Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Schakelen naar derde versnelling A3

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Schakelen naar derde versnelling A3

    Hallo,

    Ik rijd een A3 uit 2007. Soms heb ik het gevoel dat hi niet lekker schakelt naar zijn 3 dan lijkt het net of hij er niet in wil, hebben meer A3 rijders hier last van.

    Het gebeurt heeeel af en toe, mijn vriendin heeft het nooi ondervonden maar goed ik rijd er dagelijks in vandaar.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard

    *schopje*

    Niemand ondervonden?

  3. #3
    kritje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    322
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    nope.

    wel de achteruit die iets lastig gaat..
    Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI Multitronic S-line
    Volvo V50 2.0 D
    Audi A3 Sportsback 1.6 FSI

  4. #4
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    Ja, ik herken dat probleem! Nou ja probleem, audi heeft er klaarblijkelijk voor gekozen de versnelling kort op elkaar te plaatsen, ik heb dat idd vnml van 2 naar 3 of de achteruit, maar zeker niet altijd, ik merk als hij Koud is dat het moeizamer gaat en het lijtk wel als hij niet geheel rechtstaat, dus na een bocht of zo en hij helt...? Is maar eeng gevoel

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard

    Hmmm ok ik dacht dat ik de enige was....

    ik zal het even melden bij de eerst volgende beurt bij PON ben benieuwd wat ze er van zeggen.

    als het zover is laat ik het wel weten.


  6. #6

    Standaard

    bij een koude boit,versnellings bak van vag is het bekend dat de 2e versnelling stroef is.. dit komt door de koude olie.. maarja deze warmt wel snel op

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard

    Dus als ik het goed begrijp komt het alleen voor als de auto koud is zeg maar... ik zal er eens op letten. bedankt voor de tip!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    klopt als het heel koud weer is ga je het ook sneller, erger, langer merken..

    Kan best zijn dat er iets anders aan de hand is.. maar als het enkel is als ie koud is dan is het normaal en komt het dus vanwege de koude olie die zich in het versnellingsbak bevind

  10. #9

    Standaard

    Er is net nog een topic geplaatst over dit probleem.. hier zei iemand dat olie vervangen het wel eens kon oplossen.. topic staat in ditzelfde forum (motor&aandrijving)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •