Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Welke merken koppelingsets zijn er voor audi te krijgen?

  1. #1

    Standaard Welke merken koppelingsets zijn er voor audi te krijgen?

    Afgelopen vrijdag begon mijn koppeling raar te doen. Had ineens een vrije slag van 3 kwart van de hele beweging en schakelen ging ook niet echt lekker meer. En sinds vandaag hoor ik ook een ratelend geluid als ik het pedaal helemaal loslaat, ook in de versnellingen. Deze koppelingsset heeft nu 100.000km achter de rug en is van het merk Sachs. Wil nu een ander merk proberen want ik vond dat deze drukgroep al vrij snel slap aanvoelde en niet echt fijn te doseren is bij filerijden enz.

    Weet iemand welke merken te krijgen zijn?


    Mijn a3 heeft nu 263.000km gelopen en wil ook gelijk mn versnellingsbak vervangen i.v.m. bijgeluiden in 1ste, 2de en 3de versnelling. Kan ik daar het beste bij coen donkers terecht of heeft iemand hier nog een suggestie?

  2. #2

    Standaard

    Rayman .
    je kunt ook contact opnemen .
    met forumsponsor Hartog tuning .
    en wat je zelf al type Coen Donkers .

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.583
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Coen heeft een boel gereviseerde en/of ruil-bakken in z'n magazijn liggen dus ja, richting Veghel
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Coen heeft een boel gereviseerde en/of ruil-bakken in z'n magazijn liggen dus ja, richting Veghel
    Is de bak vervangen bij een kapotte drukgroep niet iets te overdreven?

    Sachs is toch wel een goed merk koppeling, als je het te week vond zou je kunnen vragen naar een verzwaarde drukgroep.
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

  5. #5

    Standaard


    Is de bak vervangen bij een kapotte drukgroep niet iets te overdreven?

    De bak vervang ik omdat die bijgeluiden (gieren bij 50-60kmh) al een tijdje te horen zijn.Dat heb ik ook met mijjn vorige auto gehad en die bak liep vast. Nu moet de bak er toch af en ik kan nog lang geen afscheid nemen van mijn audi dus dan maar vervangen en gaan voor de 300.000km en meer :-D

    Er zit nu een originele koppelingset in en een gereviseerde bak is onderweg. Niet van coen donkers maar van brabebo mijdrecht via de onderdelenlijn.

    Dus over een paar dagen kan ik dat verslavende koppel van mijn audi weer zonder problemen en met veel plezier overbrengen naar de wielen.
    Daar kijk ik echt naar uit want rij nu een honda civic 1.4 jewel en die weet niet wat koppel is....


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Buiten Sachs levert LuK ook prima koppelingen voor Audi's.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •