Valse lucht, niet te lang mee doorrijden, kost je 2 turbo's en mogelijk een motor.....eerst het lek verhelpen, je y-slang is een geschikte kandidaat.
wie kan me helpen?
ik heb een s4 2.7t waar het vermogen er soms wel is en meestal niet.
ik had 2 foutmeldingen
tempratuur sensoren in het spruitstuk (allebei vervangen) foutcode is weg
en nu: bank 1 en bank 2 te arm lopen nummer 17536 en 17538 in vagcom
het lijkt erop dat als ik half gas geef het vermogen er is, maar geen verschil krijg met volgas
ook heb ik al me turbodruk gemeten deze begint bij 0.986 bar en loopt af naar 0.596 bar hoe verder je in toeren klim
zo het kunnen dat de n75 klep het niet goed meer doet of ergens lekkage ect?
kent iemand dit probleem ?
mvg nick
Valse lucht, niet te lang mee doorrijden, kost je 2 turbo's en mogelijk een motor.....eerst het lek verhelpen, je y-slang is een geschikte kandidaat.
Dagelijks ;-)
Sorry, de post was van mij op de account van m'n vrouw ;-) beetje verwarrend allemaal.
Ik zie dat probleem heeeeeel vaak ja. Is m'n werk.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
kan ook de luchtmassameter zijn..
KAN uitdrukkelijk..
bij een 2.7bit heb je erg veel slangen enzo wa ook kapot kunnen..
beste is even rijdend uitlezen en kijken wat de luchtmassawaardes zijn.
Kunnen verschillende dingen zijn zoals al aangegeven wordt.
Om te beginnen: Vervang in ieder geval je returnvalves + vacuum slangetjes als dit nog niet gebeurd is.
Ook het vacuumslangetje van de brandstofdrukregelaar is belangrijk mee te nemen. De originele returnvalves zijn erg zwak.. ook deze sowieso vervangen door de Audi S3 versie eindigend op een N in partnummer, of voor de Forge 007p gaan.
Luchtmassameter is ook vaak een probleem en het is verstandig deze preventief te vervangen (en/of te loggen of de waardes wel kloppen).
Vag-com als hulpmiddel bij de 2.7t is bijna onmisbaar om de daadwerkelijke bottleneck te vinden.
ik heb de valves al vervangen voor de s3 versie 710n
ook heb ik de vacuum slangen vervangen waar ik ook bij (wat je zeg de brandstofdrukregelaar ) over twijfelde of het wel de goeie diktes zijn.
De lmm zal ik ook even uitlezen via vagcom neem aan dat je de waardes wel in elsawin kan vinden?
zowieso al bedankt voor alle reacties
Bij mij was het duidelijk dat de LMM aan z'n eind was toen ik een sessie 1500-7000 rpm had gelogd. Het zou een mooie toename moeten zijn in g/s naarmate de toeren hoger komen, en in jouw geval (volgens S4wiki, als je auto standaard is) ongeveer 220 g/s moeten pieken. Idle ongeveer tussen de 5 en 25 g/s. Let op rare duikelingen in de waardes, bijv. als hij bij 5000 rpm ineens 40 g/s of 0 g/s aangeeft (wat dus direct een system too lean error kan veroorzaken), en bij 5200 rpm weer springt naar 150 g/s ofzo.
Die LMM is een bitch...
Ik weet niet of je deze site kent, maar hier is enorm veel nuttige info over de 2.7t en veelvoorkomende problemen te vinden.
http://s4wiki.com/wiki/MAF
heb zaterdga de druk test gedaan, daar was niks aan de hand vervolgens ook lmm schoon gemaakt en stekker in en uit gedaan waarna die het weer deed op volle vermogen.
rare is dat ik gisteren middag een stuk moest rijden op de snelweg waar in ik gemmiddeld 140 reed, en toen was het vermogen erna weer weg. reed gewoon weer met een 200 pk misschien
hopelijk deze week vagcom eraan om tekijken wat de waardes zijn van mijn lmm
heb gisteren avond met de laptop erop gereden voor de lmm uit telezen
tijdens het uitlezen ook naar de turbodruk gekeken die overigens perfect bleef
lmm daarin tegen gaf een waarde van 143 g/s waar normaal 260/280 g/s hoort testaan
mijn vraag is eigenlijk, geeft de storing system to leam aanop dit moment, dat de lmm teweinig luchtmeet (maar de motor krijg voldoende lucht door de afgelezen turbodruk) waardoor die de benzine inspuiting wordt terugdrongen en daarom te arm loop???
is dit een kwestie van lmm vervangen of heeft dit welicht een andere oorzaak
overigens tijdens de rit ben ik tot 180 a 200 km/u gegaan voor de metting waarin geen momenten waren dat je de waarde zag terugvalen, lmm liep constant op tot 143g/s
ik begrijp jullie reactie maar vind het zelf ook een sport om tevinden wat er aan de hand is en even langs een specialist is altijd goed, weet ik!!
maar het vinden en uitzoeken hoort ook bij mijn hobby ik bouw niet voor niets deze motor in mijn auto (ook al heb ik hier even iemand ze hulp bij nodig via dit forum) voor een probleem. ik heb al vele storringen eruit gewerkt door het uitzoeken. ik rij er niet dagelijks in dus als ik iets test draai ik hem warm en rij ik er een stukje mee hooguit 10 km
en ook voor mensen die dit later lezen is het handige info
Gozer, vervang die LMM nou maar gewoon. Wil je onderdeelnummer, laat ff weten, en ik zoek het ff voor je op.. (zijn er genoeg op dit forum die dat ook kunnen). Gaten in zuigers brand je niet zomaar. Die ME 7 ECU is zwaar beveiligd, en noodloop is er niet voor niks. Hooguit erg vervelend die powerloss...
Een dealer zal je flink op kosten gaan jagen door vanalles te suggereren en te willen vervangen. Een specialist weet idd waar hij het over heeft, maar heeft ook z'n uurtarief. Ik weet ook waar ik over praat op dit gebied.
Stop met meten, en actie, daarna pas weer meten. Zal je geen spijt van krijgen. Kost je 50 euro.
oke N75 zit er al tijdje op lekkage op een t stuk gedicht en afgelopen zaterdag maar weer eens van stal gehaald om er naar te kijken
druk test gedaan was helemaal goed storring too leam weg.
het vermogen is nog niet terug maar ik heb gemerkt dat het flexibele gedeelte lek is voor me kat.
dus deze wellicht volgende week zaterdag repareren
normaal krijg je dan ook een too lean fout melding naar mijn weten maar mijn vraag is krijg je deze alleen na 50 km rijden (heb ik ergens anders gelezen)