Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Olieverbruik RS4 4.2V8

  1. #1

    Standaard Olieverbruik RS4 4.2V8

    Hallo allen,

    Heb een Audi RS4, bj.2006, met een nogal fors olieverbruik van rond 1 liter per 2000km. Zijn hier leden met dezelfde motor die mij kunnen vertellen wat het verbruik van hun 4.2 V8 motor is? Verder nog suggesties of tips?

  2. #2

    Standaard

    Offtopic:
    Ja, jezelf even voorstellen in het showroom topic. We zijn altijd benieuwd naar nieuwe gebruikers, helemaal als ze een wat aparter model rijden.


    Koop je weinig voor, want antwoord op je vraag heb ik niet. Er rijden hier AFAIK ook geen B7 RS4's rond. Het Duitse 'A4 Freunde' al bekeken?

  3. #3

    Standaard Re: Olieverbruik RS4 4.2V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glasbak
    Hallo allen,

    Heb een Audi RS4, bj.2006, met een nogal fors olieverbruik van rond 1 liter per 2000km. Zijn hier leden met dezelfde motor die mij kunnen vertellen wat het verbruik van hun 4.2 V8 motor is? Verder nog suggesties of tips?
    Klinkt als of het langs de zuigers gewoon weg loopt. Heb je veel donkere rook uit de uitlaat? Zuiger veren versleten

  4. #4

  5. #5


  6. #6

    Standaard

    Ok, bedankt alvast voor de reaktie. Het is een auto die van de fabriek zelf is geweest, vermoedelijk gebruikt door iemand met een hogere functie, anders krijg je niet zo'n auto lijkt me. Na een jaar gebruik worden ze verhandeld onder (meest duitse) dealers, deze is in NL terecht gekomen en door mij gekocht. Afgezien van het feit dat het een krankzinnige auto is, in alle opzichten, is dit natuurlijk niet iets om blij van te worden. Ik ga eerst het oordeel van Pon afwachten, maar ben gewoon benieuwd naar wat een normaal verbruik zou moeten zijn. Wellicht gebruikt deze motor gewoon meer als wat tegenwoordig normaal is.

    Bij koudloop loopt de motor meestal even ruw, slaat soms cylinders over (olie in de cylinder?), maar na een minuut loopt het als een zonnetje. Meer kan ik er nog niet over zeggen.

  7. #7

    Standaard

    t kan op veel manieren je blok uitkomen,

    keerringen
    zuigerveren
    klepsteelrubbers
    koppakking
    div pakkingen kleppendeksel, carterpan
    etc etc etc

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Naja 1 liter op 2000km is wel erg veel.

  10. #9

    Standaard

    ja dat wel, maar als bv je klepsteel rubbers echt gaar zijn dan red je t wel

  11. #10

    Standaard

    Met 50000km mag er toch nog niet al te veel 'gaar' zijn lijkt me. Ik wacht op Pon.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    91
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glasbak
    Met 50000km mag er toch nog niet al te veel 'gaar' zijn lijkt me. Ik wacht op Pon.
    Dat is waar, maar je zegt het een paar regels terug zelf al: Is van de fabriek geweest, waarschijnlijk iemand met een hoger functie.
    Wil je niet ontmoedigen maar hoe word er dat heel jaar met die auto's gereden? 50000km plankgas doet zelfs deze auto geen goed volgens mij.
    In een fractie van een seconde kan je leven veranderen,
    maar die fractie draag je wel heel je leven mee.

  13. #12

    Standaard

    Is op zich niet zo heel raar hoor, mijn zaterdag-baas rijdt ook een B7 RS4 (en ik dus ook wekelijks een stukje ;-)) en die lust ook behoorlijk wat olie. Ik hou dat een beetje voor hem bij en heb het er eens met hem over gehad, en hij zegt dat je qua olieverbruik echt goed merkt hoe er mee gereden wordt. Als hij een tijdje echt flink doorgereden heeft (dus veel en lange hoge snelheden) komt hij ook gewoon op 1 liter op 2000 km.

    Het verhaal is met zo'n auto is gewoon dat je zo ontzettend makkelijk hard rijdt dat dit dus automatich ook veel gebeurt, en dit gaat gepaard met bijpassend oliegebruik.

    Maarehm.. foto's?
    Audi A4 B7 1.9 tdi l 19" New RS6 wielen l 45/30 mm verlaging

  14. #13
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Ik vind 1ltr op 2000 km ook nou niet echt schrikbarend veel ...

  15. #14

    Standaard

    Ik vind het ook niet zo schokkend. Maar ik zou me zeker niet gek laten maken met versleten zuigerveren...

    Zowiezo is het olieverbruik op geen enkele manier op afstand te beoordelen waar het door komt...
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM

  16. #15
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander
    Ik vind 1ltr op 2000 km ook nou niet echt schrikbarend veel ...
    Nee, je trekt de staten niet blauw, maar veel vind ik het wel. Het klinkt mij wel degelijk naar een defect, hoe klein dan ook.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  17. #16
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    toch vinden de meeste fabrikanten 1 liter op 1000 KM nog acceptabel
    '01 rs4 641 ps

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak)
    toch vinden de meeste fabrikanten 1 liter op 1000 KM nog acceptabel
    Klopt , kijk de onderhouds/instructie boekjes er maar eens op na , 1l op 1000km word nog "normaal" gevonden.
    Maar ik denk dat als je een auto hebt met dit olieverbruik je het alles behalve normaal vindt.
    Maar de fabrikanten zullen je op de tekst in "de boekjes" wijzen en zeggen het ligt binnen de norm.

  19. #18

    Standaard

    controleren kan nooit kwaad natuurlijk.

    eerst lekkage uitsluiten door inspectie van de motor, filterhuis, etc.

    vraagje; zie je ooit blauwe rook?
    (eventueel iemand achter je aan laten rijden; bij warme motor een minuut stationair laten draaien en dan met flink gas wegrijden)


    zoja; klepseals laten vervangen, goed kans dat het opgelost is.

    zonee; de kans op succes wordt al iets kleiner, maar er zijn nog meer testen te doen.

    - carterdruk, oliepeilstok eruit halen en dmv een slangetje met water (in een U-bocht) kijken hoeveel carterdruk er is. meer dan een cm nivoverschil tussen de 2 benen van de U duidt op te hoge carterdruk. in dat geval carterontluchting schoonmaken/oliezeef vervangen.

    als de carterdruk OK is, kun je nog een compressietest laten doen, maar met deze km stand verwacht ik daar niet veel van.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •