Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Dilemma, vliegwiel stuk?

  1. #1

    Standaard Dilemma, vliegwiel stuk?

    hallo audi vrienden,

    IK heb een enorm dilemma. Ik heb een audi a3 TDi uit 2004 gekocht (nieuwe neus) en natuurlijk super tevreden.
    Ik heb hem nu 3 maanden maar hij vertoont kuren. Als ik met mijn auto en dan vooral in de 3,4,5e versnelling met een laag toerental Ineens vol vermogen geef, dan begint de auto te trillen wat erg vervelend voelbaar is in de auto. Motor loopt prima en als je normaal rond toert hoor je ook niets, ook niet als je een scherpe bocht neemt of als je remt.Als je gewoon in een lagere versnelling doortrekt is er ook vaak niets aan de hand. Merk ook dat de auto het meer doet als hij warm is dan koud. Nu zegt de garage dat het vliegwiel vervangen moet worden en een vliegwiel kost €800 en dan moet de koppeling ook vervangen worden, DAMN. Ik heb al gelezen dat meer mensen dit probleem hadden en dat het vliegwiel vervangen niet hielp. Echt een dilemma, vervangen of doorrijden.
    En als ik vervang hoe doe ik dit zo goedkoop mogelijk.
    Wie heeft een goed idee of advies.....
    Laatst gewijzigd door ciccero; 03-11-09 om 12:48.

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    garantie ?
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Heb een paar weken geleden vliegwiel en platen laten vervangen (grotendeels garantie) Kosten plaatje voor mij A4 zag er ongeveer zo uit.

    In en uitbouwen dual mass vliegwiel € 26,91
    In en uitbouwen dual mass koppeling € 26,91
    In en uitbouwen versnellingsbak € 316,17
    Vliegwiel € 643,20
    Koppellingsplaat € 153,90
    Diversen € 12,00

    Totaal € 1179,09 excl. btw

  4. #4
    V6-je's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard

    Als je in een auto rijdt met een manuele versnellingsbak, is het de bedoeling dat die versnelling gekozen wordt die past bij de snelheid van het voertuig en de stand van het gaspedaal (lees toerental van de motor). Als je dat niet kan moet je een automatische versnellingsbak nemen, die kiest wel de goede versnelling bij het toerental.

    Nu dus eerst een keer laten repareren en daarna beter gaan autorijden.
    V8 Rule :::: 1 5 4 8 6 3 7 2

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V6-je Bekijk Berichten
    Als je in een auto rijdt met een manuele versnellingsbak, is het de bedoeling dat die versnelling gekozen wordt die past bij de snelheid van het voertuig en de stand van het gaspedaal (lees toerental van de motor). Als je dat niet kan moet je een automatische versnellingsbak nemen, die kiest wel de goede versnelling bij het toerental.

    Nu dus eerst een keer laten repareren en daarna beter gaan autorijden.
    mwah,net onder 2000 tpm optrekken met een diesel is niks apart hoor.

    @Ciccero
    Als de dealer zegt dat het vliegwiel vervangen moet worden,moet je ervan uitgaan dat dit ook zo is.Ten slotte hebben zij de meeste ervaring met die auto.
    Of je het bij de dealer moet laten doen is een andere zaak want het kan ook wel goedkoper.
    Maar heb je niet nog ergens een garantie?


  6. #6
    V6-je's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard

    Lekker veel laag toeren draaien met de diesel..., dan blijft motor een lekker schoon,

    En onderstaande foto zegt genoeg!!!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    V8 Rule :::: 1 5 4 8 6 3 7 2

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V6-je Bekijk Berichten
    Lekker veel laag toeren draaien met de diesel..., dan blijft motor een lekker schoon,

    En onderstaande foto zegt genoeg!!!
    Ze hebben mij vroeger wijs gemaakt het hele toerenbereik te gebruiken.

    Laag in toeren beginnen maar ook regelmatig flink toeren trekken om het zaakje "schoon"te houden.

    Iets wat hier duidelijk vergeten is.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Garantie? na zoveel tijd nog? maar heb ook al gelezen dat mensen het vliegwiel lieten vervangen maar dat het niet de
    oorzaak bleek te zijn. 2 hands vliegwiel misschien.
    bedankt alvast voor de goede reacties...

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ciccero Bekijk Berichten
    Garantie? na zoveel tijd nog? maar heb ook al gelezen dat mensen het vliegwiel lieten vervangen maar dat het niet de
    oorzaak bleek te zijn. 2 hands vliegwiel misschien.
    bedankt alvast voor de goede reacties...
    Bel eens met Coen Donkers.

  11. #10

    Standaard

    Als je lage toeren wilt houden dan doe je dat best bij een constante snelheid en gebruik je lage toeren zeker niet om te accelereren. Dit is zeer slecht voor je lagers van je nokkenas. En niet enkel voordat, er wordt onnodige warmte en trillingen gecreëerd wat slecht is voor je auto.

    Wat ik me afvraag; als je accelereert bij lage toeren, hoe hard trilt je auto? Want als je op lage toeren accelereert trilt je auto altijd een beetje hoor. Het accelereert in ieder geval niet even "comfortabel" als dat die op juiste toeren zit.
    Laatst gewijzigd door Audi_80; 03-11-09 om 20:05.

  12. #11

    Standaard

    Ben ook geen voorstander van het "nieuwe rijden".
    (opschakelen bij 2500 tpm.)

  13. #12

    Standaard

    Uw motorsteun al is laten checken, of eventueel uw versnellingsbaksteun? Ook meteen je schokdempers is laten checken. Om eerlijk te zijn, een vliegwiel dat kapot gegaan is (en dan nog een van een recent Audi) geloof ik niet zo direct.

  14. #13

    Standaard

    Kan van alles zijn, ook een slechte bougie.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    Kan van alles zijn, ook een slechte bougie.
    Bij een diesel?

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bazzzie Bekijk Berichten
    Bij een diesel?
    oeps....sorry....nie goed opgelet.
    Vergeef het deze ouwe........

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •