Zal vast de volgende MTM wannabe kopie zijn, die kom ik nog net niet dagelijks tegen, met rode stickers en al.
AVB motor met maatchip van VVT
100 / 250 naar 151 / 372
okee blok zit niet in een Audi maar in een Passat, maar zelfde blok is ook in de A4 8E geleverd...
kan de uitdraai niet meer vinden
JW
Denk dat je de 1.9tdi 100pk en de 105pk niet met elkaar kan vergelijken
@ medic: is jouw 1.9tdi dan een 6-bak? en heb je een andere koppeling steken?
Volgens Kempower zou het koppel voor de 5-bak tot max +-330Nm mogen gaan?
Alsook is mij verteld dat een 1.9tdi uitgerust met dpf niet zo ver in pk's kan worden gechipt? Mijn 1.9 105pk zou zonder dpf tot +150pk kunnen gaan, maar om de correcte werking en levensduur van de dpf te garanderen; is het piekvermogen tot max 143pk gechipt.
Zou eens graag willen weten of Dagmar's 1.9tdi 105 (chipped 156pk/326nm) met of zonder dpf is?
grtz
Dat zou veel verklaren mbt verschil in piekvermogen.. Had ik die ro(e)tfilter toch maar niet besteld hehe.. :-)
@ muizenissen; misschien de vermelding waard in de resultaten met of zonder DPF? Zal wss ook wel invloed hebben op de andere motorisaties.. Pedro Sr. kan dit mss bevestigen?
Wel goed overnemen hè?
580 Nm en geen 578, dat scheelt een hoop trekkracht hoor... ;-)
Op het moment van de meting was het een warme dag en de motor was ook knap opgewarmd. Meting gaf vermogen 278 pk en koppel van 580 Nm. Jeroen vertelde me dat het vermogen op een koude dag wel eens boven de 280 pk kan liggen... Zou het koppel met koude lucht ook hoger liggen?