Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 163

Onderwerp: Chiptuning: resultaten overzicht

  1. #21

    Standaard

    Gemiddeld genomen kloppen ze.

    Kijk dan meteen even op de site van Rica. Die gegevens geven ook een aardig beeld.

  2. #22
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    @ Léon: agree, maar zoals Sander zegt, gemiddeld genomen klopt het aardig. Ik ga dus van meerdere auto's de gemiddelden pakken, dan kan het bijna niet meer fout zijn. @ website van andere tuners kijken: prima, en zal ook wel redelijk kloppen, alleen niet iedereen kent het/doet het, daarom maar een intern overzicht..

  3. #23
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Voor een RS6 C5 zie je meestal de standaard 450 pk/560 Nm veranderen in 510 pk en 700 Nm.

    Vergeet niet dat bijna alle chippers dezelfde bronnen gebruiken, die ze écht niet zelf hebben bedacht. De goedkope boys laten het daarbij; de duurdere passen dit in detail aan. Dat heet dan software op maat...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  4. #24
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    niet helemaal gemiddeld... maar vooruit

    standaard auto:
    Audi A4 Pro-Line Comfort - motorcode AHU 1.9TDI - van maart 1997

    standaard vermogen en koppel:
    90pk en 202Nm

    modificaties door VanVughtTuning:
    - AVF inlaatspruitstuk
    - 3bar mapsensor in ecu
    - katalysator verwijderd
    - middendemper verwijderd
    - KKK turbo van Audi A4 170pk tdi
    - Fratelli Bosio Race 520 verstuivers
    - volledige 11mm brandstofpomp van een ALH automaat
    - egr weg
    - AVF vliegwiel
    - Sachs Race Engineering drukgroep
    - Sachs koppelingsplaat
    - EEN versnellingsbak (DHL bak 2x stuk)
    - nokkenas van een ALH
    - in tank opvoerpomp van een Pumpeduse



    206pk en 457Nm


    JW
    Laatst gewijzigd door struikie; 21-02-09 om 09:53.
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  5. #25
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Mooi ding Struik, maar imho net wat teveel aangepast voor dit topic. Eigenlijk net als Arlo's competition Ik denk er nog even over na.


  6. #26
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Mooi ding Struik, maar imho net wat teveel aangepast voor dit topic. Eigenlijk net als Arlo's competition Ik denk er nog even over na.
    dit gaat idd iets verder dan een chipje
    ook qua €€€€ zegmaar ...


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Leuk bedacht, alleen zonder dyno blijft het altijd giswerk.
    Komop zeg, alsof een bank alleszeggend is. Dacht het niet.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Komop zeg, alsof een bank alleszeggend is. Dacht het niet.

    HAP HAP HAP HAP.... Wat ben je voorspelbaar! Hahahahahahaha..

    Toevallig volg ik wat draadjes in USA over de banken, veel zijn er te manipuleren, maar niet allemaal.
    Zal de link wel even mailen naar je vanavond, als ik thuis ben.. En ook daar is het hetzelfde als hier, de mensen zonder bank schelden er over en andersom ook..
    Laatst gewijzigd door Leon; 21-02-09 om 10:44.
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  10. #29
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard

    Audi A4 avant 2.5tdi V6 Quattro: 180pk/370nm >> 203pk/423Nm

    Door Hartog (naar grote tevredenheid!) getuned.
    RS4 B9

  11. #30
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Genoteerd.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Posts
    657
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    A6 2.7BT
    Voor 230pK 310Nm
    Na 297pK 448Nm
    Hartog tuning

  13. #32
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    op mijn (discriminated C3 type 44) 100tq met MC motor in standaart bezetting
    165pk/121Kw bij 5500 tpm en 240 Nm bij 3000 tpm.
    Na chip wisseling van Buergi en een ander takt ventiel (die van een 20V ipv een 10V)
    227.1pk/167.0 kW
    363,8Nm bij3800 tpm
    dit is becijfert door RICA op hun rollerbank in wateringen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    HAP HAP HAP HAP.... Wat ben je voorspelbaar! Hahahahahahaha..

    Toevallig volg ik wat draadjes in USA over de banken, veel zijn er te manipuleren, maar niet allemaal.
    Zal de link wel even mailen naar je vanavond, als ik thuis ben.. En ook daar is het hetzelfde als hier, de mensen zonder bank schelden er over en andersom ook..

    Ik scheld niet op banken, je weet dat ook wij er nog steeds over nadenken en er in deze werkplaats qua ruimte al rekening mee houden; ik vind het vervelend dat je de Gtech afpoeierd wordt, terwijl deze toch vrij nauwkeurig is.

    * burp *

  15. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Ik vind het vervelend dat je de Gtech afpoeierd
    Kan je me dan vertellen waar ik dat doe? Ik zeg alleen dat het zonder dyno altijd giswerk blijft, geef nergens af op de Gtech..
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  16. #35

    Standaard

    Afpoeieren is inderdaad een beetje overdreven, maar door te stellen dat het altijd giswerk blijft zonder bank doe je de Gtech tekort.

  17. #36
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Er is niet 1 manier om het vermogen 100% accuraat te meten.
    Een goedingestelde G-tech is beter te vertrouwen dan 75% van alle rolling roads in NL.
    Cruciaal is altijd nog de rollout-predictor die het aandrijfverlies bepaald, de rijwind die niet te simuleren valt, en daarnaast de slip/verandering dynamische rolstraal op de rollers, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

    Leukste innovatie is de hubdyno van Rototest, die heeft geen last van wielslip of inertia, en gebruikt een extern aangedreven koeling die de werkelijke windsnelheid aardig goed kan simuleren. Wachten is op een aangedreven variant en dan is het aandrijfverlies ook een stuk nauwkeuriger te bepalen. DP engineering heeft nu zo'n unit

    Wat interessant is na de tuning, en wat wel goed meetbaar is, is het verschil in verbruik en hoeveel sneller je bent dan de buurman.. want daar draait het toch om..?

  18. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten

    Die komen zeker erbij wanneer aangemeld! Is de jouwe ook aan de beurt geweest? Veel B4's zijn NA met nauwelijks winst, en zullen zodoende niet of nauwelijks gedaan worden.

    Wat betreft de A6: waaay ahead of you: 30 maart, half 10/10 uur is-ie de sjaak Verwachting is +10-15pk/20nm.

    Lijst is bijgewerkt. Later zal ik de groupbuy resultaten doorspitten.
    Mijn 2.8 is ook door Pedro gekieteld, net als die van wolfie030. Bij mij lukte het niet om te meten met de G-tech.
    Ik hoop dat ik ongeveer het zelfde resutaat heb. Toch +19pk en +13Nm. Eigenlijk zijn de oude PKs terug denk ik.

    Trekt als wat en ik heb maar FWD. Scheelt toch 150 kilo de 80Q. Ik zit te dubben om voor de gein toch de grotere MAF en gemasseerde gasklep erop te laten zetten en dan weer terug naar Broek op Langedijk. hehe

    De eerste 2.8en hebben een luchtweger die nogal restrictief is. Ik heb op Ebay.de de grotere MAF gezien die je erin kan zetten (onderdeel nr. 078 133 471A) voor eur70 en 2e hands gasklep incl. TPS voor niet veel meer. Deze stuur je dan naar iemand die hem wat groter maakt en wat meer lucht doorlaat. Dit zal het midden en hoog gebied helpen. Alle kleine beetjes helpen.

    200pk moet dan haalbaar zijn. gniffel
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  19. #38

    Standaard

    Hoi,
    Is er ook iets te vinden over de Coupé 2.3E 10v met 136pk?!
    Grtz

  20. #39

    Standaard

    A4 Avant 2.5 TDI , van 2000 , dus nog een b5.

    Origineel 150 pk / 310 Nm.
    Abt chip 180 pk / 350 Nm.

    Prestaties met de standaard 150pk volgens het instructieboekje van mijn auto:

    topsnelheid:216 km/u.
    0-100 km/u:9,2 sec.

    Prestaties met de 180pk Abt-chip volgens de gegevens op de web-pagina van Abt:

    topsnelheid:233 km/u.
    0-100 km/u:7,6 sec.

    Die Abt specs zijn van een voorwiel aangedreven , hand geschakelde sedan.
    Automaat , quattro en avant zorgen voor een lagere top en minder snel van 0 naar 100 km/u.

    Ik heb een voorwiel aangedreven , hand geschakelde avant , in Duitsland op de teller ruim 235 km/u.
    Laatst gewijzigd door janzeeschuimers; 21-02-09 om 23:03.

  21. #40
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Genoteerd!

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •