Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 1.8 turbo tikt bij stationair oplossing?

  1. #1

    Standaard 1.8 turbo tikt bij stationair oplossing?

    Hallo,


    Bij het starten, en af en toe bij stationair draaien hoor je de motor tikken ( vooral bij het kleppendeksel ) lijkt dan wel een diesel.
    bij een beetje gas geven is het eventjes weg, en paar seconde later tikt ie weer vrolijk verder.

    Het wordt steeds erger. Maar heb verder geen last van het motortje .

    iemand een idee?

    1.8 turbo uit 2003 met abt chip.

    Alvast bedankt!


    MVG Mark
    Audi A4 B6/8E 1.8T Black..............

    http://www.audiforum.nl/forum/showro...-8e-turbo.html

  2. #2

    Standaard

    is je olie peil ok ? is je olie druk ok ? het tikken komt van de kleppen idd. Meestal omdat ze te weinig oliesmering krijgen.

  3. #3

    Standaard

    Hee, dat komt me bekend voor! Heb dezelfde auto gehad, ook met ABT chip. Ben voor het tikken ook naar de dealer geweest en weet nu wat het bij mij was maar: kun je eens ff luisteren met de motorkap open waar de tik vandaan komt? Ik heb het vermoeden (als het hetzelfde euvel is uiteraard) dat het (als je recht voor de motorruimte staat) linksvoor vandaan komt. Laat maar ff weten!

    Ik weet helaascherwijsch niet meer precies wat het was, dat moet ik ff nazoeken. Kom erop terug. Het kwam vooral voor bij warm weer, geloof dat het een of ander filter was. Kon volgens de dealer geen kwaad en heb er idd 80 000 km zonder problemen mee doorgereden. Laat nog ff weten!

  4. #4

    Standaard

    Wat jij bedoelt is waarschijnlijk het aktief koolstoffilter die hoor je nog wel eens tikken bij stationairloop soms wat harder soms wat zachter,is normaal hoor.
    Zit links van je blok tegen je wielkast.
    Laatst gewijzigd door 1.8T2; 04-09-09 om 19:54.

  5. #5
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Laat je oliedruk eens controleren.. Ik had in de A4 (B5 weliswaar) ook dergelijke problemen: begon met tikken bij stationair of hard gereden te hebben, soms ook bij erg warm weer. Later werd dat erger en tikte de motor vrijwel altijd, en soms, bij erg heet weer of na wat kilometers doorblazen viel de oliedruk weg.

    Oorzaak: het bekende 1.8T euvel: de oliepomp en/of de aanzuigzeef daarvan. Helaas is dat één geheel; en als je 't schoonmaakt kan je 'm net zo goed vervangen. Kosten? €500-600...

    Ik had er de laatste maanden geen last meer van, maar toch maar aan het preventief vervangen gegaan (dit euvel kan je je blok/turbo kosten namelijk). Wat blijkt: na vervanging direct een véél mooiere stationaire loop, soepelere motor, minder herrie én minder verbruik (3% ofzo). Dit had ik echt veel eerder moeten doen...

    Overigens is de mijne bij Pedro gechipt (150>190pk), alwaar hij achter het druk-probleem kwam, nog voor de boel begon te tikken of alarm begon te geven, waarvoor (weer) complimenten.


  6. #6

    Standaard

    Hallo , liefhebbers.\


    Bedankt voor de vele reacties !! ben met jullie tips even wezen zoeken, nu blijkt dat de olie druk goed is, maar dat de
    nokkenasversteller versleten is of gewoon niet meer goed werkt.

    nu blijkt dit geintje erg duur te zijn bij de dealer, weet iemand hier toevallig of er meteen meer dingen vervangen kunnen worden omdat dan toch alles open ligt ?

    Ketting, pomp, spanners of iets?


    Mark




    PS weet iemand hier trouwens een anders adres als de dealer die dit zou kunnen oplossen?
    Audi A4 B6/8E 1.8T Black..............

    http://www.audiforum.nl/forum/showro...-8e-turbo.html

  7. #7

    Standaard

    Duur grapje, het onderdeel kost al bijna 400,- ketting meteen meevervangen, nokkenas controleren eventueel distributie. Kunnen wij doen voor je.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •