Zou in principe moeten gelden voor de 2008-2012 modellen. Vanaf 2012 hebben ze aangepaste olieschraapveren gebruikt. Dit zou het probleem moeten verhelpen (of dit daadwerkelijk ook zo is zal moeten blijken, volgens mij zijn daar de meningen over verdeelt.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd...De B8 had mijn voorkeur echter heb ik deze laten staan en ben voor een B7 gegaan (puur vanwege olieproblemen benzine modellen). Ik heb enkele specialisten gecontacteerd i.v.m. de problemen en welke modellen het betrof. O.a. van Hartog kreeg ik het antwoord dat het voornamelijk de B8 modellen betrof. 2 kennissen rijden een B7 2.0 TFSI zonder problemen en mijn collega rijdt de 1.8TFSI die een aardige slok olie lust...
ik ben ook in het bezit van een Audi 2.0 TFSI uit 2006 en krijg van Pon het antwoord dat het olieverbruik probleem zich niet voordoet bij de motorcode BWE.
Herkennen jullie dit? Heeft men gelijk? Of zijn er op dit forum meer mensen met deze motorcode die een probleem hebben met de schraapveren??
Bvd,
Herman
Motor met motorcode BWE is idd een B7 motortype dat tot halverwege 2008 geleverd is. Van Hartog heb ik begrepen dat dit type niet bekend staat om het welbekende olieprobleem. De B8 daarentegen wel echter weet ik niet welke motorcodes specifiek de problemen hebben. Ik hecht meer waarde aan de mening van een specialist (zoals Hartog, Vagtechniek etc) dan aan de mening van een dealer....In dit geval lijkt het er echter op dat de meningen m.b.t. de B7 eensgezind zijn.
Last van overmatig olieverbruik?
Ik heb het wel vaker gehoord zowel bij de 1.8 als de 2.0 TFSI B7, de meeste verdwijnen nu wel naar het buitenland of zijn afgereden... dus het reviseren nauwelijks meer waard.
Inruil krijg je voor een 2.0 TFSI B7 7 dzd als je een knappe hebt....dus om daar nog eens 3 dzd tegenaan te kwakken zien de meeste van af en kijken verder.
Dat klopt maar geldt natuurlijk voor elke auto: op een gegeven moment kost onderhoud (veel) meer dan dagwaarde van de auto. (en dat is in dit geval nog lang niet aan de hand). Voelt niet lekker, reden voor veel mensen om verder te kijken en dan: krijg je voor je 'nieuwe' tweedehands ook geen garanties hoe hij is, zeker niet in de prijscategorie dagwaarde+verwachte kosten (in dit voorbeeld 10K). Sterker, die gaat meestal ook wel weg vanwege het één of ander.
Ik hoor sinds een jaar ook tot de oliestokende 2.0Tfsi bezitters, een B7 type. Mijn cabrio uit september 2007 is zo een prachtig exemplaar en behoorlijk onderhouden dat ik er geen afscheid van wil nemen maar ook niet zit te wachten op 3K euri kosten zeker nadat ik gedurende de garantie periode de kap motor en een wiellager heb laten repareren en recentelijk preventief de distributie- multiriem en waterpomp heb laten vervangen. Verbruik 1 liter olie per 2500 km zo ongeveer. Het is zeer storend dat een bedrijf als Audi de klachten min of meer negeert, zeker bij auto's van 9 jaar oud en 165.000 km terwijl de klacht duidelijk aan foutief ingenieurswerk te danken is. Ik vindt wel dat de Audi bezitters met dezelfde klacht eigenlijk gezamenlijk actie zouden moeten ondernemen voor in ieder geval onderdelen coulance, eendracht maakt macht, zie Amerika waar de consumenten wel genoegdoening van Audi hebben gekregen. Mijn vroegere Saab cabrio's allemaal 2.3 i verbruikten nul, naks nada aan olie maar ik wilde na 18 jaar Saab eens wat anders en de Audi is qua afwerking en carrosserie stijfheid echt stukken strakker dan de Saabs.
@Audiconvertible je hebt 'm laten nakijken in een garage en die heeft vervolgens na inspectie geconcludeerd dat je olieschraapveren i.c.m. zuigers de oorzaak zijn?