Pagina 62 van 73 EersteEerste ... 125258596061626364656672 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.221 tot 1.240 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #1221

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ik zie dat deze topic intussen al 61 pagina's heeft.

    Wat is nu de uiteindelijke conclusie?
    2.000 - 3.000 EUR geven aan een herstelling of zijn er nog andere opties?
    Mijn wagen is van het jaar 2009. Op coulance zal ik dus niet hoeven te rekenen bij de dealer.

  2. #1222
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daviddhendriks Bekijk Berichten
    Ik zie dat deze topic intussen al 61 pagina's heeft.

    Wat is nu de uiteindelijke conclusie?
    2.000 - 3.000 EUR geven aan een herstelling of zijn er nog andere opties?
    Mijn wagen is van het jaar 2009. Op coulance zal ik dus niet hoeven te rekenen bij de dealer.
    Zoals je kunt lezen is er geen uiteindelijke conclusie. De manier van afwikkeling van auto's met het bewuste probleem is constant in beweging. Zoals op pagina 61 een 2010 auto vermeld wordt waar sprake is van volledige coulance.
    Dus ik zou zeggen; ga met je dealer praten, en deel je ervaring hier.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #1223
    PatrickNB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Volgens mij zijn de meeste dealers wel schappelijker geworden sinds er zoveel bekendheid aan is gegeven.

    Ik heb 1,5 jaar terug wel eens aangekaart, dat hij zoveel olie verbruikte (ik zat toen op ca. 1:3500). Toen kreeg ik nog verhaal van "goh, dat komt niet veel voor".
    Door de tijd heen en vooral sinds ik boven de 100.000km kwam, nam het verbruik drastisch toe (binnen een paar maanden en enkele duizenden km's liep het verbruik op tot ca 1:1200).
    Ik had me dus helemaal voorbereid op een moeilijke discussie (ook door alle verhalen in dit topic), aangezien de auto toen iets meer dan 6 jaar oud was en 109.000km op de teller had (wel dealer onderhouden). Gesprek bij de dealer was echter aangename verrassing. Er werd gevraagd naar verbruik, dus 1:1200 aangegeven. Mededeling dat dit erg genoeg was om in aanmerking te komen voor coulance en dat ze een olieweging gingen doen en hele zaakje opsturen naar Duitsland voor de coulance aanvraag.
    Zo gezegd, zo gedaan. 4 dagen na de 2e weging telefoontje dat verbruik inderdaad te hoog was en dat we afspraak kunnen maken voor revisie onder coulance. Daarbij werd wel aangeraden om ook distributie en bijbehorende onderdelen meteen te vervangen (dat was wel op mijn kosten, in tegenstelling tot sommige anderen in dit topic). Dit heb ik gedaan.

    Revisie is nu ca. 6 weken en 3000km geleden. De auto rijdt weer super soepel en heeft nog steeds oliepeil op max staan. Wel is benzineverbruik bijna 10% toegenomen, maar dit lijkt langzaamaan weer wat beter te worden...

    Dus mijn advies als je nu een auto met dergelijke motor wil kopen: informeer gewoon goed bij de dealer of ie nog onder coulance gerepareerd kan worden. Ik zou zeker niet bij voorbaat al deze 1.8 en 2.0 TFSI's uitsluiten...
    Laatst gewijzigd door PatrickNB; 04-01-17 om 16:19.

  4. #1224
    KoosV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    58
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Goedemiddag,
    Ik sta op het punt om mijn eerste Audi te kopen een A6 2.0 TFSI UIT 2008.
    Geldt dit olieverbruik ook voor de motoren uit de A6?
    Alvast bedankt

  5. #1225
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.682
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Die hebben andere zuigers, die het van de A4, A5 en Q5 bekende probleem niet hebben. Dat wil nog niet zeggen dat er bij een bepaalde A6 geen olieverbruik probleem kan zijn!
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #1226
    KoosV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    58
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Kees B, bedankt

  7. #1227

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    73
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daviddhendriks Bekijk Berichten
    Ik zie dat deze topic intussen al 61 pagina's heeft.

    Wat is nu de uiteindelijke conclusie?
    2.000 - 3.000 EUR geven aan een herstelling of zijn er nog andere opties?
    Mijn wagen is van het jaar 2009. Op coulance zal ik dus niet hoeven te rekenen bij de dealer.
    Mijn dealer geeft coulance wanneer de auto niet ouder is dan acht jaar of meer dan 100.000 km heeft gereden.

  8. Ad
  9. #1228
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    irritant he dat iedereen maar wat doet. Die van mij gaf aan dat ie elke auto coulance geeft mits die niet gechipped/getuned is. Of die nou uit 2008 komt of 150k km erop heeft staan. Van de bekende probleem gevallen dan hé.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #1229

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ik heb gisteren onze A5 weer opgehaald. Motor moet weer als nieuw zijn. Gemodificeerde zuigers + olieschraapveren, nieuwe ketting + spanner, nieuwe olie afscheider en een nieuw thermostaathuis incl thermostaat en waterpomp, nieuwe bougies, olie + oliefilter. 't Verschil voor en na deze operatie was duidelijk merkbaar.

    Ze hadden daar nog een A5 (S-line exterieur en interieurpakket) te koop staan. Deze hebben ze al gerepareerd en zit gewoon 3 jaar garantie op de olie verbruik reparatie.
    Laatst gewijzigd door henri; 15-01-17 om 19:35.

  11. #1230
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henri Bekijk Berichten
    Ik heb gisteren onze A5 weer opgehaald. Motor moet weer als nieuw zijn. Gemodificeerde zuigers + olieschraapveren, nieuwe ketting + spanner, nieuwe olie afscheider en een nieuw thermostaathuis incl thermostaat en waterpomp, nieuwe bougies, olie + oliefilter. 't Verschil voor en na deze operatie was duidelijk merkbaar.

    Ze hadden daar nog een A5 (S-line exterieur en interieurpakket) te koop staan. Deze hebben ze al gerepareerd en zit gewoon 3 jaar garantie op de olie verbruik reparatie.
    Verschil in verbruik of prestatie ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  12. #1231

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    66
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ik heb veel gelezen over de olieproblemen bij de 1.8 TFSI.
    Waar ik maar niet achter kom is of mijn A5 SP 1.8 TFSI van 19 juni 2012 met de 125 Kw (170PK) motor ook binnen de categorie 'te verwachten probleemmotor' valt.
    Olieverbruik lijkt mij tot nu toe, bij 110.000 km, nog steeds geen probleem.
    Laatst gewijzigd door FrankMelters; 19-01-17 om 15:00.

  13. #1232

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    57
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Update van mijn A5 sportback 2.0 TFSI uit 2011 Audi dealer onderhouden met 103.000 km
    Auto gekocht bij Peugeot Nefkens maar na 2100 km moest er 1 liter olie bij. Olieweging laten doen bij Nefkens en die constateerde dat het olieverbruik wel aan de hoge kant was [ 0.7 liter op 1030 km ]. Vanuit Peugeot werd ik doorverwezen naar de Audi dealer omdat heel dit gebeuren onder de coulance zou vallen van Audi. [ dit terwijl ik 1 jaar volledige garantie heb bij Peugeot !! ] Ik naar Audi in Helmond gegaan [ van Udenhout ] die mij in eerste instantie vertelden dat ik dit moest afhandelen met de dealer waar ik de auto heb gekocht, je hebt er 1 jaar garantie op vertelden ze me. Maar goed Audi was toch zo schappelijk om heel het proces in gang te zetten voor de olieweging van mijn A5. Voordat ze hiermee startte werd wel eerst de carterontluchting en de krukaskering gedaan. Olieweging werd gestart en na 1000 km kwam ik terug bij Audi [ dat was gisteren ]. Resultaat: verbruik van 0.41 liter op de 1000km. Conclusie : Valt buiten de coulance van Audi . Het verschil van 0.09 lijkt hun niets te deren. De coulance van Audi is immer 0,5 liter op 1000 km. Dit terwijl mijn oliepeil op de MMI nog maar op een kwart stond. In mijn ogen was dat dus nog steeds een verbruik van rond de 0.7 liter op de 1000 km !!
    Ik heb de auto nu 5 maanden en ben er nu al helemaal klaar mee. [ ik zat meer op mijn oliepeil te kijken dan op mijn benzinemeter ]
    Het was de fijnste auto, na al mijn bmw's, die heb ik heb gehad maar ik ga hem vanmiddag inruilen. Helaas voor mij voorlopig geen Audi meer


    https://s6.postimg.org/p37o7tkf5/IMG_0062.png. [ dit was mijn oliepeil na precies 1000 km ] en dan nog zeggen dat het verbruik 0.41 liter was!! RaRa hoe kan dat !!
    Laatst gewijzigd door willy666; 20-01-17 om 09:44.

  14. #1233

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willy666 Bekijk Berichten
    Ik heb de auto nu 5 maanden en ben er nu al helemaal klaar mee. [ ik zat meer op mijn oliepeil te kijken dan op mijn benzinemeter ]
    Het was de fijnste auto, na al mijn bmw's, die heb ik heb gehad maar ik ga hem vanmiddag inruilen. Helaas voor mij voorlopig geen Audi meer
    Zonde dat je de auto weg doet terwijl het zoals je zegt je fijnste auto was. Dat dit probleem zou voorkomen had je kunnen weten als je je huiswerk had gedaan. Los daarvan kun je gewoon gratis laten oplossen. Je hebt garantie bij Peugeot, dat Audi zegt los het daar maar op kan ik mij goed voorstellen. Je auto is alleen nog maar meer waard als het is opgelost, en als je die auto echt zat ben zou ik 'm ergens inruilen na reparatie...

  15. #1234

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willy666 Bekijk Berichten
    Update van mijn A5 sportback 2.0 TFSI uit 2011 Audi dealer onderhouden met 103.000 km
    Auto gekocht bij Peugeot Nefkens maar na 2100 km moest er 1 liter olie bij. Olieweging laten doen bij Nefkens en die constateerde dat het olieverbruik wel aan de hoge kant was [ 0.7 liter op 1030 km ]. Vanuit Peugeot werd ik doorverwezen naar de Audi dealer omdat heel dit gebeuren onder de coulance zou vallen van Audi. [ dit terwijl ik 1 jaar volledige garantie heb bij Peugeot !! ] Ik naar Audi in Helmond gegaan [ van Udenhout ] die mij in eerste instantie vertelden dat ik dit moest afhandelen met de dealer waar ik de auto heb gekocht, je hebt er 1 jaar garantie op vertelden ze me. Maar goed Audi was toch zo schappelijk om heel het proces in gang te zetten voor de olieweging van mijn A5. Voordat ze hiermee startte werd wel eerst de carterontluchting en de krukaskering gedaan. Olieweging werd gestart en na 1000 km kwam ik terug bij Audi [ dat was gisteren ]. Resultaat: verbruik van 0.41 liter op de 1000km. Conclusie : Valt buiten de coulance van Audi . Het verschil van 0.09 lijkt hun niets te deren. De coulance van Audi is immer 0,5 liter op 1000 km. Dit terwijl mijn oliepeil op de MMI nog maar op een kwart stond. In mijn ogen was dat dus nog steeds een verbruik van rond de 0.7 liter op de 1000 km !!
    Ik heb de auto nu 5 maanden en ben er nu al helemaal klaar mee. [ ik zat meer op mijn oliepeil te kijken dan op mijn benzinemeter ]
    Het was de fijnste auto, na al mijn bmw's, die heb ik heb gehad maar ik ga hem vanmiddag inruilen. Helaas voor mij voorlopig geen Audi meer


    https://s6.postimg.org/p37o7tkf5/IMG_0062.png. [ dit was mijn oliepeil na precies 1000 km ] en dan nog zeggen dat het verbruik 0.41 liter was!! RaRa hoe kan dat !!
    Ik ga voorzichtig omspringen met mijn uitspraak Willy666 maar ik heb nu zelf ook al een 8-tal maanden een 2.0TFSI van bouwjaar 2010 en ik hou ook mijn oliepeil strikt in de gaten.

    Ik moet op 5000 kilometer ongeveer een liter bijvullen, maar naar mijn ondervinding is het verschil tussen een volle, digitale peilstok (om het zo maar te noemen) en een lege, digitale peilstok ongeveer 1 liter.

    Ik denk ook wel dat uw olieverbruik meer was dan de 0,41 liter die Audi aanhaalt, maar misschien wel niet zo heel veel meer.

    Nu weet ik niet hoe die testen van het olieverbruik bij Audi gebeuren, maar een motor op bedrijfstemperatuur verbruikt sowieso een pak minder olie dan een koude motor. Dus als die test van 1000 kilometer gelijk staat aan continu 1000 kilometer rijden, dan geloof ik het olieverbruik van 0,41 liter wel.

  16. #1235

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    57
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Zonde dat je de auto weg doet terwijl het zoals je zegt je fijnste auto was. Dat dit probleem zou voorkomen had je kunnen weten als je je huiswerk had gedaan. Los daarvan kun je gewoon gratis laten oplossen. Je hebt garantie bij Peugeot, dat Audi zegt los het daar maar op kan ik mij goed voorstellen. Je auto is alleen nog maar meer waard als het is opgelost, en als je die auto echt zat ben zou ik 'm ergens inruilen na reparatie...
    Mijn huiswerk had ik wel degelijk goed gedaan Razor !! Voordatik hem kocht heb ik de onderhoudshistorie opgevraagd bij Audi en er waren helemaal geen problemen bekend wat betreft olie verbruik.Maar ik heb hem ingeruild [ bij Peugeot ] waar ze best wel ''schappelijk'' waren met de inruil.

  17. #1236

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Verschil in verbruik of prestatie ?
    Verbruik is mijns inziens nauwelijks veranderd. Vandaag teruggekomen uit Duitsland gemiddeld verbruik 1 : 13,5 . Prestaties beter. Motor loopt mooier, vlakker. Mijn zwager merkte dat ook al op. Oliepijl nog steeds op max. Btw, ik gebruik ook een normale pijlstok. Die conventionele pijlstok had ik al meteen aangeschaft na aankoop van m'n A5.

    Toch blij dat ik m'n A5 heb laten repareren.
    Laatst gewijzigd door henri; 24-01-17 om 15:32.

  18. #1237

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Hallo allen,

    Ik als Audi leek heb vorig jaar een audi a4 1.8 gekocht uit 2011. Via een particulier. Auto is altijd bijgehouden door een audi dealer uit De Meern, alle papieren zitten nog bij de auto, auto heeft meer dan 100.000 gereden.
    Omdat dit onze eerste Audi is waren wij niet op de hoogte van de problemen rond het olie verbruik. Waar kan ik met mijn probleem naartoe?
    Naar de audi dealer waar de auto vandaan komt maar waar ik hem niet van heb, of moet ik het spelen via Audi zelf of heeft iemand een andere ervaring?
    Niet geschoten is altijd mis toch?!

    Groeten Co

  19. #1238
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.362
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Naar een dealer die je wilt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  20. #1239

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corindaxxx Bekijk Berichten
    Hallo allen,

    Ik als Audi leek heb vorig jaar een audi a4 1.8 gekocht uit 2011. Via een particulier. Auto is altijd bijgehouden door een audi dealer uit De Meern, alle papieren zitten nog bij de auto, auto heeft meer dan 100.000 gereden.
    Omdat dit onze eerste Audi is waren wij niet op de hoogte van de problemen rond het olie verbruik. Waar kan ik met mijn probleem naartoe?
    Naar de audi dealer waar de auto vandaan komt maar waar ik hem niet van heb, of moet ik het spelen via Audi zelf of heeft iemand een andere ervaring?
    Niet geschoten is altijd mis toch?!

    Groeten Co
    Je kunt idd bij de dealer informeren. Daarnaast kun je oa terecht bij Coen Donkers in Veghel of bij Auto Weijenberg in Heesch. Ik heb mijn Audi laten repareren bij deze laatste.

  21. #1240

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Bij een dealer maak je kans op coulance omdat Audi bekend is met het probleem en het niet leeftijds gerelateerd is maar gewoon een structurele ontwerp of productie fout waar iedere 1.8 / 2.0 TFSI van 2008-20013 mee te maken kan / gaat krijgen. Anders is CD of Hartogh tuning idd ook een goed adres maar daar betaal je in ieder geval alles zelf.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •