Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Castrol SLX vs. Castrol Edge

  1. #1

    Standaard Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Hoi,

    Iemand een idee of het kwaad zou kunnen dat de SLX longlife olie die in mijn TFSI blokje zit, eventueel zou mogen worden bijgevuld met de de Egde variant hiervan ? Ben aan het zoeken geweest maar zie niet echt verschillen tussen deze twee.

  2. #2

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marwe Bekijk Berichten
    Hoi,

    Iemand een idee of het kwaad zou kunnen dat de SLX longlife olie die in mijn TFSI blokje zit, eventueel zou mogen worden bijgevuld met de de Egde variant hiervan ? Ben aan het zoeken geweest maar zie niet echt verschillen tussen deze twee.
    Het is maar net welke types je vergelijkt. Als ik deze 2 even pak:
    SLX longlife
    http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7029334

    Edge
    http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7029208

    Deze edge heeft een behoorlijke specificatie (VW507). Dus lijkt mij geen probleem.

  3. #3

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Ik had eerder de 'SLX PROFESSIONAL Powerflow LongLife III 5W-30' tegenover de 'Edge 5w-30' in gedachten.


    http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.ns...0?OpenDocument

    http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.ns...7?OpenDocument

    Welk verschil zit hier nu eigenlijk in (buiten de prijs)?

  4. #4
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Bekijk de specs maar op de Castrol site. Ik rijd met Edge 0W40. De motor loopt 5 graden koeler en mooi stil op dat sapje...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  5. #5

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marwe Bekijk Berichten
    Ik had eerder de 'SLX PROFESSIONAL Powerflow LongLife III 5W-30' tegenover de 'Edge 5w-30' in gedachten.


    http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.ns...0?OpenDocument

    http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.ns...7?OpenDocument

    Welk verschil zit hier nu eigenlijk in (buiten de prijs)?

    De VW specs zijn van beide hetzelfde en geschikt voor longlife. Verdere verschillen kan ik je niet mee helpen. In dit geval zou ik gewoon de goedkoopste van de 2 pakken.


  6. #6

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Nog meer mensen die ideeën over de verschillen tussen SLX en Edge hebben?

    Voor zover ik kan nagaan gaat SLX naar dealers etc. en Edge is voor particuliere verkoop, maar verder geen verschil??

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.260
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Bij de dealer een litertje kopen is altijd slx hier, dus houd het daarbij alleen koop het ergens anders.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Wel eens gelezen dat de Edge de opvolger is van de SLX.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Bekijk de specs maar op de Castrol site. Ik rijd met Edge 0W40. De motor loopt 5 graden koeler en mooi stil op dat sapje...
    Vreemd, de ene olie binnen het concern laat zich beter koelen als de andere?
    Overigens ontraadt VAG het gebruik van 0W olie voor LL gebruik.

  10. #9

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Ik heb geen Audi maar een BMW met een V12.

    Ik gebruik Castrol Edge Sport 0w40. Niet omdat ik een sportrijder ben, maar omdat het zo ontzettend goed loopt.

    Ik heb het gevoel dat de motor iets rustiger loopt en net wat vloeiender door het toerengebied loopt.

    Ondanks dat het een miniem verschil is, het verschil is er. Tevens zou het de binnenkant van het blok ook goed schoon houden, of dit zo is zie ik over 15000 kilometer wel.

    Goedkoop deze olie bestellen (in mijn blok moet 8 liter) kan op mapodo.de

    Scheelt je tientallen euros.

    Ik raad je longlife trouwens sterk af. Kleven nadelen aan, er zijn topics over te vinden in dit forum.
    1993 BMW 530iA 3.0 V8 - 218PK
    1994 Audi 80 2.0 R4 - 90 PK

  11. #10
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marwe Bekijk Berichten
    Hoi,
    Iemand een idee of het kwaad zou kunnen dat de SLX longlife olie die in mijn TFSI blokje zit, eventueel zou mogen worden bijgevuld met de de Egde variant hiervan ? Ben aan het zoeken geweest maar zie niet echt verschillen tussen deze twee.
    Je mag mengen met elke olie, zolang deze voldoet aan de kwalificatie eisen die Audi voorschrijft.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frank87 Bekijk Berichten
    Ik raad je longlife trouwens sterk af. Kleven nadelen aan, er zijn topics over te vinden in dit forum.
    In sommige (diesel) motoren mag alleen VW 507.00.

    Deze olie is alleen als LL te verkrijgen. Overigens verplicht dit je niet hem ook als zodanig te gebruiken. Eerder wisselen mag altijd.

  12. #11
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frank87 Bekijk Berichten
    Ik raad je longlife trouwens sterk af. Kleven nadelen aan, er zijn topics over te vinden in dit forum.
    zoals Hansyii al aangeeft...
    de LL olie is echt wel een goede olie.. alleen de hele lange onderhoudsintervallen zijn niet zo goed gebleken...

    in de 2001 Passat 100pk TDI (tuned naar 151pk) van mijn pa gooi ik ook 5w30 SLX LL3, maar niet met een interval van 50k !!
    interval komt daar rond tussen de 20 en 25k uit (1jaar), voor deze motor is dat prima...


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  13. #12

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    rij zelf met edge (5w30), wat ik wel ververs om de 15000

    maar het bijvullen met een ander type olie, als de edge een opvolger is van de slx zou het denk ik goed kunnen.

    andere olie van b.v een ander merk zou ik niet doen dit zou het dope pakket kunnen verstoren net als toevoegingen voor bij de olie
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  14. #13

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Wel eens gelezen dat de Edge de opvolger is van de SLX.
    Voor particulier waarschijnlijk, maar voor garages/vakbedrijven is er gewoon SLX. Vandaar mijn vraag of het niet gewoon "branding" is. Ik kan me ook voorstellen dat men daar geen antwoord op wenst te geven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Overigens ontraadt VAG het gebruik van 0W olie voor LL gebruik.
    Mwa, moet voor de T5 TDI PD nog steeds 0W30 gebruiken volgens VAG. (Helix Ultra X). Voor de 2.7T (RS4 en co.) wordt het nu idd afgeraden, maar daar zou ik sowieso niet op besparen (en doe ik ook niet). Hangt dus van het model af.

  15. #14
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: Castrol SLX vs. Castrol Edge

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wjn Bekijk Berichten
    Voor particulier waarschijnlijk, maar voor garages/vakbedrijven is er gewoon SLX. Vandaar mijn vraag of het niet gewoon "branding" is. Ik kan me ook voorstellen dat men daar geen antwoord op wenst te geven.

    Mwa, moet voor de T5 TDI PD nog steeds 0W30 gebruiken volgens VAG. (Helix Ultra X). Voor de 2.7T (RS4 en co.) wordt het nu idd afgeraden, maar daar zou ik sowieso niet op besparen (en doe ik ook niet). Hangt dus van het model af.
    Het eerste waar je naar moet kijken, is of de olie voldoet aan de gestelde VAG kwalificatie. De viscositeit is heden ten dage niet zo belangrijk als aanduiding.
    Alleen als meerdere oliën met dezelfde kwalificatie leverbaar zijn met meerdere viscositeiten, gaat dit een rol spelen.

    Ik dacht dat de PD motoren onder de VW 506.00 of 506.01 kwalificatie vallen. Dit zijn idd 0W30 oliën.
    Deze oliën zijn ongeschikt voor gebruik in iedere andere motor uit het VAG concern.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •