Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: vermogenverlies s4 2.7t

  1. #1

    Standaard vermogenverlies s4 2.7t

    wie kan me helpen?
    ik heb een s4 2.7t waar het vermogen er soms wel is en meestal niet.
    ik had 2 foutmeldingen

    tempratuur sensoren in het spruitstuk (allebei vervangen) foutcode is weg
    en nu: bank 1 en bank 2 te arm lopen nummer 17536 en 17538 in vagcom

    het lijkt erop dat als ik half gas geef het vermogen er is, maar geen verschil krijg met volgas
    ook heb ik al me turbodruk gemeten deze begint bij 0.986 bar en loopt af naar 0.596 bar hoe verder je in toeren klim
    zo het kunnen dat de n75 klep het niet goed meer doet of ergens lekkage ect?

    kent iemand dit probleem ?

    mvg nick
    ook slakken gaan hard op methanol

  2. #2

    Standaard

    Valse lucht, niet te lang mee doorrijden, kost je 2 turbo's en mogelijk een motor.....eerst het lek verhelpen, je y-slang is een geschikte kandidaat.

  3. #3

    Standaard

    is de bedoeling dat ik binnenkort me systeem keer op druk gaat zetten met een compressor erop
    heb je zelf ook dit probleem gehad?
    ook slakken gaan hard op methanol

  4. #4

    Standaard

    Dagelijks ;-)

    Sorry, de post was van mij op de account van m'n vrouw ;-) beetje verwarrend allemaal.
    Ik zie dat probleem heeeeeel vaak ja. Is m'n werk.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  5. #5

    Standaard

    oke hartstikke bedrankt ik ga binnenkort (hopelijk zaterdag) een druk test doen kijken of het ergens wil ontsnappen
    ook slakken gaan hard op methanol


  6. #6

    Standaard

    schrik niet als je daarna de straat geheel blauw zet van de rook.
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  7. #7
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    kan ook de luchtmassameter zijn..
    KAN uitdrukkelijk..
    bij een 2.7bit heb je erg veel slangen enzo wa ook kapot kunnen..
    beste is even rijdend uitlezen en kijken wat de luchtmassawaardes zijn.
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Kunnen verschillende dingen zijn zoals al aangegeven wordt.
    Om te beginnen: Vervang in ieder geval je returnvalves + vacuum slangetjes als dit nog niet gebeurd is.
    Ook het vacuumslangetje van de brandstofdrukregelaar is belangrijk mee te nemen. De originele returnvalves zijn erg zwak.. ook deze sowieso vervangen door de Audi S3 versie eindigend op een N in partnummer, of voor de Forge 007p gaan.
    Luchtmassameter is ook vaak een probleem en het is verstandig deze preventief te vervangen (en/of te loggen of de waardes wel kloppen).

    Vag-com als hulpmiddel bij de 2.7t is bijna onmisbaar om de daadwerkelijke bottleneck te vinden.

  10. #9

    Standaard

    ik heb de valves al vervangen voor de s3 versie 710n
    ook heb ik de vacuum slangen vervangen waar ik ook bij (wat je zeg de brandstofdrukregelaar ) over twijfelde of het wel de goeie diktes zijn.
    De lmm zal ik ook even uitlezen via vagcom neem aan dat je de waardes wel in elsawin kan vinden?

    zowieso al bedankt voor alle reacties
    ook slakken gaan hard op methanol

  11. #10

    Standaard

    Bij mij was het duidelijk dat de LMM aan z'n eind was toen ik een sessie 1500-7000 rpm had gelogd. Het zou een mooie toename moeten zijn in g/s naarmate de toeren hoger komen, en in jouw geval (volgens S4wiki, als je auto standaard is) ongeveer 220 g/s moeten pieken. Idle ongeveer tussen de 5 en 25 g/s. Let op rare duikelingen in de waardes, bijv. als hij bij 5000 rpm ineens 40 g/s of 0 g/s aangeeft (wat dus direct een system too lean error kan veroorzaken), en bij 5200 rpm weer springt naar 150 g/s ofzo.
    Die LMM is een bitch...


    Ik weet niet of je deze site kent, maar hier is enorm veel nuttige info over de 2.7t en veelvoorkomende problemen te vinden.
    http://s4wiki.com/wiki/MAF
    Laatst gewijzigd door AvusRS4; 20-01-09 om 22:17.

  12. #11

    Standaard

    avus deze site kon ik nog niet bedankt voor de info hier kan ik zeker wat mee!!!
    ook slakken gaan hard op methanol

  13. #12

    Standaard

    heb zaterdga de druk test gedaan, daar was niks aan de hand vervolgens ook lmm schoon gemaakt en stekker in en uit gedaan waarna die het weer deed op volle vermogen.
    rare is dat ik gisteren middag een stuk moest rijden op de snelweg waar in ik gemmiddeld 140 reed, en toen was het vermogen erna weer weg. reed gewoon weer met een 200 pk misschien
    hopelijk deze week vagcom eraan om tekijken wat de waardes zijn van mijn lmm
    ook slakken gaan hard op methanol

  14. #13

    Standaard

    heb gisteren avond met de laptop erop gereden voor de lmm uit telezen
    tijdens het uitlezen ook naar de turbodruk gekeken die overigens perfect bleef
    lmm daarin tegen gaf een waarde van 143 g/s waar normaal 260/280 g/s hoort testaan
    mijn vraag is eigenlijk, geeft de storing system to leam aanop dit moment, dat de lmm teweinig luchtmeet (maar de motor krijg voldoende lucht door de afgelezen turbodruk) waardoor die de benzine inspuiting wordt terugdrongen en daarom te arm loop???

    is dit een kwestie van lmm vervangen of heeft dit welicht een andere oorzaak
    overigens tijdens de rit ben ik tot 180 a 200 km/u gegaan voor de metting waarin geen momenten waren dat je de waarde zag terugvalen, lmm liep constant op tot 143g/s
    ook slakken gaan hard op methanol

  15. #14
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Je beschrijft 't zelf al. De motor krijgt veel meer lucht dan de lmm aangeeft. Hierdoor is het mengsel véél te arm. Je stookt de boel scheurend heet!
    Stop nou met testen en laat er wat aan doen! Je rijdt alles kapot met dat testen; t/m de kats...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  16. #15
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Nog even doorrijden en testen en je moet wel naar de specialist (op een auto-ambulance)!

    Neem anders eerst even contact(P.B., mail of tel.) met Pedro van Hartog tuning voordat je motor in de poeier draait.

    Goede raad is op dit forum niet duur.
    Dus....

  17. #16

    Standaard

    ik begrijp jullie reactie maar vind het zelf ook een sport om tevinden wat er aan de hand is en even langs een specialist is altijd goed, weet ik!!
    maar het vinden en uitzoeken hoort ook bij mijn hobby ik bouw niet voor niets deze motor in mijn auto (ook al heb ik hier even iemand ze hulp bij nodig via dit forum) voor een probleem. ik heb al vele storringen eruit gewerkt door het uitzoeken. ik rij er niet dagelijks in dus als ik iets test draai ik hem warm en rij ik er een stukje mee hooguit 10 km
    en ook voor mensen die dit later lezen is het handige info
    ook slakken gaan hard op methanol

  18. #17
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Schiet je wat mee op, als je de gaten in de zuigers brandt, de bougies wegsmelt en kats 'dichtlast'.

    Storing gevonden! Patiënt overleden...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  19. #18

    Standaard

    Gozer, vervang die LMM nou maar gewoon. Wil je onderdeelnummer, laat ff weten, en ik zoek het ff voor je op.. (zijn er genoeg op dit forum die dat ook kunnen). Gaten in zuigers brand je niet zomaar. Die ME 7 ECU is zwaar beveiligd, en noodloop is er niet voor niks. Hooguit erg vervelend die powerloss...

    Een dealer zal je flink op kosten gaan jagen door vanalles te suggereren en te willen vervangen. Een specialist weet idd waar hij het over heeft, maar heeft ook z'n uurtarief. Ik weet ook waar ik over praat op dit gebied.

    Stop met meten, en actie, daarna pas weer meten. Zal je geen spijt van krijgen. Kost je 50 euro.
    Laatst gewijzigd door AvusRS4; 03-02-09 om 23:25.

  20. #19

    Standaard

    heb de nieuwe lmm erin zitten heb hem net opgehaald maar heeft nog geen verschil gemaakt
    N75 komt morgen binnen met wat t stukjes die wou ik ook vervangen
    als dat het niet is ga ik na een specialist
    ook slakken gaan hard op methanol

  21. #20

    Standaard

    oke N75 zit er al tijdje op lekkage op een t stuk gedicht en afgelopen zaterdag maar weer eens van stal gehaald om er naar te kijken
    druk test gedaan was helemaal goed storring too leam weg.
    het vermogen is nog niet terug maar ik heb gemerkt dat het flexibele gedeelte lek is voor me kat.
    dus deze wellicht volgende week zaterdag repareren
    normaal krijg je dan ook een too lean fout melding naar mijn weten maar mijn vraag is krijg je deze alleen na 50 km rijden (heb ik ergens anders gelezen)
    ook slakken gaan hard op methanol

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •