Pagina 50 van 73 EersteEerste ... 4046474849505152535460 ... LaatsteLaatste
Resultaten 981 tot 1.000 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #981
    john212's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    69
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Tsjonge !! Hier schrik ik van !! Heb anderhalf jaar geleden mijn Audi A4 Allroad 2.0 TFSI gekocht -bouwjaar 2011. Toen 87.000 km op de teller, staat nu op 110.000.
    Na 13.000 km signaal van olielampje en 1 liter bijgevuld. In de onderhoudshistorie ook niets over olieverbruik, of reparaties daaromtrent.

    Mijn vraag is: krijgen alle 2.0 TFSI motoren het probleem van olieverbruik (vroeger of later), of zijn ze er ook die het niet hebben. En is dat te achterhalen, bv aan de hand van chassisnr of motornummer of bv bouwdatum ?

  2. #982
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.345
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Á
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john212 Bekijk Berichten
    Tsjonge !! Hier schrik ik van !! Heb anderhalf jaar geleden mijn Audi A4 Allroad 2.0 TFSI gekocht -bouwjaar 2011. Toen 87.000 km op de teller, staat nu op 110.000.
    Na 13.000 km signaal van olielampje en 1 liter bijgevuld. In de onderhoudshistorie ook niets over olieverbruik, of reparaties daaromtrent.

    Mijn vraag is: krijgen alle 2.0 TFSI motoren het probleem van olieverbruik (vroeger of later), of zijn ze er ook die het niet hebben. En is dat te achterhalen, bv aan de hand van chassisnr of motornummer of bv bouwdatum ?
    Lees het hele topic maar eens door. Of ze het allemaal krijgen, weet ik niet, maar er zijn er wel veel die het probleem hebben/gehad.
    Op zich is 1 liter op 13.000 km niet slecht.
    Laatst gewijzigd door Superavenger69; 30-11-15 om 21:08.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  3. #983
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john212 Bekijk Berichten
    Tsjonge !! Hier schrik ik van !! Heb anderhalf jaar geleden mijn Audi A4 Allroad 2.0 TFSI gekocht -bouwjaar 2011. Toen 87.000 km op de teller, staat nu op 110.000.
    Na 13.000 km signaal van olielampje en 1 liter bijgevuld. In de onderhoudshistorie ook niets over olieverbruik, of reparaties daaromtrent.
    ?
    Met een liter op 13.000 km nog weinig reden voor paniek lijkt me..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  4. #984
    john212's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    69
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Nog niet, maar toch....... het kan kennelijk zomaar beginnen - als die schraapveer uiteindelijk is dichtgekoold. En hoe later dat gebeurt hoe minder kans op garantie/coulance...
    Er lijkt in 2011 iets veranderd te zijn aan de motoren, waarna het probleem niet meer zou optreden.

  5. #985

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Pas in midden 2012 is er een nieuw model motor ingebouwd met zuigers die waarschijnlijk net zo hard dicht gaan zitten. Zlefs in de facelift A4 (Allroad) is nog het oude model motor een tijd doorgeleverd, een facelift model hoeft dus niet 1 op 1 te betekenen dat er een nieuw model motor in zit.

    Hier onder verschil tussen "oud" en "nieuw" de rondere kap is het "nieuwe" model motor waarvan ook niet gezegd is dat deze zonder olieverbruik blijven (omdat ze over het algemeen nog minder hebben gereden).

    Oud:

    TFSI.jpg


    Nieuw:

    TFSI nieuw.jpg
    Laatst gewijzigd door JINXED; 01-12-15 om 09:04.


  6. #986

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Waar haal je die info over de motorafdekking vandaan? Ik weet bijna zeker dat in 2014 (maar ook 2013) ook de bovenste kap nog gebruikt werd. In 2014 was echt de modificatie al doorgevoerd.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 02-12-15 om 00:35. Reden: Bijlage

  7. #987
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Weet iemand of er met een olie meting vanuit de audi zelf ook nog andere dingen gemeten of bijgehouden worden ? Sensoren of zelfs schakelaars ? Of is het gewoon van zoveel gaat erin en hoeveel gaat er nu uit ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #988
    renetje1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    267
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    Pas in midden 2012 is er een nieuw model motor ingebouwd met zuigers die waarschijnlijk net zo hard dicht gaan zitten. Zlefs in de facelift A4 (Allroad) is nog het oude model motor een tijd doorgeleverd, een facelift model hoeft dus niet 1 op 1 te betekenen dat er een nieuw model motor in zit.

    Hier onder verschil tussen "oud" en "nieuw" de rondere kap is het "nieuwe" model motor waarvan ook niet gezegd is dat deze zonder olieverbruik blijven (omdat ze over het algemeen nog minder hebben gereden).

    Oud:

    TFSI.jpg


    Nieuw:

    TFSI nieuw.jpg
    vraagje?? hebben deze nieuwe motoren een vermogen van 125 kw ofwel 170 pk bij de 1.8tfsi??
    dat valt mijn op bij de advertenties

  10. #989

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Etka, is bij motor onderdelen niet zo strikt op bouwjaren als bij bijvoorbeeld body onderdelen, daarbij wordt per bouwjaar wel onderscheid gemaakt tussen facelift en niet facelift (in het overgangsjaar staan ze er vaak dubbel in). Tevens worden in sommige markten bepaalde typen motoren langer doorgeleverd, Belgie was in de jaren 90 bijvoorbeeld een land waar pas laat een katalysator en bepaalde uitstoot verplicht werden, gevolg was dat daar veel VAG producten nog zonder katalysator en met elektronisch geregelde carburateur werden geleverd terwijl wij in Nederland al lang de injectieversie met katalysator geleverd kregen. Dat beleid wordt nu volgens mij nog steeds gevoerd, sommige landen en gebieden gaan pas later om naar een "nieuw" type motor, een facelift is wereldwijd maar wat er onder kap zit wordt vaak erg individueel bepaald. In Europa kun je volgens mij stellen dat een nieuw model afdekplaat = een nieuw model motor, voor de A4 = dat volgens mij idd de 1.8TFSI 125kw het nieuwe type. Hoewel de wijzigingen minimaal zijn er zitten alleen andere zuigers / drijfstangen in en daarvan is het de vraag of deze niet ook het probleem met betrekking tot het hoge olieverbruik gaan vertonen, er zijn mensen die beweren dat ook deze motoren "tikkende tijdbommen" zijn, er zijn er in ieder geval in de beginperiode (ook in Nederland) al voldoende kapot gelopen, ook bij mensen hier van het forum.

    We gaan het over een paar jaar wel meemaken denk ik.

  11. #990

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    ik heb mijn A4 2.0 cabrio eind oktober naar Wealer gebracht voor een olieweging. Voordat ik de 1000km ging rijden heb ik foto's gemaakt van de peilstok, en vanmorgen voor het terugbrengen ook. Deze foto's laten een verbruik zien van zeker 0,70-0,80 liter olie.

    Wealer stelt zojuist vast, dat er op de 1000km slechts 500 gram olie verbruikt is; en dat dit niet genoeg is om in aanmerking te komen voor een reparatie onder coulance??

    Wie heeft er ervaring met het soortelijk gewicht van olie alsook met de Audi norm dat er een zeker gewicht verbruikt moet worden in plaats van (voor mij als consument) de enige zichtbare controle norm en dat is de peil stok.....

    Bedankt voor jullie hulp!

    Herman

  12. #991

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    30
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Castrol 5W30 heeft een soortelijk gewicht van 851 kg/m³.
    Ik moet morgen terug voor de olieweging en heb ook van alles fotos gemaakt. Heb zelfs zelf moeten bijvullen na 700 km.
    Oliefles op de weegschaal en foto van gemaakt. Daarna ongeveer 400 ml in de auto gedaan en weer gewogen. Dus als jij denkt dat je rond de 0,7 tot 0,8 liter olie hebt verbruikt kom je op ongeveer 600-650 gram uit. Maar sinds wanneer kijken ze naar de massa ipv de hoeveelheid die er wordt verbruikt? Als de olie warmer wordt zal het soortelijk gewicht ook afnemen. Nu zal het niet veel schelen maar het schilt toch wat.

  13. #992

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    men heeft een verbruik van 502 gram olie gewogen. Op mijn vraag met hoeveel liter olie dat correspondeert kon men geen antwoord geven.
    Als ik een soortelijk gewicht van 0,851 aanhoud kom ik op 590ml olie per 1000 km.
    Dat is dus 1,18 liter per 2000km en daarmee buiten de Audi norm van 1 ltr op 2 km
    Dan kom ik wel in aanmerking voor coulance.

    Als ik de foto's van mijn peilstok mag geloven heeft ie zeker 0,7-0,8 ltr gepakt op 1000km.
    Ik zet vraagtekens bij de weging....

  14. #993
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman4927 Bekijk Berichten
    men heeft een verbruik van 502 gram olie gewogen. Op mijn vraag met hoeveel liter olie dat correspondeert kon men geen antwoord geven.
    Als ik een soortelijk gewicht van 0,851 aanhoud kom ik op 590ml olie per 1000 km.
    Dat is dus 1,18 liter per 2000km en daarmee buiten de Audi norm van 1 ltr op 2 km
    Dan kom ik wel in aanmerking voor coulance.

    Als ik de foto's van mijn peilstok mag geloven heeft ie zeker 0,7-0,8 ltr gepakt op 1000km.
    Ik zet vraagtekens bij de weging....
    Inderdaad een vreemd verhaal. Misschien zit hij nu net niet op de grens maar over een paar maanden wel dus slaat het nergens op dat ze nu geen coulance voorstel doen.

    Ik heb ook zojuist een olieweging gehad. Toen ik hem weer inleverde zat er volgens de digitale peilstok nog ongeveer 25% in en ik had 1.200 km gereden. Nu weet ik dat ze er voor een olieweging net iets meer olie in doen dan normaal dus had een verbruik van 0,7 liter op 1.000 km verwacht. Het uiteindelijke resultaat was 1,44 liter (of kilogram dat weet ik niet meer) op 1.000 km. Waar dit verschil door ontstaan kan zijn weet ik niet, lijkt er op dat er ergens iets verdubbeld is...

    In ieder geval gaan ze in januari bij mij nieuwe zuigers, zuigerveren etc. plaatsen. Ik moet zelf 1.275 euro bijbetalen. Aanvankelijk zou de ketting en kettingspanner niet vervangen worden (is niet standaard bij de 1.8) maar uiteindelijk heb ik kunnen bedingen dat deze voor hetzelfde bedrag ook mee vervangen worden.

  15. #994

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Tks Melvin, ik word morgen teruggebeld.
    Hoop dat ze me alsnog de reparatie aanbieden.
    Houd jullie op de hoogte!

  16. #995
    Bugatti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugatti Bekijk Berichten
    Wij hebben een Audi A4 Allroad 2.0TFSI Quattro S-tronic uit 2009 met nu ongeveer 84.000 kilometer op de teller. Auto heeft altijd wel wat olie gebruikt maar we rijden dan ook veel relatief korte stukjes. Laatste jaar werd het olieverbruik ineens meer. Hij zat 1,5 maand geleden op ongeveer 1 liter op de 2200 km... Daarmee zijn we naar de Audi dealer gegaan en die zijn een olie meting gestart nadat ze eerst de oliekeerring modificatie hebben uitgevoerd. Nu 1,5 maand en 1000 km verder heb ik voor volgende week een afspraak gemaakt op hem weer te laten meten. Nu heb ik continue het oliepeil in de gaten gehouden maar het is nog niet een streepje gezakt!!?? Echt ongelooflijk lijkt mij... of komt het voor dat sommige 2.0TFSI's zo goed reageren op de modificatie, en zo ja wat betekent dit voor de toekomst? Want de planning is dat we hem voorlopig nog even willen blijven rijden, hij rijd verder fantastisch.
    Om even terug te komen op mijn post van vorige week: Ik ben vandaag met onze auto (oktober 2009, 83000 km) terug geweest voor de olieweging, nadat vorige maand de modificatie is uitgevoerd. Er was ongeveer 1200 km mee gereden, het olieniveau is het display was maar 1 streepje gezakt. Na de meting kreeg ik echter toch te horen dat hij teveel olie heeft verbruikt en dat hij in aanmerking komt voor reparatie. Ik ging uit van de coulanceregeling (alleen de onderdelen) maar kreeg nu te horen dat de reparatie geheel kosteloos uitgevoerd gaat worden. Dus dat laten we dan maar doen!

    En wat betreft dat die nieuwe zuigerveren ook niet goed zijn... Dat zien we dan wel weer als hij nu weer 80.000 km meegaat vind ik het prima. Voor de 160.000 km zal de auto sowieso wel ingeruild gaan worden.....
    2009 Audi A4 allroad quattro 2.0TFSI S-tronic, Teakbraun, Standkachel, Elektrische achterklep, Lederen bekleding, MMI plus, 18" lmv, Xenon plus, Bochtenverlichting.
    2015 VW Golf GTE, 1996 VW Golf GTI

  17. #996

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    @Bugatti: hebben ze je nog wat verteld inzake hoeveelheid olie verbruikt; hetzij in ltr/km of gram?

  18. #997
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugatti Bekijk Berichten
    Om even terug te komen op mijn post van vorige week: Ik ben vandaag met onze auto (oktober 2009, 83000 km) terug geweest voor de olieweging, nadat vorige maand de modificatie is uitgevoerd. Er was ongeveer 1200 km mee gereden, het olieniveau is het display was maar 1 streepje gezakt. Na de meting kreeg ik echter toch te horen dat hij teveel olie heeft verbruikt en dat hij in aanmerking komt voor reparatie. Ik ging uit van de coulanceregeling (alleen de onderdelen) maar kreeg nu te horen dat de reparatie geheel kosteloos uitgevoerd gaat worden. Dus dat laten we dan maar doen!

    En wat betreft dat die nieuwe zuigerveren ook niet goed zijn... Dat zien we dan wel weer als hij nu weer 80.000 km meegaat vind ik het prima. Voor de 160.000 km zal de auto sowieso wel ingeruild gaan worden.....
    Dat is inderdaad zeer netjes. Denk dat je mazzel hebt dat je nog onder de 100k zit en dat je nog in aanmerking komt voor 100% coulance.

  19. #998
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugatti Bekijk Berichten
    Om even terug te komen op mijn post van vorige week: Ik ben vandaag met onze auto (oktober 2009, 83000 km) terug geweest voor de olieweging, nadat vorige maand de modificatie is uitgevoerd. Er was ongeveer 1200 km mee gereden, het olieniveau is het display was maar 1 streepje gezakt. Na de meting kreeg ik echter toch te horen dat hij teveel olie heeft verbruikt en dat hij in aanmerking komt voor reparatie. Ik ging uit van de coulanceregeling (alleen de onderdelen) maar kreeg nu te horen dat de reparatie geheel kosteloos uitgevoerd gaat worden. Dus dat laten we dan maar doen!

    En wat betreft dat die nieuwe zuigerveren ook niet goed zijn... Dat zien we dan wel weer als hij nu weer 80.000 km meegaat vind ik het prima. Voor de 160.000 km zal de auto sowieso wel ingeruild gaan worden.....
    vreemde gedachte die laatste 2 zinnen..dus diegene na jouw mag dan zijn zuur verdiende centen erin pompen, je zal het zelf zijn...
    ik koop hierna geen Audi meer ondanks ik dit machtig vind rijden is de kwaliteit voor mijn gevoel na het B7 model ver te zoeken.
    Techniek....Audi 4x0 blijft 0.....

  20. #999
    Bugatti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VosS4 Bekijk Berichten
    vreemde gedachte die laatste 2 zinnen..dus diegene na jouw mag dan zijn zuur verdiende centen erin pompen, je zal het zelf zijn...
    ik koop hierna geen Audi meer ondanks ik dit machtig vind rijden is de kwaliteit voor mijn gevoel na het B7 model ver te zoeken.
    Techniek....Audi 4x0 blijft 0.....
    Ja ik snap jou gedachte wel, maar wat moeten we nu anders dan? Voor hetzelfde geld wordt de auto over 40.000 km ingeruild en gebruikt hij geen drup olie. Iedere auto die je inruilt kan na 20.000 km met wat pech compleet in de soep lopen. Ik bedoel alleen maar te zeggen we laten het nu volgens officiële voorschriften van Audi doen, dan kunnen we straks in ieder geval altijd naar Audi blijven wijzen bij problemen. En wat de toekomst brengt zullen we moeten afwachten. Ik hoop alleen dat kopers van Audi's met dit type motoren er altijd garantie bij nemen
    Laatst gewijzigd door Bugatti; 04-12-15 om 09:30.
    2009 Audi A4 allroad quattro 2.0TFSI S-tronic, Teakbraun, Standkachel, Elektrische achterklep, Lederen bekleding, MMI plus, 18" lmv, Xenon plus, Bochtenverlichting.
    2015 VW Golf GTE, 1996 VW Golf GTI

  21. #1000
    Bugatti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman4927 Bekijk Berichten
    @Bugatti: hebben ze je nog wat verteld inzake hoeveelheid olie verbruikt; hetzij in ltr/km of gram?
    Daar heb ik eigenlijk niet meer naar gevraagd, voordat de meting begon zat hij rond de 1:2000. Als ik het goed zie is jou auto van 2006? Dan heb jij toch als het goed is niet de beruchte 2.0TFSI waar het in dit topic over gaat?
    Laatst gewijzigd door Bugatti; 04-12-15 om 09:33.
    2009 Audi A4 allroad quattro 2.0TFSI S-tronic, Teakbraun, Standkachel, Elektrische achterklep, Lederen bekleding, MMI plus, 18" lmv, Xenon plus, Bochtenverlichting.
    2015 VW Golf GTE, 1996 VW Golf GTI

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •