen is vrij onzinnig, zo duur zijn die dingen nou ook weer niet, en het is maar de vraag of het je probleem oplost. Wél weet je dan zeker dat je met halfbakken spul de weg op gaat, en heb je een keer zoveel werk.
Los van het feit dat wisselen lang niet altijd gaat, ivm dikteverschil van de aandrijfassen. (Ter comensatie van het lengteverschil, zodat het gewicht identiek is) Geen idee hoe dat bij jou zit.
Appie en Vonnie bedankt voor jullie reacties/opmerkingen. Ga vandaag in ieder geval even kijken als ik een homokineet kan bestellen, voor de bakzijde, neem aan dat ik dan een set bestel voor elke kant1? Zie namelijk op internet dat ze steeds praten over 1 kant voor de bakkzijde prijs rond de 100 euro reparatie setje.
Vonnie bij het remmen trilt hij in het begin niet maar denk de laatste paar kilometers voel ik een trilling
Beetje late reactie maar net terug van vkantie (bali) maar TenS3 wat bedoel je daar dan mee dual mass vliegwiel?
Ga zaterdag denk ik toch even mijn homokineten omdraaien is denk ik 4 uur werk en dan even kijken als er iets verander, want had voor mijn vakantie aan mijn aandrijf assen lopen trekken maar merkte dat er wel iets spelling was aan beide assen. Hou jullie op de hoogte
Vertaald het tweemasssavliegwiel. Slim bedacht maar niet zo degelijk uitgevoerd, waardoor het bij hogere kilometerstanden nog wel eens stuk wil gaan, met inderdaad trillingen in de aandrijflijn tot gevolg.Oorspronkelijk geplaatst door sneed
Da's een goede om te (laten) checken.