Pagina 54 van 73 EersteEerste ... 44450515253545556575864 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.061 tot 1.080 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #1061
    severnerider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre74 Bekijk Berichten
    Dat is super toch?
    Vervangend vervoer krijg ik ook niet gratis, omdat auto is niet bij pon aangeschaft en dat is normaal
    Ik krijg een audi a1 of een UP voor €4,95 p dag
    Ja zeker! Erg blij mee, en uitstekende service van de dealer.
    Die paar tientjes voor vervangend vervoer betaal ik maar al te graag.

  2. #1062
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door severnerider Bekijk Berichten
    Ja zeker! Erg blij mee, en uitstekende service van de dealer.
    Die paar tientjes voor vervangend vervoer betaal ik maar al te graag.
    Ben je ook bij pon?

  3. #1063
    severnerider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre74 Bekijk Berichten
    Ben je ook bij pon?
    Nee, bij Pouw. Oorspronkelijk komt de auto bij Audi Centrum Het Gooi vandaan, maar die behoort inmiddels wel tot de Pon dealers.

  4. #1064
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door severnerider Bekijk Berichten
    Nee, bij Pouw. Oorspronkelijk komt de auto bij Audi Centrum Het Gooi vandaan, maar die behoort inmiddels wel tot de Pon dealers.
    Pouw is heel goede dealer, heb ik gehoord
    Die doet nooit moeilijk, moet wel goed komen

    Succes

  5. #1065
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Als je het probleem hebt dat ie maar een halve liter per 1000km verbruikt, wat ook al te veel is imo, en daardoor buiten de boot zou vallen hang je toch een pela in de peilstok en zuig je er een halve liter uit voor de weging?
    Audi zou al die tfsi motoren die olie gebruiken gewoon moeten reviseren zonder discussie, en al zou hij 150k gelopen hebben, dan nog!
    Het is geen Fiat Panda, en die zuipen ook geen olie btw.........
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/


  6. #1066
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Zojuist mijn A4 opgehaald van de motorrevisie. Zoals afgesproken waren de kosten voor mij 1.275 euro (incl btw). Hiervoor zijn naast de zuigers, zuigerveren en drijfstangen ook de distributieketting en spanner meegenomen. De auto was al naar 1,5 dag klaar (vooraf werd gezegd 3 dagen), de dealer gaf aan dat de monteur dit inmiddels al zo vaak had gedaan dat hij er handigheid in had gekregen. Gaf ook eerlijk toe dat ze aan de lopende band tfsi's van het type 1.8 en 2.0 aan het reviseren zijn.

    Ik kreeg het dringende advies om de eerste 2.000 km niet boven de 4.000 toeren p/m te laten uitkomen en bij voorkeur veel snelwegkilometers te maken om de motor weer rustig in te rijden. Had wel het idee dat de motor in het begin iets moeilijker op gang kwam, na ca. 60 km leek dit al een stuk beter. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen en wat het olieverbruik nu is.

  7. #1067

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ik lees hier weinig tot geen over problemen met de B8-facelift. Heeft audi deze motoren aangepast?

  8. Ad
  9. #1068

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Voor de mensen die twijfelen, dit is het verschil in motorafdekplaat en meteen ook even duidelijk gemaakt dat er zelfs 2013 (facelift) auto's zijn met het oude type 155kw / 211pk motor.

    Als voorbeeld de volgende 2 auto's (en zo zijn er vele 2013 auto's kunnen dus ook gewoon het oude model motor bevatten, dat is mij al vaker opgevallen bij de A4 / A5 een 2014 auto heeft als het een echte 2014 auto is (dus geen oude overjarige voorraad auto) wel altijd het nieuwe model motor) :

    Facelift model uit 2013 met oude motor (zie afdekplaat en plaatsing oliedop):

    Audi A4 oude motor 6.jpg

    Audi A4 oude motor 5.jpg

    Audi A4 oude motor.jpg

    Audi A4 oude motor 2.jpg

    Nieuw model (facelift) uit 2014 motor met gewijzigde afdekplaat en andere oliebijvulopening:

    Audi A4 nieuwe motor 8.jpg

    Audi A4 nieuwe motor 7.jpg
    Laatst gewijzigd door JINXED; 08-02-16 om 11:47.

  10. #1069

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard 2.

    b h
    Laatst gewijzigd door noordip; 02-02-16 om 18:34.
    Audi A4 B6 2.0 FSI / Audi A3 2005 2.0 FSI / Audi A3 1.6 FSI / Audi A3 2.0 TFSI DSG SB

  11. #1070

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Thumbs up Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Na alarmerende berichten op TV en internet in overleg getreden met Audi Centrum Breda.

    Mijn auto had op dat moment ( december 2015) ongeveer 46.000 km gelopen en is van 01-04-2010 en verbruikte meer olie dan normaal.

    Hierover een zeer prettig gesprek gehad met de mensen van de service-afdeling, Kurt van Gestel en diens collega's alsmede met de chef werkplaats.

    Deze hebben mij een technische uitleg gegeven en voorgesteld een olieweging te laten doen en voorts enige aanpassingen aan de motor, o.a. verhogen carterdruk en vervanging keerringen etc.

    Na plm. 1000-1500 opnieuw een olieweging en controle gedaan. Bij het ophalen van mijn auto heeft de chef werkplaats mij het een en ander toegelicht en voorgesteld een pakket uitgebreidere werkzaamheden uit te laten voeren om het probleem van het olieverbruik te verhelpen volgens voorschrift van de fabrikant.

    Kort gezegd: een motorrevisie met nieuwe zuigers, incl. de verbeterde olieschraapveren, drijfstangen, extra waterpomp en alle daarbij behorende onderdelen en werkzaamheden.

    Hiervoor een nieuwe afspraak gemaakt en de auto enkele dagen "in behandeling" gegeven.

    Na 3 dagen was de klus geklaard en stond de auto zelfs in- en uitwendig glanzend schoongemaakt gereed. (29-01-2016)

    HET MOOISTE VAN DIT ALLES IS DAT ALLE WERKZAAMHEDEN - ZONDER DISCUSSIE - ONDER COULANCE EN VOLLEDIGE FABRIEKSGARANTIE ZIJN UITGEVOERD!

    HIERVOOR VERDIENT HET TEAM VAN AUDI CENTRUM BREDA EEN HEEL GROOT COMPLIMENT HULDE!!!

  12. #1071
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Net telefoon gehad van mijn dealer
    Maandag 15 februari mijn auto gaat onder het mes.
    duurt 2-3 dagen, ben erg benieuwd wat gaan ze vervangen
    850km gereden ongeveer 800ml verbruik.

    Ik laat nog horen over mijn motor revisie.

  13. #1072
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenAudiTT Bekijk Berichten
    Na alarmerende berichten op TV en internet in overleg getreden met Audi Centrum Breda.

    Mijn auto had op dat moment ( december 2015) ongeveer 46.000 km gelopen en is van 01-04-2010 en verbruikte meer olie dan normaal.

    Hierover een zeer prettig gesprek gehad met de mensen van de service-afdeling, Kurt van Gestel en diens collega's alsmede met de chef werkplaats.

    Deze hebben mij een technische uitleg gegeven en voorgesteld een olieweging te laten doen en voorts enige aanpassingen aan de motor, o.a. verhogen carterdruk en vervanging keerringen etc.

    Na plm. 1000-1500 opnieuw een olieweging en controle gedaan. Bij het ophalen van mijn auto heeft de chef werkplaats mij het een en ander toegelicht en voorgesteld een pakket uitgebreidere werkzaamheden uit te laten voeren om het probleem van het olieverbruik te verhelpen volgens voorschrift van de fabrikant.

    Kort gezegd: een motorrevisie met nieuwe zuigers, incl. de verbeterde olieschraapveren, drijfstangen, extra waterpomp en alle daarbij behorende onderdelen en werkzaamheden.

    Hiervoor een nieuwe afspraak gemaakt en de auto enkele dagen "in behandeling" gegeven.

    Na 3 dagen was de klus geklaard en stond de auto zelfs in- en uitwendig glanzend schoongemaakt gereed. (29-01-2016)

    HET MOOISTE VAN DIT ALLES IS DAT ALLE WERKZAAMHEDEN - ZONDER DISCUSSIE - ONDER COULANCE EN VOLLEDIGE FABRIEKSGARANTIE ZIJN UITGEVOERD!

    HIERVOOR VERDIENT HET TEAM VAN AUDI CENTRUM BREDA EEN HEEL GROOT COMPLIMENT HULDE!!!
    Zo kan het dus ook. Netjes van je dealer.

  14. #1073

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenAudiTT Bekijk Berichten
    Na alarmerende berichten op TV en internet in overleg getreden met Audi Centrum Breda.

    Mijn auto had op dat moment ( december 2015) ongeveer 46.000 km gelopen en is van 01-04-2010 en verbruikte meer olie dan normaal.

    Hierover een zeer prettig gesprek gehad met de mensen van de service-afdeling, Kurt van Gestel en diens collega's alsmede met de chef werkplaats.

    Deze hebben mij een technische uitleg gegeven en voorgesteld een olieweging te laten doen en voorts enige aanpassingen aan de motor, o.a. verhogen carterdruk en vervanging keerringen etc.

    Na plm. 1000-1500 opnieuw een olieweging en controle gedaan. Bij het ophalen van mijn auto heeft de chef werkplaats mij het een en ander toegelicht en voorgesteld een pakket uitgebreidere werkzaamheden uit te laten voeren om het probleem van het olieverbruik te verhelpen volgens voorschrift van de fabrikant.

    Kort gezegd: een motorrevisie met nieuwe zuigers, incl. de verbeterde olieschraapveren, drijfstangen, extra waterpomp en alle daarbij behorende onderdelen en werkzaamheden.

    Hiervoor een nieuwe afspraak gemaakt en de auto enkele dagen "in behandeling" gegeven.

    Na 3 dagen was de klus geklaard en stond de auto zelfs in- en uitwendig glanzend schoongemaakt gereed. (29-01-2016)

    HET MOOISTE VAN DIT ALLES IS DAT ALLE WERKZAAMHEDEN - ZONDER DISCUSSIE - ONDER COULANCE EN VOLLEDIGE FABRIEKSGARANTIE ZIJN UITGEVOERD!

    HIERVOOR VERDIENT HET TEAM VAN AUDI CENTRUM BREDA EEN HEEL GROOT COMPLIMENT HULDE!!!

    Goh je moet wel heel blij zijn dat je, jezelf op 2-2-2016 speciaal hiervoor registreert op het forum en dan twee keer het zelfde bericht plaatst, en heel expliciet in de titel de vermelding maakt "wie" je zo fijn geholpen heeft...
    Laatst gewijzigd door JINXED; 04-02-16 om 13:13.

  15. #1074

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ook in Zwitserland is er een televisieprogramma ver het olieverbruik gemaakt höher öl verbrauch Audi 2.0 TFSI Motoren als Ölschlucker:

    http://www.srf.ch/konsum/themen/umwe...eist-kunden-ab

    https://www.google.nl/imgres?imgurl=...Bu4QMwgsKA8wDw
    Laatst gewijzigd door JINXED; 08-02-16 om 11:41.

  16. #1075
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolf Bekijk Berichten
    Als je het probleem hebt dat ie maar een halve liter per 1000km verbruikt, wat ook al te veel is imo, en daardoor buiten de boot zou vallen hang je toch een pela in de peilstok en zuig je er een halve liter uit voor de weging?
    Audi zou al die tfsi motoren die olie gebruiken gewoon moeten reviseren zonder discussie, en al zou hij 150k gelopen hebben, dan nog!
    Het is geen Fiat Panda, en die zuipen ook geen olie btw.........
    @rolf
    Ik heb net een bakje gedaan bij dealert en kwam dit verbruik ter sprake. Op dit moment is t, volgens hen, dat bij de 2.0 de hele revisie onder coulance wordt uitgevoerd i.g.v een verbruik van 0,5 ltr op de 1000 km. Er is geen beperking m.b.t leeftijd of kilometrages. Enige voorwaarde is dat het onderhoud aantoonbaar is uitgevoerd. Dit hoeft niet persé bij een dealer te zijn gebeurd.
    M.b.t de 1.8 geldt daar wel een eigen bijdrage van €1250,-. (Vraag mij niet waarom deze verschillen?!)
    Op moment dat je denkt rond dit verbruik te zitten,kun je kosteloos een olieweging uit laten voeren.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  17. #1076
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    @rolf
    Ik heb net een bakje gedaan bij dealert en kwam dit verbruik ter sprake. Op dit moment is t, volgens hen, dat bij de 2.0 de hele revisie onder coulance wordt uitgevoerd i.g.v een verbruik van 0,5 ltr op de 1000 km. Er is geen beperking m.b.t leeftijd of kilometrages. Enige voorwaarde is dat het onderhoud aantoonbaar is uitgevoerd. Dit hoeft niet persé bij een dealer te zijn gebeurd.
    M.b.t de 1.8 geldt daar wel een eigen bijdrage van €1250,-. (Vraag mij niet waarom deze verschillen?!)
    Op moment dat je denkt rond dit verbruik te zitten,kun je kosteloos een olieweging uit laten voeren.
    Dat zou ik graag zwart op wit krijgen van dealer.
    Bij Passat CC net eerste keer olie bijgevuld en na amper 200km is de peilstok al 1/6e gedaald.
    Auto nu net geen 5 jaar en 33.000 km.
    Ik ben er bang voor dat tegen de tijd dat het verbruik echt op loopt (of motor schade heeft opgelopen) dat ik dan te horen krijg dat de auto te oud is, om onder coulance te vallen.

    Ga binnenkort toch maar eens het gesprek aan met de dealer.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  18. #1077
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ik schrijf ook "op dit moment" en weet niet of VW andere normen hanteert? Het ging om motorcode CDN als ik me niet vergis....?
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  19. #1078

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    55
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Mijn A5 coupé 1.8 tfsi verbruikt 1 liter op 3000 km. Is dat binnen de norm?

  20. #1079
    flopflopflop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    84
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    is het "nieuwe" model uit 2014 dan EINDELIJK vrij van overmatig olieverbruik?!

    zijn er mensen die met een audi a4 (of a5 met nieuwe motor?) vanaf 2014 rijden en die hun ervaring willen plaatsen ivm olie verbuik of andere problemen?

  21. #1080
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre74 Bekijk Berichten
    Net telefoon gehad van mijn dealer
    Maandag 15 februari mijn auto gaat onder het mes.
    duurt 2-3 dagen, ben erg benieuwd wat gaan ze vervangen
    850km gereden ongeveer 800ml verbruik.

    Ik laat nog horen over mijn motor revisie.
    Vandaag auto opgehald bij Pon
    Motor revisie is gedaan. Coulance 100%, dus niks betaald.
    Ben benieuwd over olieverbruik.
    Het is nog niet bekend wat hebben ze vervangen.
    Factuur krijg ik via de post.
    Laatst gewijzigd door Andre74; 17-02-16 om 18:33.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •