Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: tuning en caravan

  1. #1

    Standaard tuning en caravan

    heeft er iemand ervaring met het tunen van zijn a4 1,8T en het trekken van een caravan? Heb nl ervaren dat 150pk te weinig is om leuk op vakantie te gaan met de caravan (1500kg) Rijdt bijna continu in zijn 4 en zuipt als een ketter.

  2. #2

    Standaard

    Bijna iedereen met een 150pk heeft hem laten tunen, het is haast niet te begrijpen dat je nog standaard software rijdt. ;-)

    Enorme verbetering en fijn met de caravan, altijd doen, liever gisteren dan vandaag.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  3. #3
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    en wat kun je doen op een 2.4 V6 165pk tiptronic Pedro?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
    Bijna iedereen met een 150pk heeft hem laten tunen, het is haast niet te begrijpen dat je nog standaard software rijdt. ;-)

    Enorme verbetering en fijn met de caravan, altijd doen, liever gisteren dan vandaag.
    *kuch* ik rij nog steeds standaard :oops:, denk ook dat het binnekort tijd voor een bezoekje bij je word pedro
    Werken is heilig, dus raak het niet aan....

  5. #5

    Standaard

    als je door extra koppel in het lage toerengebied meer in de 5 kunt rijden, is het inderdaad alleen maar gunstig.

    nou scheelt de snelheid dus wel enorm, als je 120 gaat rijden zuipt elke auto met caravan enorm...

    een lichtere caravan kopen scheelt ook de helft...
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"


  6. #6
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    nou scheelt de snelheid dus wel enorm, als je 120 gaat rijden zuipt elke auto met caravan enorm...
    Ach wat is zuipen.
    120 - 130 met een Kip 48TRZ (5.10 m, 1300 kg) en dan 1 op 7 a 8 vindt ik niet eens zo gek. Oke het is geen Lupo 3L maarja zeker acceptabel m.i..
    In de bergen is het een ander verhaal ja, dan gaat het ra richting 1 op 5 a 6
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  7. #7
    Maaikel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard

    Ik voel weer een groepskorting aankomen voor 1.8T's.

    Nog wat leuks in petto Pedro? :-D

    Maaikel
    A1 1.2TFSI '10 en Passat 3BG 1.8T '04

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToeToeT
    nou scheelt de snelheid dus wel enorm, als je 120 gaat rijden zuipt elke auto met caravan enorm...
    Ach wat is zuipen.
    120 - 130 met een Kip 48TRZ (5.10 m, 1300 kg) en dan 1 op 7 a 8 vindt ik niet eens zo gek. Oke het is geen Lupo 3L maarja zeker acceptabel m.i..
    In de bergen is het een ander verhaal ja, dan gaat het ra richting 1 op 5 a 6
    120-130 met een caravan :shock: Als dat ding dán aan het slingeren gaat, dan trek je hem nooit meer recht. Al heb je 300 pk...

    Bij normalere snelheden (90-100) zit je in 5 net rond het toerental waarop de turbo wakker wordt, pakweg 2000 tpm. Tot dan is een 1.8T echt loom. Het maakt in dat toerengebied volgens mij dan ook niet uit of de auto gechipt is of niet. De (verhoogde) trekkracht is dan immers toch nog niet present.

    Blijft over dat 4 toch de betere rijversnelling is. Je motor draait dan ca. 3000 tpm en met chip kun je dan leuke dingen doen.
    "Ik weet het zeker! ...., denk ik"

  10. #9

    Standaard

    150 pk weinig ?,vroeger gingen we met een opel kadettje met een tabbert naar spanje ,geen enkel probleem.zag er wel vreemd uit die combinatie.oja toen hadden we ook maar 4 versnellingen :-D

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Het aantal pk's is niet van belang. Bij trekkracht gaat het om Nm's, liefst bij een zo laag mogelijk toerental.

    Pk's komen pas bovenin het toerenbereik in groten getale vrij (en niemand zit erop te wachten met 5000 tpm en 1 op 2 naar Zuid Frankrijk te bleren)
    "Ik weet het zeker! ...., denk ik"

  12. #11
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    120-130 met een caravan Als dat ding dán aan het slingeren gaat, dan trek je hem nooit meer recht. Al heb je 300 pk...
    Hoezo ?
    Als de combi maar klopt. Bij 120 heeft de C4 zijn max koppel van 250 Nm dus dat rijdt het soepelste. Verder GOED beladen en GOEDE banden onder de aanhanger.
    De assen van een Kip zijn de beste die er te koop zijn (Alco heten ze geloof ik) en met een stabilisator op de kogel merk je niet eens dat er iets achter hangt (en geef je soms ook wel iets teveel gas).
    In Frankrijk mag je bovendien 130 met een aanhanger kachelen, zie http://www.kampeerinfo.nl/informatie..._of_aanhanger/.

    Je moet het natuurlijk niet doen bij zware zijwind e.d. maar normaal op de autoroute echt geen probleem.
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  13. #12

    Standaard

    Loopt als een trein.......
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    ...Binnendoor is nooit om...

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToeToeT
    120-130 met een caravan Als dat ding dán aan het slingeren gaat, dan trek je hem nooit meer recht. Al heb je 300 pk...
    Hoezo ?
    Als de combi maar klopt. Bij 120 heeft de C4 zijn max koppel van 250 Nm dus dat rijdt het soepelste. Verder GOED beladen en GOEDE banden onder de aanhanger.
    De assen van een Kip zijn de beste die er te koop zijn (Alco heten ze geloof ik) en met een stabilisator op de kogel merk je niet eens dat er iets achter hangt (en geef je soms ook wel iets teveel gas).
    In Frankrijk mag je bovendien 130 met een aanhanger kachelen, zie http://www.kampeerinfo.nl/informatie..._of_aanhanger/.

    Je moet het natuurlijk niet doen bij zware zijwind e.d. maar normaal op de autoroute echt geen probleem.
    ToeToet,
    Ik wist dat je in Fr 130 met aanhangwagen mag en wat je verder zegt klopt allemaal, daar niet van.

    Ik ben alleen van mening dat die snelheden te hoog zijn. Uitwijken, remmen, bijsturen wordt dan erg lastig. Haal maar eens een vrachtwagen in met die snelheid. Zodra je naast de cabine komt dan krijgt je combinatie een zijdelingse klap door de weggestuwde wind, waar je niet blij van wordt.

    Daarnaast geef je heel terecht een aantal randvoorwaarden waaronder het allemaal goed zou moeten gaan, maar waarvan de praktijk veel te vaak uitwijst dat daar juist een boel aan mankeert:

    - banden meestal ruim onder spanning of zelfs verdroogd;
    - de combinatie is vaak verkeerd beladen ("doorhangen", met vergrote kans op scharen)
    - de bestuurder die nogal eens 0-komma-weinig ervaring heeft met het rijden met een combinatie, aangezien hij/zij dat maar één keer per jaar doet.

    Dan hebben we het nog niet over zaken als vermoeidheid, onbekendheid met de route en jengelende kinderin achterin.... Vandaar mijn reactie op de snelheid.

    Maar: back on topic: de vraag was: "chippen met caravan of niet?". Mijn antwoord is: ja, altijd doen! Mijn 1.8T is naar 280 Nm gegaan en die toename in trekkracht is echt een feest (en zie zelf maar in welke versnelling en hoe hard je rijdt...)
    "Ik weet het zeker! ...., denk ik"

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maaikel
    Ik voel weer een groepskorting aankomen voor 1.8T's.

    Nog wat leuks in petto Pedro? :-D

    Maaikel
    Audi forum 1.8t chip-dag

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjebbier A4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maaikel
    Ik voel weer een groepskorting aankomen voor 1.8T's.

    Nog wat leuks in petto Pedro? :-D

    Maaikel
    Audi forum 1.8t chip-dag
    geen slecht idee, die van mij is ook nog orgineel, en was er ook al over aan het nadenken

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoeff
    Loopt als een trein.......
    lijkt me niet prettig de hele tijd "kedeng, kedeng" te horen :-D

    zie het ook weleens bij hifi apparatuur staan: "klinkt als een klok"
    tik tak, tik tak,
    om mesjogge van te worden :-D

  18. #17

    Standaard

    kedeng...kaboom...kaboom...zal de stereo wel zijn 8)
    ...Binnendoor is nooit om...

  19. #18

    Standaard

    Lijkt me een super idee een 1,8t tunning dag

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpsystem
    Lijkt me een super idee een 1,8t tunning dag
    Maar wat maken ze vn mijn 163 pk uitvoering.?

  21. #20
    Maaikel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard

    Hoi JP,

    Pedro had mijn vorige A4, met de 1.8T 163pk getuned tot boven de 200pk.

    Ik geloof dat op deze motor namelijk de K03S turbo zit ipv de K03 die op de 150pk versie zit.

    Voor meer info kan je pedro zelf even mailen.

    groeten
    maaikel
    A1 1.2TFSI '10 en Passat 3BG 1.8T '04

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •