Ik denk (hele ruwe schatting) dat je toch al gauw richten de 1500 a 2000 euro mag rekenen voor de hele boel.
Alleen het vervangen van een distributieriem e.d. kost al gauw zo'n 750 euro. Grote beurt 350 euro en dan de rest nog.
Mannenbroeders:
het staat voor de deur: groot onderhoud.
Ik heb de avant destijds gekocht met al 187K op de teller, en tussentijds heeft hij telkens alle beurten gehad (deels dealer laatste 2 jaar bij vakgarage ivm uit de hand lopende kosten). Teller staat nu op 298K. By the way het is een 1.8 benzine.
Wat moet er nu gebeuren: distr riem + waterpomp + spanrol(len), grote beurt, remvloeistof vervangen, koelsysteem spoelen+ vloeistof vervangen. Daar dit echt mijn eerste keer is voor een dergelijke actie (wordt letterlijk ontmaagd ) heb nooit hoeven doen omdat ik de auto's nooit langer in bezit heb gehad.
Vraag1: iemand ideetje waar ik op kan rekenen kosten technisch
Vraag2: forumlid wat wellicht de kennis en de zin heeft om dit te willen doen?
thnx bij voorbaat
Ik denk (hele ruwe schatting) dat je toch al gauw richten de 1500 a 2000 euro mag rekenen voor de hele boel.
Alleen het vervangen van een distributieriem e.d. kost al gauw zo'n 750 euro. Grote beurt 350 euro en dan de rest nog.
Bij mijn garage vragen ze voor de distributie rond de 275 / 300 euris , koelsysteem spoel ik zelf altijd, alle olie's ververs ik ook zelf is allemaal niet zo moeilijk. net als de rest van de filters.
ik zal je morgen eff laten weten wat ik kwijt was voor een vrij grote waslijst met dingen die ik aan me auto aan het doen ben.
Grote beurt, zoals filters / alle olie's bougies en de rest.
tja, bijvoorbeeld het remsysteem. Als de ontluchtingsnippels los komen zonder af te breken doet de dealer hier max 20minuten / half uurtje over met het juiste gereedschap. Dit zijn van die dingen waar je zelf zeker wel even aan het tobben bent. Waarvan ik zeg.. dat mag de garage dan wel doen..
Niet naar de dealer gaan maar naar een specialist. Verder preventief ook de thermostaat vervangen. Bij mij kostte de hele klerezooi bij een specialist 850, bij de dealer 1450 voor alleen riem en rollen, (ex thermostaat en zonder waterpomp + kvs). En dan heb ik het over een V8.