Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: carburateur (2) of toch wat anders?

  1. #1

    Standaard carburateur (2) of toch wat anders?

    probleempje.. sinds gisteravond staat m`n blok weer te pendelen.. niet hoog maar net rond de 1400 toeren.. heb het probleem eerder gehad maar toen met veel hogere toeren.. had toen de regelaar van de stationair kapot en die heb ik toen vervangen voor een andere (2dehands)..

    als ik `m start is het in eerste instantie goed maar zodra het blok warmer wordt begint ie te pendelen.. ik moet volgende week zaterdag met de auto weg op vakantie en voor die tijd moet ie wel weer goed zijn eigenlijk.. heb op dit moment de carburateur eraf liggen ,schoongemaakt en ga `m er zo weer opzetten.. op hoop van zegen.. maar als iemand ideeën heeft over hoe of wat hoor ik dat graag.. alle hulp is welkom!

    Peter

    ps: als iemand echt een oplossing of idee heeft kan die me altijd mailen of toevoegen op msn
    Peter_muizer@hotmail.com
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    mogenlijkheid tot probleem met de aut choke?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3
    petertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    56
    Posts
    1.423
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    probeer de bougiekabels eens.deze kunnen slecht zijn waardoor de vonk overspringt en daardoor ook onregelmatig lopen veroorzaken
    en wederom een topic vervuild met een geweldige bijdrage van mij.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    mogenlijkheid tot probleem met de aut choke?
    zat ik dus ook aan te denken.. als ik namelijk de gaskabel iets verder terugtrek loopt ie netjes stationair.. er zit een regelaar op de carburateur die het gas zelf moet bijregelen.. deze werkt onder een soort vacuum ofzo.. heb ik dus al een keer vervangen.. maar ben bang dat ie het weer begeven heeft..
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Dacht dat de aut choke via een bimetaal oid verloopt, daar bij het warmerworden hiervan de choke aut bij regelt.
    Dat vacuum gedeelte is er om de carb te regelen bij stationer toerental nadat de choke uitgeschakeld is.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    kun je anders opgeven welk type motor en carb?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    kun je anders opgeven welk type motor en carb?
    audi b3 (type89) 1600 motor.. met een pieburg 2traps carburateur..
    zodra ik `m start loopt ie ok.. maar zodra ie warm is (auto-choke uit) dan begint ie moeilijk te doen.. denk idd dat het dus die stationair regelaar is.. maar zeker weten doe ik het nog niet.. hoort daar niet een vacuum op te zitten?
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Onregelmatig stationair kan ook komen door de twee beruchte Audi 80-pakkingen: onder de carburateur en onder het luchtfilterhuis. Meer toeren betekent dat je er minder last van hebt meestal.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard

    ben er ondertussen al achter dat het weer de stationair regelaar is van pieburg! alle sloperijen afgebeld maar nergens te verkrijgen.. behalve 1 in denbosch.. kosten inclusief verzenden: €90,-
    tweede dus.. en blijkt een veel voorkomend probleem te zijn hoor ik van veel sloperijen! :cry:
    als het goed is komt ie morgen aan.. kijken hoelang deze het vol gaat houden.. zijn namelijk geen leuke grappen! :x :?

    als iemand toevallig nog zo`n regelaar weet hou ik me aanbevolen.. 1 op voorraad is denk ik nooit weg..

    Peter
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  11. #10

    Standaard

    ok.. stappenmotor (zo heet dat toch?) binnen! resultaat = kut ding is ook niet goed.. hoort vacuum op te zitten en dat zit er niet op! :cry:

    hopen dat er nog 1 ergens te krijgen is..
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  12. #11

    Standaard

    vandaag naar hengelo (ov) gereden na een telefoontje dat daar een complete carburateur op te halen viel.. daar aangekomen ,kijken of er idd vacuum op die pot zat,en ja hoor.. 100% ok! :multi:

    hoorde ik vanochtend trouwens van 1 van de jongens van coen donkers dat de zelfde pot ook op bepaalde opels zitten,de mijne komt nu van een golf af.. maar het werkt! en hij loopt weer als een treintje :wink:

    nou ben ik alleen op zoek naar een tekening of foto waarop beschreven staat waar al die luchtslangetjes op horen.. komen er 2 van die pot af,1 gaat naar de carburateur waar lucht wordt aangezogen,maar die andere zat er bij de vorige niet op,althans,niet aangesloten.. iemand een idee?

    Peter
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Leeftijd
    53
    Posts
    93
    Kudos
    0

    Standaard

    Achter in de vraagbaak staat een lijstje met mogelijke oorzaken voor deze klacht.
    Audi 200 avant QT

  14. #13

    Standaard

    rit naar belgische kust overleeft.. autootje snorde perfect.. :wink:
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •