garantie ?
hallo audi vrienden,
IK heb een enorm dilemma. Ik heb een audi a3 TDi uit 2004 gekocht (nieuwe neus) en natuurlijk super tevreden.
Ik heb hem nu 3 maanden maar hij vertoont kuren. Als ik met mijn auto en dan vooral in de 3,4,5e versnelling met een laag toerental Ineens vol vermogen geef, dan begint de auto te trillen wat erg vervelend voelbaar is in de auto. Motor loopt prima en als je normaal rond toert hoor je ook niets, ook niet als je een scherpe bocht neemt of als je remt.Als je gewoon in een lagere versnelling doortrekt is er ook vaak niets aan de hand. Merk ook dat de auto het meer doet als hij warm is dan koud. Nu zegt de garage dat het vliegwiel vervangen moet worden en een vliegwiel kost €800 en dan moet de koppeling ook vervangen worden, DAMN. Ik heb al gelezen dat meer mensen dit probleem hadden en dat het vliegwiel vervangen niet hielp. Echt een dilemma, vervangen of doorrijden.
En als ik vervang hoe doe ik dit zo goedkoop mogelijk.
Wie heeft een goed idee of advies.....
Heb een paar weken geleden vliegwiel en platen laten vervangen (grotendeels garantie) Kosten plaatje voor mij A4 zag er ongeveer zo uit.
In en uitbouwen dual mass vliegwiel € 26,91
In en uitbouwen dual mass koppeling € 26,91
In en uitbouwen versnellingsbak € 316,17
Vliegwiel € 643,20
Koppellingsplaat € 153,90
Diversen € 12,00
Totaal € 1179,09 excl. btw
Als je in een auto rijdt met een manuele versnellingsbak, is het de bedoeling dat die versnelling gekozen wordt die past bij de snelheid van het voertuig en de stand van het gaspedaal (lees toerental van de motor). Als je dat niet kan moet je een automatische versnellingsbak nemen, die kiest wel de goede versnelling bij het toerental.
Nu dus eerst een keer laten repareren en daarna beter gaan autorijden.
mwah,net onder 2000 tpm optrekken met een diesel is niks apart hoor.
@Ciccero
Als de dealer zegt dat het vliegwiel vervangen moet worden,moet je ervan uitgaan dat dit ook zo is.Ten slotte hebben zij de meeste ervaring met die auto.
Of je het bij de dealer moet laten doen is een andere zaak want het kan ook wel goedkoper.
Maar heb je niet nog ergens een garantie?
Als je lage toeren wilt houden dan doe je dat best bij een constante snelheid en gebruik je lage toeren zeker niet om te accelereren. Dit is zeer slecht voor je lagers van je nokkenas. En niet enkel voordat, er wordt onnodige warmte en trillingen gecreëerd wat slecht is voor je auto.
Wat ik me afvraag; als je accelereert bij lage toeren, hoe hard trilt je auto? Want als je op lage toeren accelereert trilt je auto altijd een beetje hoor. Het accelereert in ieder geval niet even "comfortabel" als dat die op juiste toeren zit.