Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: welk merk automaatbak zit er onder een 200 5T 1981

  1. #1

    Standaard welk merk automaatbak zit er onder een 200 5T 1981

    Ik ben erg benieuwt wat voor merk automaatbak onder een 5T gemonteerd werd ,aangezien ik verhalen hoor over onbetrouwbaarheid enz vraag ik me nu wel af wat het merk is.
    Is het bv ZF,Getrag,borgwargner of een japanse bak?
    Het is een 3 bak
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij ZF, maar maak je geen zorgen, mocht hij kapot gaan, hij is om te wisselen met een bak van een typ44.
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  3. #3

    Standaard dank je wel

    Dank je wel Maarten als het een ZF is dan zal het 3hp22 zijn en het verbaast mij dan dat er probs mee zijn aangezien deze bakken bekent zijn om hun degelijkheid hebben jullie enig idee wat er dan kapot zou moeten gaan aan deze bakken?
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  4. #4
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Ik weet dat de ZF-automaatbakken van de typ44 dikke dikke dikke bak ellende is, rommel.
    Ga maar eens in amerika op de sloop kijken, vind je hele area's waar alleen maar typ44 5000's staan, die er terecht zijn gekomen vanwege de bak die kaduuk is.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zoals ik al vermeldde, gebrek aan onderhoud (olie verversen, vooral de diff) en niet bestand tegen snel optrekken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard maar mijn

    Maar mijn auto is geen type 44 het is een 43 de auto heeft al 180.000 gedraait en volgens mij ligt het kapot gaan van de bak gewoon aan slecht onderhoud gewoon veel olie verversen en de zeef schoonmaken.
    Ik weet dat de type 44 ook veel later pas een automaat met quattro kreeg waarschijnlijk zijn dat dan de rotbakken.
    Jou oude 200 had toch ook een automaat sander?
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  7. #7

    Standaard

    Q: Is it true that Audi automatic transmissions are very unreliable?
    A: The transmission and differential are quite robust units and can provide a reasonable lifespan, provided that the maintenance service is performed regularly. Look below for recommended maintenance items. The only element that wears out causing lot of trouble is the seal between the differential and transmission. If it starts to leak, it allows hypoid fluid and ATF to mix, causing damage to both units. To replace the seal one has to remove the transmission, but the job is not much more difficult than replacing the clutch on manual trans. car.

    Okee nou moest ik het weten ook dus automaat rijders het is gewoon gezwets over de slechte automaat bakken je moet alleen op de bovenste punten letten
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  8. Ad
  9. #8
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: maar mijn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bauer
    Maar mijn auto is geen type 44 het is een 43 de auto heeft al 180.000 gedraait en volgens mij ligt het kapot gaan van de bak gewoon aan slecht onderhoud gewoon veel olie verversen en de zeef schoonmaken.
    Ik weet dat de type 44 ook veel later pas een automaat met quattro kreeg waarschijnlijk zijn dat dan de rotbakken.
    Jou oude 200 had toch ook een automaat sander?
    de C3 type 44 is nooit geleverd als quattro en automaat.
    de C4?a6 reeks kreeg deze pas na 1992.
    de autom is wel geleverd als sport/automaat in de laatste serie C3/44 en dze was wel beter bestand tegen de krachten.
    het grootste probleem bestaat nl uit de strekere "turbo"versie met automaat en dan dus voorwielaandrijving. de 2B versie motor (190pk) van de 200 serie was dan ook niet voor niets gekenepen tov de 1B versie motor (200pk)
    natuurlijk is goed onderhoud een vereiste om gezonnde te blijven, maar het blijven gewoon onderbemete automaten........... :shock:

  10. #9

    Standaard dan

    Je hebt gelijk ik was in de war met de V8 quattro deze kon je wel als automaat kopen
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  11. #10
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    die automaten zijn best prima, je moet er alleen niet te veel mee trekken, zoals caravans naar spanje slepen, daar kunnen ze niet goed tegen..
    '01 rs4 641 ps

  12. #11
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Nonsens over dat het gezwets is. Een regeltje op een site (zal wel sjm zijn?) moet niet meteen als pertinente waarheid worden opgevat.
    De keerring tussen bak en motor wordt niet over gerept, die gaat ook veel kapot, met als resultaat dat er olie van de motor de bak inkomt et voila, bak naar de klote, ik heb deze faillure zelf al 3 keer meegemaakt.
    De automaat uit een typ44 is gewoon kut met peren, en dan al helemaal de serie uit de pre-facelifters. (<'87).

    Mijn 200 had een automaat ja, daarom ligt dat ding nu (wachtend) op de sloop, automaat is kapot.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander
    Nonsens over dat het gezwets is. Een regeltje op een site (zal wel sjm zijn?) moet niet meteen als pertinente waarheid worden opgevat.
    De keerring tussen bak en motor wordt niet over gerept, die gaat ook veel kapot, met als resultaat dat er olie van de motor de bak inkomt et voila, bak naar de klote, ik heb deze faillure zelf al 3 keer meegemaakt.
    De automaat uit een typ44 is gewoon *piep* met peren, en dan al helemaal de serie uit de pre-facelifters. (<'87).

    Mijn 200 had een automaat ja, daarom ligt dat ding nu (wachtend) op de sloop, automaat is kapot.
    Huh, dus een auto die verder goed is, is naar de sloop toe, alleen omdat de automaat kapot is? Was revisie of ruil dan geen optie? Of was de 200 verder ook al een beetje aan zijn eind..?

    Is al een boel over gezegd, de oudere automaten van Audi. De één zegt er de grootste heibel mee te hebben gehad, de ander (ik) zweert erbij. Mijn vader en ik hebben 5 5-cilinders met automaat gehad over een tijdsbestek van pakweg 15 jaar en een hele,heeeeleboel kilometers met die dingen gemaakt (allemaal 3- en 4-bak automaten in coupé GT en diverse types 100). We hebben er nog nooit problemen mee gehad.

    In één ding waren (en zijn!) we alleen errug strikt: Tijdig bakolie verversen en filter schoonmaken en onze rijstijl aanpassen aan het karakter van de auto: take it easy, you know!

    Vwb al die automaten in Amerika: Een ieder weet wel hoe een Amerikaan met het onderhoud van zijn wagen omgaat. Zodra die auto's een paar jaar oud zijn wordt er doorgaans geen moer meer aan gedaan. Audi of geen Audi.
    "Ik weet het zeker! ...., denk ik"

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koepie
    Huh, dus een auto die verder goed is, is naar de sloop toe, alleen omdat de automaat kapot is? Was revisie of ruil dan geen optie? Of was de 200 verder ook al een beetje aan zijn eind..?
    Nee, reparaties aan Audi's zijn daar duurder. Maar ook niet kom je regelmatig verder keurige type 44 automaten tegen op de sloop, met een defecte bak. De restwaarde is gewoon te laag om een bakrevisie of een andere bak te rechtvaardigen.

    Dus: koop een handgeschakelde, dan ontloop je weer een dure reparatie.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •